ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Audi Q2
25. června 2021

Audi začalo na českém trhu prodávat modernizovanou verzi modelu Q2, nejmenšího SUV ve svojí nabídce. Větších úprav se dočkala vizáž exteriéru, zatímco uvnitř si designéři hráli spíše s detaily. Došlo také k rozšíření palety motorizací a asistenčních systémů. Na jízdních vlastnostech se však nedávný facelift nikterak nepodepsal, což je jedině dobře. Audi Q2 v tomto ohledu i nadále patří ke špičce daného segmentu.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Bart BěhalBart Běhal

Audi začalo na českém trhu prodávat modernizovanou verzi modelu Q2, nejmenšího SUV ve svojí nabídce. Větších úprav se dočkala vizáž exteriéru, zatímco uvnitř si designéři hráli spíše s detaily. Došlo také k rozšíření palety motorizací a asistenčních systémů. Na jízdních vlastnostech se však nedávný facelift nikterak nepodepsal, což je jedině dobře. Audi Q2 v tomto ohledu i nadále patří ke špičce daného segmentu.

Audi Q2 mělo premiéru už v roce 2016, takže jeho modernizace není překvapením, ale spíše logickým krokem. Na českém trhu to ingolstadtský fešák nemá vůbec jednoduché, svými vnějšími rozměry se totiž řadí do přeplněného segmentu malých SUV. Na trůnu zde sedí Škoda Kamiq, ale dobře se daří také Peugeotu 2008 nebo Fordu Puma. Bohužel „qvédvojka i díky vyšší pořizovací cenně mezi prodejní špičku nepatří. Za rok 2020 se jich prodalo pouze 55 kusů.

Mezi konkurenční výhody Audi Q2 bychom po týdenním testu rozhodně zařadili líbivý design mířící zejména na mladší publikum, prémiový a zároveň jednoduchý interiér nebo skvělé jízdní vlastnosti. Potěší také možnost pohonu všech čtyř kol.

V rámci redakčního testu jsme měli možnost vyzkoušet omlazenou „qvédvojku“ v provedení 35 TFSI, tedy s dobře známým koncernovým benzinovým turbomotorem o objemu 1,5 litru a výkonem 110 kW. Přenos hnací síly pouze na přední nápravu zajišťuje sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka S tronic. Vše bylo nakonec ještě zabaleno do sportovně laděné výbavy S line, která vozu dodává potřebný sexappeal.  

Půjde o ideální auto pro dceru nebo manželku, klidně i s více dětmi, protože isofixové úchyty na dětské sedačky jsme v testované Audi Q2 objevili hned tři –⁠ nejen na krajních zadních sedadlech ale i u spolujezdce. S testovaným motorem nejde jen o auto do města, ale klidně i na velmi dlouhé výlety.

Audi Q2 se vyrábí v mateřské továrně Audi v německém Ingolstadtu. Oficiální prodej odstartoval 3. listopadu 2016. 

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Audi Q2 dorazilo do Evropy jako zbrusu nový model, který neměl žádného přímého předchůdce. Designéři tak popustili uzdu své fantazii a z dílny vyjeli s tvarově vyváženým automobilem s netradičními prolisy a různě zkosenými plochami, jenž zajímavým způsobem odráží světlo. I přes to, že změny v rámci nedávného faceliftu nejsou nikterak zásadní, nelze si jich nevšimnout. Například exteriér nyní působí ještě o něco mladistvěji a hlavě hranatěji.

Příď Audi Q2 dostala po modernizaci agresivnější hrany a vzpřímenější větší masku Sigle Frame. U výbavové linie S line vyniknou výraznější prolisy.

Novinkou jsou LED přední světlomety dostupné již od základní verze, za příplatek pak mohou disponovat LED Matrix technologií. Jedná se o špičkovou funkci, kterou už dnes najdete téměř ve všech dobře vybavených automobilech značky Audi. Díky této technologie je možné svítit dálkovými světly, i když před vámi jede jiný vůz. LED Matrix světlomety totiž dokáží automaticky vymezit prostor, v němž se jiné auto nachází. Jakmile odjede z dohledu, světla se znovu aktivují v celém svém rozsahu. U řady konkurentů tento systém ještě pokulhává, u Audi však nikoliv. Vždy fungoval stoprocentně.

Záď zůstala téměř beze změn. I nadále ji dominují zadní světla, která mohou mít za příplatek LED svítilny.

Audi Q2 je model s největším množstvím individualizací v modelovém portfoliu. Designů kol máte na výběr hned třináct a velikostně můžete jít až na devatenáctky. V základu očekávejte šestnáctipalcové disky. Vedle četného množství barev karoserie lze ještě barevně odlišit i třeba C sloupek.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Interiér se nese v podobném duchu jako před faceliftem. Stále jde o velmi příjemné a intuitivní prostředí, na které se rychle zvyká. Kvalitnější materiály v podobě kůže či alcantary utvrzují prémiov…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus