ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Peugeotu Rifter
14. ledna 2019

Peugeot Rifter je sice v automobilovém světě nové jméno, ale jde již o třetí generaci osobní verze malé dodávky, která se dosud prodávala pod označením Partner Tepee a vždy byla sourozencem v Česku úspěšnějšího Citroënu Berlingo.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Peugeot Rifter je sice v automobilovém světě nové jméno, ale jde již o třetí generaci osobní verze malé dodávky, která se dosud prodávala pod označením Partner Tepee a vždy byla sourozencem v Česku úspěšnějšího Citroënu Berlingo.

Vybavením interiéru i jízdními vlastnostmi se Peugeot Rifter blíží čistě osobním MPV, která pomalu vymírají a nahrazují je vozy kategorie SUV. Stále však občas nezapře, že se prodává i jako čistě užitkové dodávkové auto, které se jmenuje stále Partner.

V porovnání s čistě osobními MPV nabídne Rifter lepší poměr ceny a výbavy nebo víc prostoru v kabině i kufru. Zároveň však majitel dostane liknavější základní naftový motor a o něco neohrabanější jízdní vlastnosti.

Rifter se ze tří sourozenců (kromě Berlinga se nově vyrábí na jedné lince i Opel Combo Tour) nejvíce nechal inspirovat poloterénními vozy SUV, takže jeho design vypadá robustně a odolně.

Při porovnání s přímými konkurenty potěší objemný a široký zavazadlový prostor i úspornost pohonných jednotek.

Kromě pětimístného existuje za příplatek i sedmimístné provedení. Jako samostatný model vedeme prodloužený Rifter Long.

Peugeot Rifter si budou pořizovat zejména živnostníci, rodiny a aktivní páry z menších měst a vesnic.

Vyrábí se svými sourozenci Citroënem Berlingo a Opelem Combo Life ve španělském Vigu a portugalském Mangualde. 

Na českém trhu se Peugeot Rifter prodává od srpna 2018.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Peugeot zaslouží pochvalu, že si troufl zařadit do novinářské flotily Rifter v základní výbavě Active. Mohl si to dovolit i proto, že třeba na rozdíl od Opelu Combo Life není jeho nejnižší výbava úplným holátkem a obsahuje alespoň nejdůležitější prvky jako je klimatizace či rádio.

Ani vizáž karoserie Peugeotu Rifter Active nevypadá podle mého špatně. Masivní plastové a nelakované části ve stylu SUV dodávají malému MPV na robustnosti.

Rifter v nejvyšší výbavě GT Line ale přece jen vypadá i díky sedmnáctipalcovým litým kolům, leskle černým doplňkům, předním mlhovkám nebo šedé spodní části nárazníku mnohem elegantněji. Jeho design mi pak přijde v porovnání tří sourozenců nejvíce reprezentativní a nejbližší klasickým osobním MPV.

Podobné je to i s hodnocením vzhledu interiéru. 

Už testované základní provedení Rifter Active vypadá díky pro Peugeot v poslední době typickému malinkému volantu s přístroji nad ním zajímavě a originálně, ale přece jen má řidič kolem sebe spoustu tvrdého plastu. 

Kožený volant s chromovaným emblémem u výbavy GT Line nebo klasický displej multimédií místo plastové desky u základního rádia opět vytvářejí výrazně luxusnější atmosféru.

Za příplatek lze mít stejně jako u sourozenců panoramatické střešní okno s elektrickou sluneční clonou a odkládacím průhledným středovým panelem s osvětlením. Tento balíček obsahuje i objemnou stropní schránku přístupnou jak zevnitř tak zvenčí.

Ve výbavě GT Line se nemusejí kvůli přístupu do zavazadlového prostoru vyklápět celé páté dveře, dovnitř se lze dostat i snadnějším otevřením pouze jejich prosklené části.

A když už jsme u těch zadních dveří, v základní výbavě Active nenajdete klasické výklopné, ale dvoukřídlé, které jsou v některých případech praktičtější, jindy je to s nimi trochu otrava. Dobré je, že si každý může vybrat, jaké páté dveře chce.

Dodávkový původ auta stále trochu připomíná o něco hlasitější zavírání dveří, schránek a chodu některých ovladačů. Z hlediska celkového odhlučnění se však Peugeot Rifter dostal na úroveň osobních vozů a proti Partneru Tepee jsem zaznamenal progres. A to i u verze s naftovým motorem.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Peugeot je v posledních letech z hlediska podmínek pro řidiče svůj. A mě se jeho styl "malý motokárový volant a přístroje nad ním" moc líbí. A zjišťuji, že mě tenhle koncept baví u všech typů aut, i…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus