ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Peugeotu 4007
19. dubna 2010

Zatímco mezi velkoprostorovými auty hrají francouzské značky Peugeot a Citroën sdružené v koncernu PSA od začátku první ligu, módní vlnu aut do terénu trochu zaspaly. Aby se nemusely zdržovat vlastním vývojem, podepsaly dohodu o spolupráci se specialistou na auta s pohonem všech kol, firmou Mitsubishi. Jeho nový Outlander tak vznikl ve třech klonech. Ty francouzské nesou označení 4007 u Peugeotu a C-Crosser u Citroënu.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Zatímco mezi velkoprostorovými auty hrají francouzské značky Peugeot a Citroën sdružené v koncernu PSA od začátku první ligu, módní vlnu aut do terénu trochu zaspaly. Aby se nemusely zdržovat vlastním vývojem, podepsaly dohodu o spolupráci se specialistou na auta s pohonem všech kol, firmou Mitsubishi. Jeho nový Outlander tak vznikl ve třech klonech. Ty francouzské nesou označení 4007 u Peugeotu a C-Crosser u Citroënu.

Jde o zástupce střední třídy kategorie SUV, kteří se navenek i uvnitř liší pouze detaily. Technický základ stejně jako interiér jsou totožné. Peugeot ale na rozdíl od Mitsubishi nenabízí jednodušší a levnější verzi s pohonem pouze jedné nápravy a bez možnosti posuvu sedadel druhé řady.

Mezi silné stránky Peugeotu 4007 ve srovnání s konkurenty patří nadprůměrné terénní schopnosti a výborně využitý vnitřní prostor, jehož uspořádání směle konkuruje velkoprostorovým autům. Peugeot 4007 mimo jiné zvládne přepravu sedmi dospělých osob.

Za největší slabinu považuji příliš lehké a necitlivé řízení.

Peugeot 4007 může sloužit jako plnohodnotný rodinný koráb, vybrat by si ho mohly také aktivní mladší páry. Umím si ho představit i jako služební auto.

Model spolu se svými sourozenci sjíždí z linek nizozemské továrny Mitsubishi NedCar. Na český trh přijel v roce 2007.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Kabátek peugeotu se mi při porovnání trojčat zamlouvá souladem dynamiky a elegance asi nejvíc ze všech. Řekl bych, že vzhledově jde o jedno z nejvydařenějších SUV na trhu.

Uvnitř se trojčata liší jen firemními znáčky. Svými lvíčky Peugeot nešetřil.

Objevil jsem je na volantu, displeji palubního počítače i obrazovce navigace.

Přístrojovka sice není tak nápaditá, jak jsme u peugeotů zvyklí, ale působí útulněji, příjemněji a kvalitněji než třeba u vozu Kia Sorento, který jsem testoval současně se 4007 a patří mezi úhlavní konkurenty trojčat.

Přístrojový štít se chlubí parádní grafikou.

Všechny obrázky zobrazují nejvyšší verzi výbavy Premium Pack. Základní Comfort Pack postrádá zvenčí například litá kola, přední mlhovky, zatmavená zadní okna, střešní nosiče nebo chromované lemování. Uvnitř nejlevnější 4007 nenajdete žádné kožené doplňky, kterých si naše oči užívaly do sytosti.

Dojem prvotřídní kvality lehce narušovalo občasné povrzávání z různých míst auta při přejezdu nerovností.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Našel jsem v ní řadu skvělých věcí, ale i dost takových, které jiní podle mě dělají lépe. Volant nelze nastavit v horizontálním směru, což mi ale vadilo méně než jeho hubený a trochu kluzký věnec…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus