
Test Renaultu Captur
14. ledna 2021

Renault Captur je nejoblíbenější malé SUV v Evropě. Není proto divu, že se Francouzi rozhodli ve druhé generaci předvést to nejlepší. Nabídli více prostoru, lepší svezení a také výbavu. Pokud patříte mezi fanoušky městských crossoverů, pak jste na správné adrese.
Renault Captur se musí potýkat s velkou konkurencí. Na českém trhu je na druhém místě za bestsellerem Peugeotem 2008. Třetí je Škoda Kamiq. A jsou to i další rivalové, protože o nejdostupnější SUV na trhu je jednoduše zájem. Captur v minulé generaci dlouho patřil k nejlevnějším crossoverům, to už v té nové ně vždy platí.
Vzhledem k tomu, že vůz mírně narostl a hodí se nejen pro cesty po městě, můžeme ho doporučit jako rodinné auto pro méně náročné cestovatele. Zvládne i menší děti, klidně dvě.
Nový Renault Captur jsme v dubnu 2020 testovali poprvé. K testu jako první dorazil benzinový motor TCe 130 GPF s automatickou převodovkou ve vyšší ze dvou výbav Intes a několika příplatky. V polovině roku jsme rozšířili recenzi o dieselový agregát 1.5 Blue dCi.
V listopadu 2020 jsme otestovali plug-in hybridní verzi do zásuvky. A prozatím poslední redakční test (v lednu roku 2021) proběhl s Capturem poháněným na stlačený zemní plyn, tedy na LPG. Auto má samozřejmě k dispozici i plnohodnotnou benzinovou nádrž, tudíž můžete počítat s opravdu slušným dojezdem na jedno dotankování.
Design
Nový Captur je o něco větší než jeho předchůdce. Nově sedí na modulární platformě CMF-B. Tu má společnou s Renaultem Clio, což bude patrné hlavně v kabině nebo v nabídce motorů. Už méně patrné ale je, že se o ní dělí i s dalším zajímavým crossoverem, který měl v Evropě také silné slovo – Nissanem Juke druhé generace. Ale pojďme na Francouze.
Captur i stylově vychází z Clia, má ale masivnější příď, což mu opticky přidává na svalnatosti.
Pěkná jsou full-LED světla. Ta už dostanete v základní výbavě Zen, ve vyšší výbavě Intens (na obrázku) pak mají ještě stylovější tvar písmene C.
Brzdová světla jsou samozřejmě také do tvaru C a z diod.
Velké nápisy se jménem modelu se dnes nosí. Má ho Kamiq, proč ne Captur? Uprostřed loga se skrývá kamera k couvání.
Hezkým detailem jsou žábry na boku, jejich praktický dopad je nulový, jde jen o design.
Totéž se dá říci o výřezech, které jsou zaslepené a rozhodně neslouží k chlazení předních brzd.
V základní výbavě dostanete 17“ kola z oceli, ve vyšší pak 17“ litá. Toto je přední kolo, zadní disk pod sebou skrývá bubnové brzdy. V roce 2021!
Pojďme ale do kabiny. Ta v sobě ukrývá řadu povedených a menší množství i méně podařených detailů.
