ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Renaultu Captur
13. června 2013

Nafouknutá, zvýšená a terénně vyhlížející verze Renaultu Clio - to je nový kříženec hatchbacku, víceúčelového vozu MPV a terénního auta Captur. Řadím ho mezi malá SUV, i když nenabízí žádnou variantu s pohonem všech kol.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej Běhal

Nafouknutá, zvýšená a terénně vyhlížející verze Renaultu Clio - to je nový kříženec hatchbacku, víceúčelového vozu MPV a terénního auta Captur. Řadím ho mezi malá SUV, i když nenabízí žádnou variantu s pohonem všech kol.

Jde o univerzální auto pro každodenní ježdění za prací i zábavou, po městě, na venkově i na delší trasy. Nejvíc podle mě bude zajímat mladší ženy a páry, v menších rodinách zastane funkci jediného auta.

V porovnání s ostatními SUV Captur boduje úsporností motorů, hbitostí v zatáčkách a stylovým moderním designem dobře vybavených verzí. Nabízí řadu chytrých a praktických řešení v interiéru.

Zaostává prostorností kabiny i většinou parametrů kufru, dva ze tří motorů patří mezi lenochy, podvozek by mohl být pohodlnější.

Renault Captur se na českém trhu prodává od jara 2013.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Testovaný Captur mě hodně zaujal, ale hned musím dodat, že si vůbec nejsem jistý, jestli bych totéž tvrdil i o základní variantě.

Hodně skloňovaným slovem je totiž personalizace. Majitel auta si může vybrat z osmnácti dvoubarevných a devíti jednobarevných variant karoserie, pěti barev litých disků, čtyř barev interiéru nebo sedmi různých barev volantu - a to vše přímo z továrny podle zadání.

Parádní mi připadaly doplňky v oranžové barvě na černé karoserii i v interiéru stejné barvy. Zkoušená verze opravdu hrála barvami, které k sobě stylově ladily. Jednobarevné levnější provedení asi takové terno nebude.

Materiály na přístrojové desce dobře vypadají. Na rozdíl od Clia tady sice nejsou žádné plasty měkčené, přesto nic nevrzalo.

Odhlučnění kabiny mi připadalo průměrné, při vysokých rychlostech se chvělo pravé zpětné zrcátko.

Testoval jsem také limitovanou sérii Helly Hansen, která vyjížděla na speciálních sedmnáctipalcových černých discích z lehké litiny a k rozeznání byla i podle šedých spoilerů nebo znáčků na karoserii. Šlo o nejdražší možné provedení Captura, v květnu 2015 ho nahradila podobně koncipovaná výbava X-MOD.

Uvnitř ji charakterizují červené doplňky a specifické čalounění sedadel, o kterém ještě bude řeč v další kapitole.

reklama
Řidičova zóna
Útulná a pocitově mnohem méně stísněná než u Clia nebo Clia Grandtour, i když na první pohled vypadá přístrojová deska úplně stejně. Jenže čísla hovoří jasně. Sedí se tu o 10 cm výš a v loktech jsem…
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus