ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Renaultu Espace
29. července 2020

Renault Espace je mezi velkými rodinnými vozy legendou. Jeho zřejmě poslední generace vůbec byla dotažena téměř k dokonalosti. Brzy se s ní rozloučíme a tak spěchejte, nebudou.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jan MarkovičJan Markovič

Renault Espace je mezi velkými rodinnými vozy legendou. Jeho zřejmě poslední generace vůbec byla dotažena téměř k dokonalosti. Brzy se s ní rozloučíme a tak spěchejte, nebudou.

Vůbec první Renault Espace spatřil světlo světa už v roce 1984. Zapsal se tak jako vůbec první MPV v historii, i když se někteří přou, že to byl Chrysler. Tedy dodejme, že alespoň první velkoprostorové SUV. Francouzi za ty roky koncept rodinného auta vymazlili k dokonalosti. A navíc přidali i odvážný šarm. To když se v roce 2014 představila pátá, tedy aktuální generace tohoto vozu.

Že jí kromě kapacity pro náročné rodiny není cizí ani zajímavý design dokládá i po faceliftu. Auto, se kterým se zřejmě brzy budeme muset rozloučit (lidé se více zajímají o rodinná SUV než MPV) se před svým odchodem do důchodu vyzbrojilo luxusní základní výbavou s minimem příplatků, výkonným turbodieselem a automatem. V jiné verzi ho už ani nekoupíte.

A komu bychom ho doporučili? To je přece jasná – rodinám. Pokud mají jen dvě děti tak v pětimístném provedení, které bohatě stačí. S více ratolestmi můžete sáhnout po sedmimístné konfiguraci, za kterou se připlácí v rámci paketu Family.

Paradoxní je, že i když jde o rodinné auto, ve své jediné a top výbavě Initial Paris vypadá spíš jako vůz pro náročné businessmany. I to může zaujmout.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Design Renaultu Espace se faceliftem posunul jen mírně. Pořád jde o impozantně velké rodinné auto s klínovitým tvarem. Délkou se blíží 4,9 metrům, s rozvorem 2884 mm je zřejmé, že nabídne solidní porci prostoru na chalupě. Koupíte ho už jen s výbavou Initiale Paris, tedy s maximální a tomu prostě odpovídá jeho vzhled.
Kdyby snad někdo pochyboval, že jde sice o jedinou, ale zároveň top verzi, je to napsané na spodní hraně chromem obdařené masky chladiče.
V základu jsou full-LED světlomety, které mají pěkný tvar s vnitřní vlnkou.
Styl u Espace hraje opravdu velkou roli. Všimněte si nádherné křivky chromu protáhnuté od začátku A sloupku až k velkému zpětnému zrcátku.
Diody jsou samozřejmě i na brzdových světlech.
A toto jsou základní kola. Ano, opravdu dostanete v základu 18“ disky.
Vnitřek také neprošel po faceliftu výraznější proměnou. Palubní desce dominuje displej zábavního systému ve vertikální poloze. A samozřejmě všude je spousta kůže. Espace je téměř prémiový produkt. Téměř! Zpracování je totiž spíš běžné.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Za volantem se sedí o něco víš než v klasickém kombi, ale SUV to není. Výhled ven je přijatelný, kvůli vzdálenosti čelního skla od palubní desky a tím pádem i od řidiče je A sloupek dělený vedví. V…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus