ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Range Roveru Velar
5. listopadu 2017

Nový model britského výrobce luxusních SUV přináší perfektní zpracování, prostorný interiér a nezanedbatelné schopnosti v terénu. I když je potřeba si na něj vyhradit víc peněz než na většinu konkurentů, dává sovu hodnotu na odiv v každém detailu. A předvedl se v dobrém světle i při jízdách na silnici.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Jan MarkovičJan Markovič

Nový model britského výrobce luxusních SUV přináší perfektní zpracování, prostorný interiér a nezanedbatelné schopnosti v terénu. I když je potřeba si na něj vyhradit víc peněz než na většinu konkurentů, dává sovu hodnotu na odiv v každém detailu. A předvedl se v dobrém světle i při jízdách na silnici.

Range Rover Velar je zcela nový model automobilky Land Rover, která se tak podařilo vyplnit velkou mezeru mezi modely Evoqe a Sport. Vzhledem směřuje k většímu modelu, nabídkou motorů, které zahrnují i čtyřválce, ale zase ke kompaktnímu sourozenci. Líbit se bude těm, kteří oceňují moderní technologie na palubě a mají chuť občas vyrazit i do těžšího terénu. Velar ho umí.

Mimochodem, jméno Velar odkazuje i na historii značky. Pod tímto názvem vyjely na silnice v roce 1969 první testovací vozy Range Rover, aby veřejnost nevěděla, o jaké auto se jedná. Návrat k historii naznačuje, jak důležitý model to pro automobilku je.

Vzhledem k velikosti vozu, nabídce motorů a ceně se dají konkurenti najít ve více kategoriích SUV, poprat se tak může nejen s Porsche Macan, ale třeba i s Mercedesem-Benz GLE Coupé. Auto má totiž sportovněji střižený design a pojme maximálně pět cestujících.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Nový Velar sice v hierarchii značky zapadá mezi kompaktní Range Rover Evoque a velký sedmimístný Range Rover Sport, ale 4,8 metru dlouhé SUV působí urostlým dojmem.

Snad je to masivní přední kapotou s maskou chladiče, která může mít podle verze několik barevných provedení.

Nebo koly, ta mohou dosahovat až obrovské velikosti 22 palců.

Designéři mohutnost SUV ovšem zjemnili detaily, když nasadili úzké LED světlomety.

A také kliky, které se po zavření vozu nebo po rozjetí zatáhnou do dveří.

Pozoruhodné je i dvoubarevné schéma s černou střechou, které z vozu dělá velmi nápadný stroj.

Velar samozřejmě nezklame ani uvnitř. Už jen díky tomu, že seznam jeho výbavy a dalších příplatků je dlouhý 38 stran. Kabinu může zdobit kůže.
Britové ovšem nově myslí i na zákazníky, kteří se snaží výrobkům z kůže vyhýbat. Je proto možné kabinu a sedadla nechat vyzdobit látkou dánské značky Kvadrat, která se zabývá výrobou luxusních potahů.

Takto vypadá látkový interiér v Range Roveru. Připomíná drahou sedačku.

K tomu se přidává soustava lesklých displejů s HD rozlišením nebo ovládacích ploch reagujících na dotyk na volantu, takže má nakonec posádka z kabiny dojem, jako by se ocitla v obývacím pokoji hi-tech domácnosti.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Uvnitř Velaru se budete cítit jako v luxusním voze, ať už si vyberete z příplatků cokoliv. Sedí se vysoko s dobrým výhledem nad okolním provozem, dobře se kouká i do rozměrného zadního skla a šikmo …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus