ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Renaultu Clio 5dv.
28. ledna 2010

Pětidveřové Clio patří v Česku mezi velké konkurenty Škody Fabia. Parametry obou aut se příliš neliší. Mezi výhody renaultu patří o něco lepší poměr ceny a výbavy a možnost převézt vzadu tři dospělé cestující, což škodovka nezvládne. Ta ale kontruje například lepší podélnou prostorností, o pár litrů objemnějším kufrem, přesnějším řazením a komunikativnějším řízením.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Pětidveřové Clio patří v Česku mezi velké konkurenty Škody Fabia. Parametry obou aut se příliš neliší. Mezi výhody renaultu patří o něco lepší poměr ceny a výbavy a možnost převézt vzadu tři dospělé cestující, což škodovka nezvládne. Ta ale kontruje například lepší podélnou prostorností, o pár litrů objemnějším kufrem, přesnějším řazením a komunikativnějším řízením.

Každopádně si Clio zaslouží pozornost u menších rodin, které nepotřebují stěhovat větší množství nákladu. Ještě častěji si jej kupují starší a mladší páry i někteří jednotlivci. Neztratí se ani jako referentské auto.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Sympatický, na Renault možná trochu nevzrušivý.

Fotografie se vztahují k dříve nejvyšší výbavě Dynamique, která se aktuálně nenabízí, ale dost se podobá limitované sérii Night & Day. Jinou jsem zatím netestoval.

Interiér na mě působil útulně, kvalitně i zajímavě.

Černou přístrojovou desku testované verze sympaticky rozbíjela spousta stříbrných lemů a dekorů. Moc se mi líbil třeba vzhled výdechů ventilace.

U základních verzí se musíte připravit na menší počet zkrášlujících prvků a ovladačů. Podle obrázků v brožuře vypadá mohutná palubní deska trochu monoliticky. Může se tedy stát, že trochu poupravím názor o líbivosti a útulnosti, až si sednu třeba do základního Clia Authentique.

Kvalitu materiálů hodnotím na malé auto vysoko (opět ale zatím vycházím pouze z výbavy Dynamique, nižším specifikacím by měl chybět měkčený plast), celkovou úroveň zpracování průměrně. Dveře řidiče se nezavírají úplně tlumeně, občas na nerovnostech něco zavrzalo. Také úroveň hluku pronikající do kabiny třeba od podvozku patří u malých aut mezi standard.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Nejvyšší výbava Dynamique vytvářela dojem útulnosti. Pracoviště řidiče nabízí řadu ergonomicky příjemných řešení, ale i několik takových, u nichž potřebuji pokaždé delší dobu na zorientování. Pojď…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus