ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Renault Clio Grandtour
20. listopadu 2017

Malý kombík, který chce zaujmout více stylem a jízdními vlastnostmi než užitnou hodnotou - to je druhá generace Renaultu Clio Grandtour.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Malý kombík, který chce zaujmout více stylem a jízdními vlastnostmi než užitnou hodnotou - to je druhá generace Renaultu Clio Grandtour.

Od předchůdce se konkurent Škody Fabia Combi liší rovněž výraznějším a modernějším designem, úspornějšími motory, ale také slabším místem pro cestující a zavazadla nebo vyššmií cenami.

Právě prostorové parametry v kabině i kufru vidím jako největší slabinu v porovnání s ostatními malými auty. Naopak potěší úspornost tříválcového benzinového turbomotoru i naftového čtyřválce.

Renault Clio Grandtour vidím jako ideální auto pro mladší jednotlivce a páry s aktivním způsobem života, poslouží i menším rodinám.

Druhá generace Renaultu Clio Grandtour se na českém trhu prodává od jara 2013. V roce 2016 absolvovala modernizaci.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Znáte pořady, ve kterých se pod rukama zkušených vizážistek promění tuctová holka v krasavici, se kterou se laskáte očima? Přesně takhle vypadala mezigenerační změna Clia Grandtour.

Tím pádem při modernizaci v roce 2016 došlo pouze k drobným změnám.

Zde se podívejte na příď Clia Grandtour před modernizací.

A zde po ní. Změny se podepsaly na tvaru mlhových světlometů (standard od výbavy Limited), na světlometech (v nejvyšší výbavě Intens mají LED techniku) nebo na spodní části nárazníku. Celkově se Clio Grandtour opticky rozšířilo a vzhledově přiblížilo většímu Méganu.

Jde o výrazné a stylové malé kombi, což platilo zvlášť o testované verzi v nejvyšší výbavě Intens s příplatkovýmu sedmnáctipalcovými litými koly (největšími možnými).

Parádní mi připadaly i leskle černé doplňky, které navíc v interiéru kontrastovaly s doplňky červenými. Ne, že by se mi na designu zvlášť uvnitř líbilo úplně všechno, ale rozhodně má dar zaujmout.

Hodně skloňovaným slovem je personalizace. Majitel auta si může vybrat různé barvy litých disků nebo čalounění interiéru.

Materiály nejen hrají barvami, ale také dobře vypadají a u testované verze většinou potěšily i na poklep. Zvlášť měkčená část přístrojové desky působí vyloženě luxusním dojmem.

Horší to bylo se zvukem zabouchnutí zadního páru dveří, ten zněl dost plechově.

Odhlučnění kabiny mi připadalo průměrné, při vysokých rychlostech na německé dálnici se chvělo pravé zpětné zrcátko.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Útulná, ale pro větší nebo tlustší řidiče bude asi stísněná. Ani já se svými 174 cm a relativně subtilní postavou jsem neměl pocit vzdušnosti. Nemohl jsem se přisunout blízko k přístrojové desce. Ja…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus