ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Peugeotu 308 SW
14. června 2017

Málokteré auto zažilo tak velký mezigenerační skok jako Peugeot 308 SW. Zatímco první generace prodávaná v letech 2007 až 2014 patřila mezi křížence kombíku a velkoprostorového vozu se všemi klady a zápory, které s tím souvisejí, v pořadí druhá generace prodávaná od roku 2014 se zařadila mezi typická kombi nižší střední třídy a konkuruje třeba Škodě Octavia Combi.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Eva SrpováEva Srpová

Málokteré auto zažilo tak velký mezigenerační skok jako Peugeot 308 SW. Zatímco první generace prodávaná v letech 2007 až 2014 patřila mezi křížence kombíku a velkoprostorového vozu se všemi klady a zápory, které s tím souvisejí, v pořadí druhá generace prodávaná od roku 2014 se zařadila mezi typická kombi nižší střední třídy a konkuruje třeba Škodě Octavia Combi.

Z porovnání s konkurenty vychází Peugeot 308 SW velmi lichotivě z hlediska rozměrů kufru i místa na nohy zejména za spolujezdcem. Vyčnívá také elegancí a moderním pojetím přístrojové desky. Motory patří k nejúspornějším ve třídě.

Největším záporem je však nedostatečně vyřešená ergonomie, osoby vpředu si nikam neodloží kelímek s kafem a ani na mobil tu místa moc není.

Druhá generace Peugeotu 308 SW se dá v Česku objednávat od dubna 2014, na jaře 2017 vůz prošel faceliftem. Modernizované vozy lze koupit od července 2017. Facelift se dotkl přídě s novou maskou, nárazníkem a světlomety s LED už ve standardní výbavě, v kabině je nové čalounění a pár detailů, vůz má bohatší nabídku asistenčních systémů a především si tu odbývá premiéru nový motor, nadprůměrně "čistý" diesel o objemu 1,5 litru, který se postupně dostane do dalších modelů značky.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Záleží na vkusu, avšak celkově se dá říci, že 308 není na pohled kontroverzní, vše je úhledné, elegantní a moderně vyhlížející.

Podívejte se na fotografii druhé generace 308 SW před faceliftem a po něm. Modernizovala se maska s logem, které dříve bylo na kapotě a nyní je v masce chladiče, nový je také nárazník. Pozor, bude trochu jiný u nižších výbav (Access, Active a Allure a jiný pro GT Line, která je na fotografii vpravo). Má světlomety s LED denního svícení je už ve standardní výbavě.

Zadní světlomety jsou zatmavené s trojicí LED, které mají připomínat drápy. Tento prvek známe už z obou SUV Peugeotu (3008 a 5008).

Facelift je však zvenku velmi decentní. Přibyly nové laky karoserie a nový design vybraných kol 16 a 18".

Interiér i po letech působí vemi moderně a uklizeně, téměř až moc. Peugeot 308 se vyznačuje malinkým motokárovým volantem a vyjma té základní verze také gigantickým, téměř desetipalcovým displejem na středovém sloupku. Někdy překvapuje až luxusní kvalitou materiálů - velmi často měkkých plastů příjemných na pohled, čich i dotek. Po faceliftu sedačky u verzí Active a Allure dostaly jiné čalounění.

Volant s červeně perforovanou kůží vypadá zajímavě, tyto červenočerné detaily se objevují i na přístrojovém tunelu okolo řadící páky. Jde o verzi GT Line.

V době testu nebyl ještě k dispozici ceník, nevíme tedy, zda vůz bude mít v základní Access výbavu bez středového displeje a s jednoduchým, nekoženým volantem bez ovládání rádia na volantu. Na mezinárodní prezentaci byly k dispozici na test vozy ve výbavě Allure a GT Line. Takto vybavené interiéry vypadají velmi luxusně, nechybí kůže ani 9,7 palců veký dotykový displej na středovém panelu.

Vůz si zaslouží pozitivní hodnocení za odhlučnění kabiny, částečně je to také díky vrstveným sklům už v základní výbavě Access.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Neliší se od hatchbacku. Už její označení i-cockpit napovídá, že se tu bude řídit trochu jako v kokpitu letadla - tedy v těsném obklopení většinou ovládacích prvků. Toto obklopení může u někoho …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus