ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Renaultu Captur
14. ledna 2021

Renault Captur je nejoblíbenější malé SUV v Evropě. Není proto divu, že se Francouzi rozhodli ve druhé generaci předvést to nejlepší. Nabídli více prostoru, lepší svezení a také výbavu. Pokud patříte mezi fanoušky městských crossoverů, pak jste na správné adrese.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Pokud budeme Captur porovnávat s novým Cliem, pak se za volantem cítíme stále jako v malém autě. Sezení výš ale poskytuje lepší přehled nad okolním provozem.
A sloupky nejsou z těch tlustých i tak je ale výhled ven trošku horší. Je to dáno menší plochou čelního skla.
Výhledu šikmo vzad mohlo u C sloupků pomoci třetí okénko, to je ale tak malé, že je prakticky k ničemu. Tady to není úplně ono.
Velká není ani prosklená plocha v pátých dveřích. Při couvání se vždy spoléhejte na kameru a boční zrcátka. Dírou ven nic neuvidíte.
Nový volant je pěkný, jednoduchý a má tlustý věnec, skoro jako vozy značky BMW. Docela nám padl do ruky.
Na levém rameni se nastavuje tempomat, v našem případě adaptivní, který získáte v příplatkovém paketu Easy Pilot. Pak je tu ještě zapínání jízdního asistentu pro držení v pruzích.
Pravé rameno ovládá handsfree, palubní počítač nebo média.
Jsou tři druhy přístrojového štítu. Buď dostanete analogové budíky s 4,2“ palubního počítače, nebo 7“ displej, který je součástí verze Intens (na obrázku) nebo si zaplatíte za paket Navigace Extra a dostanete velký 10“ displej. Je to v podstatě jedno jaký, považujeme to spíš za bonus. Obrazovka stejně neoplývá tak velkým množstvím funkcí jako u některých jiných konkurentů. Ale animuje třeba autíčko při blikání, to je hezké.

Největší displej jsme vyzkušeli na palubě plug-in hybridu, samozřejmě měl také jiné zobrazení ukazatelů. Šlo hlavě o funkce systému.
Multimediální systém Easy Link se povedl. Má jemnou grafika domácí plochu, kam si můžete nastavit nejvíce požívané widgety.
Měli jsme ho s navigací, která už taková sláva není. Nepohybuje se bez trhání.
Hlavně, že si můžete vybrat, jaké autíčko vás bude na obrazovce reprezentovat.
Volejme ale třikrát sláva! Renault nechal k ovládání klimatizace opravdová tlačítka a kruhové voliče. Není tak potřeba se za jízdy prát s displejem. Děkujeme!
Nad klimatizací jsou ještě další tlačítka pro volbu jízdních režimů, vyhřívání sedadel a další nutnosti.

V případě plug-in hybridu nahrazuje tlačítko systému start-stop rychlý přístup k plně elektrickému jízdnímu režimu EV.
Vlevo pod volantem se seřizují světla a zapíná se vyhřívání volantu! To je v této třídě ještě ojedinělé. Je součástí paketu Winter za příplatek k výbavě Intens.

V plug-in hybridním modelu jsou tlačítka přeházena. Musí být místo na otvírání palivové nádrže, protože se řeší podtlak.

Z tohoto důvodu se posunulo tlačítko vyhřívání volantu až dolů mimo zorné pole řidiče, což je poměrně nepraktické.

Poloautomatická parkovací brzda je součástí výbavy Intens. Za drobný příplatek můžete mít funkci autohold.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Renault Captur samozřejmě podstoupil naše pečlivé měření. Porovnávali jsme ho během testu s konkurencí na špici, tedy Peugeotem 2008 a Škodou Kamiq. Zjistili jsme například, že s délkou interiéru 147 cm je nejmenší, 2008 má 151 a Kamiq 152 cm. Šířka Renaultu vpředu je 141cm, vzadu 139, Peugeot má 142 a 140 cm, Škoda pak 147 a 144 cm. Ve všech případech ale musíte mít na paměti, že jde o malá auta vycházející z malých hatchbacků. Kompletní výsledky měření Renaultu Captur najdete pod tímto odkazem.
Pokud si pořídíte automat, dostanete Captur s plovoucím středovým panelem. Ten poskytne více místa na drobnosti. Třeba tady na jeho vrchu.
Pak je tu podložka pro bezdrátové nabíjení dole, jakoby „ve sklepě“.
Nechybí ani praktická mini přihrádka na plochý klíč od vozu.
Držáky na nápoje jsou celkem klasické.
Captur si zachoval šuple před spolujezdcem. To je praktické, pokud jedete sami. Jakmile vezete kolegu a ještě ke všemu nějakého čahouna, pak se do obsahu šuplíku budete dostávat hůř.
Kufr narostl a má nyní objem 404 litrů. To je o kapánek víc než u Kamiqu (má rovných 400 litrů a o trochu méně než u Peugeotu (434 litrů).
Na hraní ale dostanete praktickou mezipodlahu, kterou lze třeba takto zaklínit a drží.
Nebo ji položit na dno kufru a to se vám pak odkryje jedno tajemství.
Když vezmete za toto madlo, můžete odsunout zadní sedadla o notný kus dopředu. Výsledkem je zvětšení kufru na 536 litrů a Captur je rázem králem třídy.
Samozřejmě dozadu si už nesednete. Možná jen hodně malé dítě v sedačce. Jde ale o to, abyste se nemuseli namáhat se sklápěním zadních sedadel.
Ta jsou dělená asymetricky a pokud máte podlahu dole, tak samozřejmě vznikne schod.
Ke sklápění nenajdete žádnou páku ani tlačítko v kufru. Musíte sáhnout na opěradlo, což u malého vozu stačí.
Škoda, že kufr není víc promyšlený. Tento háček je jediná praktická věc. Captur nenabízí ani elektrické otevírání pátých dveří.

Plug-in hybrid má pod podlahou prostor pro kabely. Za chvíli v nich bude pěkný zmatek.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Na českém trhu se Renault Captur prodává s řadou pohonných jednotek. Základem je benzinový tříválcový litr o výkonu 67 kW. Nijak závratnou dynamikou zrovna nedisponuje, ale zato nabídne velmi pěknou…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus