ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Renaultu Clio
28. září 2016

Výraznější a modernější design, více stylu, úspornější motory, ale také méně místa pro cestující a vyšší ceny - takové jsou základní rozdíly nového Clia proti předchozí třetí generaci. Na sportovnosti vůz získal ještě v létě roku 2016, kdy výrobce přistoupil k modernizaci.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Test modernizovaného Renaultu Clio
reklama

Výraznější a modernější design, více stylu, úspornější motory, ale také méně místa pro cestující a vyšší ceny - takové jsou základní rozdíly nového Clia proti předchozí třetí generaci. Na sportovnosti vůz získal ještě v létě roku 2016, kdy výrobce přistoupil k modernizaci.

Právě vzhled karoserie a interiéru považuji za největší zbraň v pořadí čtvrtého Clia proti konkurentům. 

Při faceliftu nebylo nutné mnoho měnit.

Pouze světla pro denní svícení se přestěhovala z přední masky do hlavních světlometů. Ty navíc můžou být celé složené z LED diod, což je ovšem záležitost pouze nejvyššího stupně výbavy Intens, kde jsou zdarma, případně třetího nejvyššího Limited, v němž se za ně připlácí 15 000 korun.  

Facelift proměnil rovněž tvar spodní části nárazníku a mlhovek. Ty už nemají kulatý, nýbrž obdélníkový tvar. navíc jsou orámovány poměrně silným sloupkem lakovaným do barvy karosérie, což autu přidalo na agresivně-sportovním výrazu.

Zajímavě, a to hlavně v noci, vypadají dělené zadní skupinové svítilny, které jsou také celé vyrobené z LED diod.

Renault také přidal možnost výběru nových barev, či různých polepů, což je samozřejmě vždy za příplatek.

Například na střeše vypadají zajímavě, ale dojem kazí klasická prutová anténa.

Základní verze auta jezdí na discích o velikosti 15 palců, dva nejvyšší stupně výbavy jsou vybavena šestnáctipalcovými a za příplatek 7 500 Kč bylo v létě 2016 možno získat pro nejvyšší výbavový stupeň dokonce sedmnáctipalcová kola, což byl i případ testovaného auta.

V interiéru se odehrály jen malé změny. Výrobce tvrdí, že zlepšil kvalitu materiálu, všiml jsem si rovněž pozměněného ovladače klimatizace.  

Slabinou konkurenta Fabie jsou proporce kabiny. Cestující na zadních sedadlech mají poměrně málo místa na nohy i na hlavu. I proto si budou Renault Clio pořizovat hlavně jednotlivci nebo páry - a to spíše mladšího věku. Tipnul bych to hlavně na mladé slečny. Hatchback může plnit i roli rodinného vozu pro mladé bezdětné páry, případně ty, které mají zatím jen jedno malé dítě. Pokud ovšem chtěji cestovat, měli by si připlatit za verzi kombi.

Další novinky jsou patrné v motorovém prostoru. Nabídka pohonných jednotek se po faceliftu rozšířila. Základem je po faceliftu benzinová dvanáctistostovka, střední úroveň tvoří tříválec o zdvihovém objemu válců 0,9 litru a na vrcholu řady zážehových agregátů se nově nachází přeplňovaný čtyřválec 1,2 litru, který poskytuje až 120 koňských sil.

V nabídce dieselů doplnila dvě verze motoru 1,5 dCi (75 a 90 koňských sil) třetí s výkonem 110 koní.Obě zmíněné nové motorizace se pojí se šestistupňovou manuální převodovkou.

Výbava auta může být po faceliftu skutečně bohatá a obsahuje prvky, které se ještě před velmi krátkou dobou objevovaly až ve vozech minimálně o třídu větších.

O LED světlometech již byla řeč výše, ale v autě může být namontován rovněž poloautomatický parkovací asistent (součást paketu, který se za 10 000 Kč montuje pouze do vozů s nejvyšší výbavou, či audiosystém Bose (příplatek 26 500 rovněž pouze pro nejvyšší výbavu).  

Renault Clio čtvrté generace se vyrábí pouze v pětidveřovém provedení a na český trh se dováží z Francie, i když se vyrábí také v Turecku.

Faceliftovanou verzi jsem testoval zatím pouze s turbomotorem 0,9, o němž si více můžete přečíst zde. Jeho parametry se proti verzi před modernizací nezměnily.

Podrobný test verze před faceliftem pak naleznete pod tímto odkazem.

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá
přístrojová deska
sedadla přednísedadla zadníkufr základníkufr maximální
reklama
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus