ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Peugeotu 308 GT
31. ledna 2015

Peugeot 308 GT nabízí více sportovních genů než základní Peugeot 308, přesto nejde o úplně přímého konkurenta takzvaným "hot hatchům", tedy nejsportovnější hatchbackům s pohonem přední nápravy typu Renaultu Mégane RS nebo VW Golf GTI. Už zkratka GT místo GTi naznačuje, že tohle auto chce zaujmout zejména kombinací sportovnosti a luxusu. A testy to potvrdily.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Peugeot 308 GT nabízí více sportovních genů než základní Peugeot 308, přesto nejde o úplně přímého konkurenta takzvaným "hot hatchům", tedy nejsportovnější hatchbackům s pohonem přední nápravy typu Renaultu Mégane RS nebo VW Golf GTI. Už zkratka GT místo GTi naznačuje, že tohle auto chce zaujmout zejména kombinací sportovnosti a luxusu. A testy to potvrdily.

Zvláště naftová verze dosažitelná výhradně s automatickou převodovkou rozhodně neláká ke svezení na závodním okruhu, ale spíše k polykání stovek kilometrů na německých dálnicích. Benzinová je výrazně sportovnější.

Už podvozek obyčejné 308 mě bavil, takže není divu, že vyztuženou a sníženou verzi GT na osmnáctipalcových pneumatikách zejména v benzinovém provedení s manuálním řazením považuji v zakroucených pasážích za špičkové auto, co se týče držení jízdní stopy. Těžko budete v obloucích hledat schopnější vůz bez víceprvkové zadní nápravy. Ani extrémní rozměr pneumatik přitom auto zcela nepřipravil o pohodlí na nerovnostech.

Karoserie se od běžné 308 neliší, takže potěší zejména nabídkou litrů v zavazadlovém prostoru.

Nejvíce mě v porovnání s konkurencí vadily některé nešvary dotekového displeje, přes který se ovládá řada funkcí včetně audiosoustavy nebo klimatizace. Řazení by si zasloužilo sportovnější charakteristiku.

Peugeot 308 GT míří zejména na pánskou část zájemců o nový vůz. Podle mne osloví hlavně jednotlivce, maximálně páry, každopádně však lidi, kteří řeší styl, tedy to, jak auto vypadá a z jakých materiálů se skládá interiér, a zároveň si chtějí jízdu užít.

Peugeot 308 GT se v Česku začíná prodávat od března 2015. Nabízí se jako hatchback i kombík, který vedeme jako samostatný model.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Jsem Peugeot 308, ale zároveň jsem něco víc - to se snaží naznačit 308 GT jak svým zevnějškem tak interiérem.

Na přídi se změnilo dost věcí, jak se můžete přesvědčit při porovnání s klasickou 308 (vlevo). Například znáček lva se přestěhoval z kapoty doprostřed mřížky chladiče, která dostala výraznější lamely včetně příčných. U novinky nechybí znáček GT, liší se i nárazník. Fotky si zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Na místo mlhovek se nastěhovaly LED blinkry, jejichž diody se postupně rozsvěcují v tom směru, kam chce řidič odbočit.

Záď Peugeotu 308 GT krášlí dvě koncovky výfuku.

Testoval jsem auto s příplatkovou panoramatickou střechou, která nezpůsobovala při provozu žádné neplechy.

Také uvnitř se najde spousta indicií, které jasně naznačují, s jakou odnoží 308 má řidič tu čest. Jde třeba o znáček na sportovním volantu.

Interiér Peugeotu 308 s jeho i-cockpitem charakterizovaným malinkým motokárovým volantem, přístroji nad ním a u většiny verzí také gigantickým, téměř desetipalcovým displejem na středovém sloupku působí nápaditě už v běžném provedení a základní rysy samozřejmě převzala i varianta GT. Materiály tady jsou ještě luxusnější a příjemnější na pohled, čich i dotek, takže kvalitou provedení interiéru si 308 GT nezadá s takzvanými prémiovými vozy.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Verze GT se místem řidiče příliš neliší od nejlépe vybavených provedení klasické 308. Už jeho označení i-cockpit napovídá, že se tu bude řídit trochu jako v kokpitu letadla - tedy v těsném obklope…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus