ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Range Roveru Evoque Coupé
25. ledna 2012

Range Rover Evoque Coupé nemá konkurenci, o tom není sporu. Žádné jiné kompaktní SUV si netrouflo přijít s dynamickou, ale nepraktickou třídveřovou koncepcí.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Range Rover Evoque Coupé nemá konkurenci, o tom není sporu. Žádné jiné kompaktní SUV si netrouflo přijít s dynamickou, ale nepraktickou třídveřovou koncepcí.

Už díky ní se okruh jeho případných majitelů omezuje téměř výhradně na jednotlivce, páry, případně ženy v domácnosti maximálně se dvěma dětmi. Rodiny, i když jich asi nebude v okruhu zájemců Range Roveru Evoque moc, by určitě daly přednost pětidveřové variantě.

Všichni zájemci o Evoqua musejí být dobře zajíštění. Základní cena přijde i na několikanásobek proti nejlevnějším stejně velkým SUV (auta, která kromě asfaltu zvládají i lehčí terén).

Baby Range Rover uchvátí kvalitou materiálů, přitažlivostí designu i ovládacích prvků auta. Britské značce se podařilo vizuální hodnoty velkých range roverů přenést do kapesního vydání, což působí natolik atraktivně, že si Evoque hlavně kvůli svému vzhledu a charakteru vysloužil titul auta roku 2012 v České republice.

Zvlášť metrosexuálové a ženy, které dbají na dokonalé vyznění všech svých doplňků, z něj budou u vytržení.

Vysoko nad průměr třídy kompaktních SUV ční také kvalita řazení a řízení, s autem se mi jezdilo velmi příjemně i díky charakteristice naftového motoru.

Range Rover Evoque Coupé si nemohou pořídit lidé s ryze praktickým smýšlením. Prostornost ani variabilita interiéru nepatří mezi jeho zbraně.

Značku Land Rover, pod níž luxusnější řada Range Rover patří, vlastní indická skupina Tata Motors. Evoque se však vyrábí v Anglii nedaleko Liverpoolu.

Na český trh přijel koncem roku 2011.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Už dlouho se mi nestalo, že by se za některým testovaným autem otáčel každý druhý řidič a na parkovištích o něm chtěli diskutovat četní fandové. Téměř každému se "kapesní" range rover (délkou 4,36 m patří ke kratším kompaktním SUV a zapadá mezi Nissan Qashqai a Peugeot 3008) líbil.

Stejně roztomile jako působí děti v dresech, stejnokrojích nebo jiných typech oblečení typických pro dospělé vypadá nejmenší Range Rover se svým DNA „dospělých“ range roverů kombinovaným s dynamickým střihem a citem pro detail.

Nádherné mi připadají světlomety ve tvaru krokodýlího čumáku. LED denní svícení patří ke standardu od druhé výbavy Dynamic.

Efektně působí podpis značky na vstupních otvorech pro chlazení vzduchem na kapotě.

Interiér uchvátí hlavně kvalitou materiálů. Testovaná verze měla téměř celou palubní desku oblečenou do dvou různých odstínů měkké a voňavé kůže. Však také šlo o nejvyšší výbavu Prestige vyšperkovanou řadou příplatkových  doplňků. V době testu cena konkrétního auta přesahovala jeden a půl milionu...

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Obklopen ze všech stran kůží jsem si připadal jako v nějaké luxusní ředitelské pracovně a ne za volantem auta se sklony pro jízdu v terénu. V nejnižší poloze sedadla jsem neviděl na kapotu a cítil…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus