ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Renaultu Espace
26. února 2010

Obří velkoprostorové vozy pomalu vymírají jako dinosauři. Po testu Renaultu Espace tvrdím, že je to velká škoda.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Obří velkoprostorové vozy pomalu vymírají jako dinosauři. Po testu Renaultu Espace tvrdím, že je to velká škoda.

Espace totiž nabízí rodinám komfort a prostor bez kompromisů, ke kterým musejí kratší auta chtě nechtě sáhnout. Nenajdete na trhu moc vozů, které by pětici normálně rostlých cestujících podobně rozmazlovaly.

Mezi další přednosti francouzského pokojíčku na kolech patří buď obří prostor pro zavazadla, nebo možnost převozu až sedmi lidí. S tím souvisí bezpočet variant, na které se dá interiér díky kolejnicovému vedení sedaček přetvořit. Kromě prostornosti a pohodlí musím mezi klady zmínit také skvělý výhled řidiče.

Většina záporů se odvíjí od méně tuhé karoserie. Kvůli ní byste se měli vyhýbat nekvalitním vozovkám. Přejezdy větších hrbolů a děr doprovázejí nepěkné zvuky a rány. Nelíbila se mi ani některá netradiční řešení v řidičově zóně, která postrádají logiku - například umístění ovladačů výstražných světel nebo tempomatu a omezovače rychlosti.

O Espacu by měly přemýšlet hlavně rodiny, jejichž členové potřebují pro sebe i zavazadla hodně prostoru a potrpí si na pohodlí. Renault určitě potěší všechny, kdo jezdí často s hodně věcmi na dlouhé cesty. Kromě rodin jej využijí i živnostníci nebo třeba sportovci. Zkrátka všichni, kteří potřebují velká auta a ta odvozená od dodávek jim nepřipadají dost pohodlná.

Čtvrtá generace Renaultu Espace se prodává od konce roku 2002, v roce 2006 prošla první modernizací, koncem roku 2010 druhou. Test se týká ještě vozu před druhým faceliftem, ale rozdíly jsou minimální. Poznat to můžete i podle fotky. Ta největší pod kapitolou Design zobrazuje totiž jako jediná aktuální verzi po druhé modernizaci.

Na rozdíl od předchozích třech generací nevyrábí Espace automobilka Matra, ale Renault sám.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Vzhled Espace ještě ladí s původní generací menších renaultů, k těm současným už se tolik nehodí. Ani mezi ostatními auty nepůsobí auta z počátku minulého desetiletí nejmodernějším dojmem, ale u velkých MPV je dlouhý životní cyklus normální.

Zatímco třeba z velkoprostorových dvojčat Fordu Galaxy a S-Max vyzařuje dynamika, Espace působí neagresivním, hodným a nevýrazným dojmem.

Mnohem víc mne zaujal prostorný interiér se spoustou netradičních a designersky zajímavých prvků.

Posádku obklopuje oceán plastů nejrůznější tvrdosti, které na mě dělaly kvalitní dojem. Pravda ale je, že jsem zatím seděl jen v interiéru nejvyššího výbavového stupně Initiale, který umělé hmoty prokládá kvalitní kůží.

Při přejíždění nerovností občas v autě něco zavrzalo a zaskřípalo, na čemž má vinu i ne právě tuhá karoserie. Vibrace turbodieselu prostupovaly při některých otáčkách celým autem, nejvíce se projevovaly na velkém kšiltu nad přístrojovou kapličkou na přední desce. Také zabouchnutí dveří vždy nedoprovázel ideálně tlumený zvuk, takže prvotřídní dojem z kvality na první pohled po bližším seznámení trochu vyprchal.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Neuvěřitelně vzdušná. Kdo si do Espace přesedne z normálního hatchbacku nebo kombíku, tak překvapením zalapá po dechu. Poprvé za volantem se mě zmocnil podobný pocit, jako když jsem poprvé spatři…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus