ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Peugeotu 508
9. března 2015

Peugeot 508 osloví zejména klidnější, vyzrálejší manažery a dobře placené specialisty, pro které pohodlí a pocit noblesy znamená více než rychle projetá zatáčka.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Peugeot 508 osloví zejména klidnější, vyzrálejší manažery a dobře placené specialisty, pro které pohodlí a pocit noblesy znamená více než rychle projetá zatáčka.

Největším lákadlem by pro mne v porovnání s konkurenčními sedany střední třídy byla dokonale odhlučněná a odtlumená kabina.

Naopak příliš bodů většina verzí Peugeotu 508 nezíská u šoférů, pro něž se i jízda větším autem mění ve sportovní disciplínu. Výjimku představuje vrcholná verze GT s vylepšenou přední nápravou.

Peugeot 508 se vyrábí ve francouzském Rennes a v Česku se prodává od února 2011. Koncem roku 2014 prodělal modernizaci.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Poprvé jsem Peugeot 508 viděl na autosalonu v Paříži 2010 a na rozdíl od spousty nadšených kolegů u mne převládaly mírné rozpaky. Proporce předchozího sedanu 407 s dlouhou přídí možná nebyly optimální a velká tlama místo masky hodně lidí štvala, ale mě se to auto prostě líbilo už snahou lišit se od stáda. A teď tu máme sedan tradičních proporcí, který si zdálky z boku můžete splést třeba s bavorákem a celkově nijak zvlášť nevyčnívá.

Připadalo mi, že 508 trochu ztratila styl a identitu Peugeotu, ale první jízdní seznámení už ve mne zanechalo mnohem příznivější pocity. Přídi jsem rychle přišel na chuť. Záď mi sice z některých úhlů pohledu trochu připomíná ošklivý sedan od minulé generace Citroënu C4, ale z jiných míst oceňuji její jednoduchost a nadčasovost.

Modernizace v roce 2014 vizáži auta podle mne prospěla.

Týká se hlavně přídě. Zde vidíte přímé porovnání verze před faceliftem (vlevo) a po něm. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Novinka podle mne vypadá díky větší mřížce v nárazníku, a jiným tvarům světlometů výrazněji, moderněji a elegantněji. Připadá mi také trochu robustnější.

Testované provedení disponovalo krásnými LED světlomety (standard nejvyšší výbavy GT) s adaptivním dálkovým svícením.

Zbytek auta modernizace příliš nezměnila.

Ani uvnitř nepřevládá prvoplánovitá líbivost, ale tady velmi rychle všechny oční dojmy převálcovalo nadšení z hmatové kvality materiálů, tlumeného chodu ovladačů i tlačítek a celkově útulné voňavé atmosféry.

Moc se mi líbí například grafika head-up displeje (standard nejvyšší výbavy GT a od Active za příplatek). Údaje z rychloměru, tempomatu, omezovače rychlosti nebo navigace mají různé barvy, aby byly ihned rozlišitelné. Plastová destička, na kterou se promítá, není čirá jako u většiny ostatních aut, ale černě zakouřená. To vypadá elegantněji a znaky jsou čitelnější.

Vtipné mi připadá i umístění seřizování sklonu head-up displeje uvnitř šuplíku v přístrojové desce. Zato jsem si nemohl zvyknout na polohu startovacího tlačítka (standard od výbavy Allure) vlevo od řidiče.

Nadchl mne zvukový komfort uvnitř kabiny. Odhlučnění od motoru i podvozku patří i mezi manažerskými auty ke špičce.

Trochu kontroverzní jsou zvukomalebná upozornění na nepřipoutání. Řidič je raději poslouchá, než aby se připoutal...

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Prostorná, útulná, noblesní. Peugeotu 508 zůstala i po modernizaci v porovnání s konkurenty o něco vyšší poloha za volantem, což potěší ženy a vůbec všechny řidiče menších postav, ale nenadchne sp…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus