ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Range Roveru Velar
5. listopadu 2017

Nový model britského výrobce luxusních SUV přináší perfektní zpracování, prostorný interiér a nezanedbatelné schopnosti v terénu. I když je potřeba si na něj vyhradit víc peněz než na většinu konkurentů, dává sovu hodnotu na odiv v každém detailu. A předvedl se v dobrém světle i při jízdách na silnici.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Uvnitř Velaru se budete cítit jako v luxusním voze, ať už si vyberete z příplatků cokoliv. Sedí se vysoko s dobrým výhledem nad okolním provozem, dobře se kouká i do rozměrného zadního skla a šikmo vzad. Palubní deska má čistý design a je velmi přehledná. Alespoň se to na první pohled zdá, i díky tomu, že většina funkcí přešla z tlačítek do obrazovek.

Volant je tlustý a velký, stejně jako u větších Range Roverů, což řidiči dodává pocitu velikosti vozu.

Nejsou na něm už klasická tlačítka, ale lesklé plochy, které svítí. Pokud jednu z nich používáte, ostatní zhasnou, aby bylo jasné, jakou funkci právě řešíte.

Klasické budíky už u Range Roveru Velar nenajdete. Nahrazuje je displej s HD rozlišením (to mají ostatně i další). Podobně jako u konkurence si u něj můžete volit celou řadu nastavení a vzhledů.

Střed palubní desky je pak doménou dvou lesklých obrazovek, obě jsou také v HD rozlišení a obě jsou dotykové. Horní je určena hlavně médiím a navigaci.

Na té dolní se ovládá celá řada věcí. Například také média (i když v osekané podobě) nebo nastavení jízdních režimů.

Pěkné je i ovládání klimatizace. Otočné voliče jsou fyzické, mění se ale jejich funkce, podle toho, kde v menu jste.

Z bočního pohledu je patrné, že když je obrazovka vypnutá, zcela splyne se středovým panelem. Je to nesmírně efektní zařízení. Ale aby bylo efektivnější, chtělo by to haptickou odezvu. Třeba jakou nabízí u svého systému Porsche Panamera.

Velmi se povedl také head-up displej, který se nám nepodařilo rozumně zachytit. I on mění funkce podle jízdních režimů systému Terrain Response. Na silnici tak zobrazuje hlavně rychlost nebo otáčky, v terénu pak i příčný a podélný náklon vozu.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Na měření nastane čas až při českém testu, proto ke kabině zatím jen pocitově. Na to, že jde o 4,8 metru dlouhé auto s rozvorem 2874 mm, nabízí docela prostornou kabinu a to vpředu i vzadu.

Přední sedadla jsou nesmírně pohodlná a připravena na delší cesty, podle toho, jak si za ně připlatíte, mohou být v mnoha směrech elektricky ovládaná, vybavena vyhříváním, odvětráváním, ale i masáží.

Ve druhé řadě sedadel je místa dost nad hlavou i před koleny. Nečekejte mnoho navíc. Ze středního sedadla lze udělat loketní opěrku s držáky na nápoje.

Dobrou zprávou pro praktiky je, že Velar nabízí opravdu rozměrný kufr. V základu pojme  673 litrů nákladu, po sklopení zadních sedadel to pak je 1731.

Zadní sedadla jsou samostatně sklopná, takže není problém vydat se na lyže ve čtyřech nebo třech lidech.

Za příplatek můžete mít velké střešní okno. Za ještě více peněz navíc pak střešní okno, které se umí elektricky otevírat.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Díky tomu, že Velar stojí mezi Evoquem a Sportem, bere si motory z obou velikostí SUV. Pod jeho kapotou najdeme tedy čtyř i šestiválcové motory. Ty jsou vždy spojené s automatickou převodovkou a poh…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus