ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Peugeotu 508 SW
15. ledna 2020

Stylový, nápadný a skvěle vybavený. Takové chce být velké kombi Peugeot 508 SW, které tvoří vrchol nabídky francouzské automobilky. A i když má řadu drobných nedostatků, jde o velmi zajímavé auto na každodenní ježdění do práce i s rodinou.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Jan MarkovičJan Markovič

Stylový, nápadný a skvěle vybavený. Takové chce být velké kombi Peugeot 508 SW, které tvoří vrchol nabídky francouzské automobilky. A i když má řadu drobných nedostatků, jde o velmi zajímavé auto na každodenní ježdění do práce i s rodinou.

Nová generace Peugeotu 508 SW se oproti trendům poněkud zmenšila. I tak ale působí jako velké auto. Vůz střední třídy vyniká nápadným designem a působí jako prémiové auto. I proto poslouží manažerům, kteří přes týden potřebují jezdit do práce a o víkendu rádi vyrazí s rodinou na delší výlet.

Na českém trhu se ale bude potýkat s těžkou konkurencí. Je to především Škoda Superb Combi, ale potrápit ho může i Volkswagen Passat Variant. Perfektně vybavené verze GT se pak cenou dostávají k prémiovým modelům typu BMW 3 Touring nebo Audi A4 Avant.

My jsme na začátku roku 2020 testovali model s naftovým čtyřválcem BlueHDi 180 spojený s automatickou převodovkou a pohonem předních kol.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

I když na první pohled působí jako velmi dlouhé auto, ve skutečnosti mu naměříte jen 4778 mm. To je o 40 mm méně než u minulé generace. Auto opticky prodlužuje fakt, že je poměrně nízké (1420 mm). To znamená, že se do něj také hůř nastupuje, čemuž se budeme věnovat později. Nyní se podívejme na design.
Peugeot 508 SW patří asi mezi nejatraktivnější kombi na českém trhu. Možná si ale najde řadu milovníků i řadu odpůrců. Zejména v rudém laku vyniká jeho styl. Příď je pojata agresivně.
Zajímavé jsou světlomety, ty jsou od druhé výbavy GT Line full-LED. Denní svícení má připomínat drápy lva a na silnici si tak auto díky němu nespletete.
Auto jsme měli v top výbavě GT, která má samozřejmě logo na karoserii, aby bylo poznat, že jede bohatý pán.
Kola velikosti 18“ designu Sperone jsou základem pro výbavu GT. Devatenáctky Augusta pak za příplatek. Základem jsou 17“ pro první výbavu.
Zajímavá je záď s křidílkem, černou linkou pod zadním sklem a zatmavenými brzdovými světly.
Ta jsou dalším zajímavým prvkem Peugeotu 508 SW. Při odemknutí zablikají na uvítanou.
Peugeot 508 SW je jedním z mála kombi na světě, které mají bezrámové dveře. Je to symbol luxusu. Dobře těsní, takže není problém s hlukem.
A jak je na tom kabina? Připomínám že máme v ruce top verzi GT, která je vybavena až do stropu luxusními prvky. Proto se i na pohled zdá, že se koukáme do prémiového vozu. No ale račte dál.
 

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Vítejte v kabině. Přístup do ní je trochu obtížnější, protože auto je nízké a otvor předních dveří poměrně úzký. Nejeden spolujezdec se bouchl. Výhled šikmo vpřed je v pořádku, jen v ostrých zatáčká…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus