ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Peugeotu 3008
20. února 2014

Kříženec několika automobilových kategorií, kterým se Peugeotu podařilo dokonale trefit do současné módy.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Kříženec několika automobilových kategorií, kterým se Peugeotu podařilo dokonale trefit do současné módy.

Zvenčí i uvnitř vypadá robustně jako terénní auto. Tvarem karoserie a prostorností kabiny a kufru se může v některých parametrech měřit s víceúčelovými vozy MPV a chováním na silnici se blíží klasickým hatchbackům a kombíkům.

Co na tom, že někteří škodolibí novináři viděli Peugeot 3008 na začátku kariéry tak, že v terénu toho kvůli pohonu pouze jedné nápravy neumí zdaleka tolik jako "esúvéčka", vnitřní variabilitou za čistokrevnými vozy MPV zaostává a v zatáčkách je těžkopádnější než hatchbacky a kombíky, proti nimž je také dražší.

Zákazníci rozhodli o tom, že kříženec bude mít úspěch. A po zkušenostech s ním se jim nedivím. Ať už ho zařadíte do jakékoli škatulky, jde hlavně o pohodlné auto s nadprůměrně dobrým odhlučněním kabiny a přátelským ovládáním. Robustní vzhled navozuje bezpečí. I proto si jej často pořizují rodiny, v nichž o koupi auta rozhoduje žena. Připadá mi jako dobrá volba i pro lépe situované páry s aktivním způsobem života. Coby kříženec několika kategorií ale dokáže oslovit prakticky kohokoli.

Jak už bylo zmíněno na začátku, nevýhody se dají najít skoro ve všem, záleží v rámci jaké kategorie Peugeot 3008 hodnotíte. V porovnání s kompaktními SUV, kam podle mne patří nejvíc, bych mu vyčítal hlavně absenci pohonu všech kol. Tu částečně přináší hybridní verze, u níž spolupracují turbodiesel a elektromotor. Vedeme ji jako samostatný model.

Peugeot 3008 se na českém trhu prodává od roku 2009 a koncem roku 2013 prošel modernizací, která ale nic zásadního nezměnila.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Peugeot podle mne úspěsně skloubil pro něj typickou designerskou lehkost s robustním vzhledem karoserie. Výsledek má styl a šarm.

Modernizace v roce 2013 přinesla naroubování rysů typických pro nové peugeoty. Jak to autu prospělo, posuďte sami. Vlevo vidíte starší a vpravo novější verzi. Z mého pohledu se nic zásadního nezměnilo. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Elegance s robustností si podávají ruce také uvnitř Peugeotu 3008. V málokterém autě řidiče obklopují takové velehory plastů, přesto výsledek působí velmi sympaticky, útulně a hlavně bezpečně.

Materiály na pohled i dotek vzbuzují dojem kvality, který ale trochu narušuje docela hlasité zavírání dveří nebo třeba krytu odkládacího prostoru před spolujezdcem.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Šofér je doslova integrován mezi množství ovladačů a masivy z plastů, které ho ze všech stran obklopují. Je to trochu paradox. I když je v Peugeotu 3008 více místa v loktech i nad hlavou než ve vě…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus