ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Peugeotu 508 RXH
9. dubna 2015

Peugeot 508 RXH patří mezi rychle se rozšiřující skupinu velkých kombíků, které vypadají jako SUV, mají tedy ochranné prvky pro jízdu na nezpevněných cestách.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Peugeot 508 RXH patří mezi rychle se rozšiřující skupinu velkých kombíků, které vypadají jako SUV, mají tedy ochranné prvky pro jízdu na nezpevněných cestách.

Unikátní je díky hybridní soustavě kombinující turbodiesel s elektromotorem a umožňující pohon všech kol. Až do modernizace v druhé polovině roku 2014 šlo o jediné provedení vozu (poslední písmeno označení RXH znamená Hybrid), aktuálně se ale dá auto pořídit i pouze s naftovým motorem a pohonem přední nápravy.

Při porovnání s ostatními kombi střední třídy potěší kromě nízké spotřeby i noblesní, útulný a dobře odhlučněný interiér nebo zajímavý design.

Naopak zapomenout by na Peugeot 508 RXH měli milovníci svižnějšího svezení v zatáčkách. Nejen vzhledem, ale i těžkopádností trochu připomíná tank.

Na rozdíl od většiny ostatních hybridů kombinujících benzinový motor a elektromotor ten dieselový umožní rozumnou spotřebu i na dálnicích, i když samozřejmě hybridní technologie v porovnání s běžnými auty šetří palivo hlavně mimo rychlostní komunikace. Peugeot 508 RXH tak je v obou motorických verzích univerzálním vozem.

Hybrid podle mne osloví bohatší táty od rodin, kterým není lhostejná ekonomika a ekologie provozu, a fascinují je nové technologie. Vyplatí se řidičům, kteří najezdí velké porce kilometrů, třeba taxikářům. Klasická naftová verze by mohla zlanařit manažery, kteří z nějakého důvodu něchtějí převažující německé modely a běžná 508 SW jim připadá fádní, nebo občas vyjedou mimo asfalt.

Peugeot 508 RXH se v Česku prodává od jara 2012, modernizace proběhla koncem roku 2014. Vyrábí se ve francouzském Rennes, hybridní součásti v Mylhúzách.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Modernizace v roce 2014 vizáži auta podle mne prospěla.

Není ale na první pohled tak zřejmá jako u klasického kombíku 508 SW. Už proto, že dominantní prvek přídě, tři vertikálně orientované pásky LED denního svícení alias světelné drápy, zůstal beze změny. Na snímku vlevo vidíte Peugeot 508 RXH před modernizací, uprostřed po ní. Vpravo najdete příď klasického kombi 508 SW. Fotky si můžete zvětšit kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Parádní LED světlomety se dají pořídit za příplatek.

Uvnitř sice nepřevládá prvoplánovitá líbivost, ale všechny dojmy rychle převálcovalo nadšení z hmatové kvality materiálů (téměř všechny plasty jsou měkčené), tlumeného chodu ovladačů i tlačítek a celkově útulné voňavé atmosféry a dobrého odhlučnění kabiny.

Mezi prvky standardní výbavy každého Peugeotu 508 RXH patří velká panoramatická střecha s elektricky ovládanou roletou pomocí otočného ovladače nad řidičem. Dokáže interiér auta parádně provzdušnit a rozjasnit, ale zároveň podle mne bude i jednou z příčin, proč se auto při přejíždění nerovností v zatáčkách trochu kroutilo a vibrovalo.

Trochu kontroverzní jsou zvukomalebná upozornění na nepřipoutání. Řidič je raději poslouchá, než aby se připoutal. Velmi zajímavé jsou i ostatní výstražné zvuky, například ty, které upozorňují na zapomenutí aktivace parkovací brzdy.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Prostorná, útulná, noblesní. Za volantem Peugeotu 508 RXH se sedí výš než u většiny kombíků střední třídy, což u křížence s terénním autem nepřekvapí a hodí se to k němu. Výška sezení potěší hlavn…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus