ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Peugeotu 308 GT
9. prosince 2017

Peugeot 308 GT nabízí více sportovních genů než základní Peugeot 308, přesto nejde o úplně přímého konkurenta takzvaným "hot hatchům", tedy nejsportovnější hatchbackům s pohonem přední nápravy typu Renaultu Mégane RS nebo VW Golf GTI. Už zkratka GT místo GTi naznačuje, že tohle auto chce zaujmout zejména kombinací sportovnosti a luxusu. A testy to potvrdily.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Peugeot 308 GT nabízí více sportovních genů než základní Peugeot 308, přesto nejde o úplně přímého konkurenta takzvaným "hot hatchům", tedy nejsportovnější hatchbackům s pohonem přední nápravy typu Renaultu Mégane RS nebo VW Golf GTI. Už zkratka GT místo GTi naznačuje, že tohle auto chce zaujmout zejména kombinací sportovnosti a luxusu. A testy to potvrdily.

Zvláště naftová verze dosažitelná výhradně s automatickou převodovkou rozhodně neláká ke svezení na závodním okruhu, ale spíše k polykání stovek kilometrů na německých dálnicích. Benzinová je výrazně sportovnější.

Už podvozek obyčejné 308 mě bavil, takže není divu, že vyztuženou a sníženou verzi GT na osmnáctipalcových pneumatikách zejména v benzinovém provedení s manuálním řazením považuji v zakroucených pasážích za špičkové auto, co se týče držení jízdní stopy. Těžko budete v obloucích hledat schopnější vůz bez víceprvkové zadní nápravy, ale musí jít o kvalitní silnici. Chování auta na nerovnostech je výrazně horší než u běžné verze, zejména z hlediska komfortu.

Karoserie se od běžné 308 neliší, takže potěší zejména nabídkou litrů v zavazadlovém prostoru.

Po modernizaci v roce 2017 ubylo nešvarů dotekového displeje, přes který se ovládá řada funkcí včetně audiosoustavy nebo klimatizace. Zato řazení by si rozhodně zasloužilo sportovnější charakteristiku.

Peugeot 308 GT míří zejména na pánskou část zájemců o nový vůz. Podle mne osloví hlavně jednotlivce, maximálně páry, každopádně však lidi, kteří řeší styl, tedy to, jak auto vypadá a z jakých materiálů se skládá interiér. Zároveň si chtějí jízdu užít a jsou ochotni obětovat komfort.

Peugeot 308 GT se v Česku začíná prodávat od března 2015. Nabízí se jako hatchback i kombík, který vedeme jako samostatný model. V roce 2017 prodělal modernizaci.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Facelift v roce 2017 přiblížil vzhled běžných verzí k provedení GT, takže rozdíl teď pozná opravdu jen fajnšmekr. Auta se liší například provedením a počtem lamel na mřížce chladiče nebo tvarem mlhovek. Dobře pro zájemce o základní provedení, hůře pro GT. Přesto zůstává design jednou z jeho hlavních zbraní, málokdo se o vzhledu karoserie vyjádřil negativně.

Součástí standardní výbavy verze GT jsou full LED světlomety, které si lze u běžné 308 pořídit pouze za příplatek.

Interiér Peugeotu 308 s jeho i-cockpitem charakterizovaným malinkým motokárovým volantem, přístroji nad ním a u většiny verzí také gigantickým, téměř desetipalcovým displejem na středovém sloupku působí nápaditě už v běžném provedení a základní rysy samozřejmě převzala i varianta GT. Materiály tady jsou ještě luxusnější a příjemnější na pohled, čich i dotek, takže kvalitou provedení interiéru si 308 GT v některých aspektech troufá i na takzvané prémiové vozy.

Na spodní části volantu najdeme jeden z "podpisů" verze GT, kterých se uvnitř auta i na jeho karoserii nachází několik, ale nejsou příliš nápadné.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Verze GT se místem řidiče příliš neliší od nejlépe vybavených provedení klasické 308. Už jeho označení i-cockpit napovídá, že se tu bude řídit trochu jako v kokpitu letadla - tedy v těsném obklope…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus