ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Seatu Ibiza
28. května 2017

Pátá generace malého hatchbacku Seat Ibiza se v Česku začala prodávat na jaře 2017. Předchozí model vydržel v prodeji devět let a prodělal během nich dvě modernizace, jednu v roce 2012 a druhou v roce 2015 v souvislosti se začátkem platnosti emisní normy Euro 6.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Sedadlo řidiče se nachází o něco níž než třeba ve Fabii. Pozor při nastupování! Ostrý roh předních dveří měla jak předchozí generace, tak i ta současná.

Daní za velmi elegantní karoserii je to, že šikmo dozadu je hůř vidět. Masivními sloupky se platí daň za sportovní geny.

Šoféři, kteří rádi sedí blízko volantu a přístrojové desky, budou mít problém. Zleva na jejich koleno útočí madlo ve výplních dveří a zprava široký středový sloupek - obojí vyrobené z tvrdého plastu. Kolega Ondřej se tak chtě nechtě musel odsunout dozadu.

Sedadlo řidiče poskytuje díky velkorysým rozměrům a optimální tvrdosti velmi příjemné uložení těla.

Kolega Ondřej zkoušel i sportovní sedadla, která jsou standardem výbavy FR, která přidávají vylepšené boční vedení. Testoval příplatkovou verzi čalouněnou kombinací alcantary a kůže, která je zvlášť na hlavových opěrkách příjemně měkká.

Na snímku vidíte volant z druhé výbavy Style (základní se jmenuje Reference, pak následuje Style, Xcellence a sportovní FR), který má kožené obšití. Základní plastový volant jsme v ruce zatím neměli.

Na volantu od výbavy Style jsou ovládací prvky audiosystému a palubního očítače. Ovládání je velmi intuitivní a líbí se nám.

Tempomat (standard nejvyšších výbav FR a Xcellence, standardně má Ibiza jen omezovač rychlosti) se obsluhuje samostatnou páčkou za volantem, což také není špatné řešení. Za příplatek lze mít i tempomat adaptivní (jeho ovladač je na snímku), který automaticky udržuje nejen rychlost, ale i odstup od nejbližšího vozu. Jeho funkci jsme ale zatím nestihli vyzkoušet.

Ondřej otestoval sportovní volant, který dostanete k výbavě FR. Má výraznější tvarování v místech úchopu, zploštělý spodek a perforování, takže se s ním lépe řidí v zatáčkovitých pasážích. Odlišuje se i červeným prošíváním. Kůže by ale mohla být měkčí.

Přístroje jsou velmi čitelné a chválíme i jejich rozmístění, tady se potvrzuje, že v jednoduchosti je krása.

I v základní výbavě je klimatizace a také u verze Style je pouze tato manuální, funguje však spolehlivě.

Malý pětipalcový displej audiosystému je na poměry současných aut s moderními velkými dotykovými obrazovkami poněkud chudě vyhlížející. V základní výbavě Reference není ani barevný.

Komu se nelíbí, může si připlatit za parádní osmipalcový, který za další příplatek disponuje i navigací. Jeho jedinou nevýhodou, kterou jsme při krátkém testu zjistili, je, že se stejně jako třeba u škodovek rychle a viditelně upatlá. Za příplatek je i elegantní dvouzónová automatická klimatizace.

Vrcholná verze multimediální soustavy má dvě přípojky na USB a testované provedení disponovalo i bezdrátovým dobíjením mobilu v šikovné přihrádce na středovém sloupku.

Umístění většiny ovladačů má logiku, jak bývá u koncernu Volkswagen dobrým zvykem.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Předchozí Seat Ibiza patřil mezi malé hatchbacky s podprůměrně prostorným interiérem. To se s příchodem nové generace změnilo, sedí totiž na nové platformě, která umožnila zlepšení v drtivé většině parametrů.

Ačkoli vůz je ve srovnání s předchozí generací dokonce i nepatrně kratší, má podstatně větší rozvor, tedy vzdálenost mezi přední a zadní nápravou, a také je širší. V Ibize si nyní spolehlivě sednou za sebe i dva 180 cm velcí chlapi. To nebylo dříve vůbec realizovatelné a díky našim měřením jsme zjistili, že je to díky nárůstu podélné prostornosti i výšky nad hlavou na zadních sedadlech.

Také na šířku si už vpředu nebudou tak blízko, aby to působilo téměř jako navzování intimního vztahu.

Jen je potřeba počítat s poměrně masivním středovým tunelem, takže pokud by v autě jelo pět lidí, ten prostřední vzadu se bude muset trochu rozkročit. Také sedák je uprostřed zkrácený, takže opora pro stehna není nic moc. Ale prostřední opěrka podepře hlavu i dospělému člověku, takže lze Seat Ibiza označit za plnohodnotně pětimístné auto.

Velikostí kufru podle údajů výrobce však Ibiza patří k nadprůměru. Zejména délka zavazadlového prostoru patří k nejlepším. Zamrzí pouze vysoká nákladová hrana a velký schod pod ní.

Mezi sklopenými opěradly a podlahou kufru vzniká schod.Také bychom ocenili lepší háčky na tašky, jako má například Fabia.

Schod lze zarovnat příplatkovou dvoudílnou podlahou, pokud ji zvednete do vyšší polohy.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
S příchodem na trh Ibiza dostala zatím jen pár motorů, výhradně benzinových. Základem je 1.0 MPI bez turba, avšak nad ním jsou litrové tříválcové motory 1.0 TSI s turbodmychadlem ve dvou výkonových …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus