ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Porsche Macan
17. srpna 2017

Víte, které auto bylo v roce 2016 nejprodávanějším modelem značky? Ano, bylo to SUV Macan. Jde zároveň alespoň na českém trhu i o nejlevnější porsche.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Víte, které auto bylo v roce 2016 nejprodávanějším modelem značky? Ano, bylo to SUV Macan. Jde zároveň alespoň na českém trhu i o nejlevnější porsche.

Samotné Porsche označuje Macan jako kompaktní pětimístné SUV. A auto na první pohled také kompaktně působí. Podle našich měřítek jde však o čistokrevné SUV střední třídy, vždyť měří na délku téměř 4,7 m, na milimetr stejně jako Škoda Kodiaq.

Bez debat jde o nejsportovnější SUV, jaké jsem kdy řídil. A můžu to říct na beton, protože jsem testoval jak základní verzi na českých silnicích tak ty sportovnější na okruhu u Istanbulu, kde se jezdila formule 1.

Zároveň však Porsche Macan dokáže nabídnout až nečekaně vysokou úroveň komfortu a to i na extrémně velkých kolech.

V porovnání s konkurenty patří k výhodám auta dynamika všech motorů, která je ale samozřejmě zvlášť u benzinových šestiválců vykoupená i vyšší spotřebou. Také proto, že všechny verze standardně disponují pohonem čtyř kol. Macan potěší i designem a kvalitou materiálů.

Největší nevýhodou jsou samozřejmě výrazně vyšší ceny než u podobně velkých konkurentů. Velmi podprůměrná je i podélná prostornost, podle níž se určuje místo na nohy. Chybí i prvky, které by dělaly interiér praktičtějším, třeba posouvání zadních sedadel nebo sklápění jejich opěradel.

Porsche Macan budou nejčastěji řídit bohaté a úspěšné ženy, nebo partnerky bohatých a úspěšných mužů. Dá se ale v pohodě využívat i jako rodinný model.

Porsche Macan se vyrábí od roku 2014 v Lipsku.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Macan podle mého patří mezi nejatraktivnější SUV. Pořád je to totiž porsche, ať se na něj podíváte z jakéhokoli úhlu. Designerům se podařilo sportovní styl naroubovat i na masivní karoserii auta, které se tváří, že by mohlo vyjet i do terénu. Ale tváří se tak méně než většina konkurentů. Spíš dává najevo, že jde o dravce na silnice, nikoli mimo ně.

Testovaný kus zkrášlovala gigantická příplatková kola o rozměru 21 palců. V základu Macan vyjíždí na osmnáctkách.

Rovněž za stylové LED světlomety se připlácí. Standardně Macan svítí halogeny.

Také interiér nezapře prvky typické pro značku.

Platí to i o stylovém klíčku.

Luxusní materiály uvnitř auta skvěle vypadají, pěkně voní, mají styl a eleganci. Přesně, jak od porsche očekáváte. 

Řada věcí v testovaném voze ale byla za příplatek. Například kompas na palubní desce.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Se svou výškou 174 cm jsem si musel sedadlo řidiče nastavit o něco výše než do nejnižší polohy, což obvykle u SUV nedělám, ale tady jsem si připadal trochu utopený. S vyšroubovaným sedadlem jsem pro…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus