ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Peugeotu 3008
29. července 2010

Kříženec několika automobilových kategorií, kterým se Peugeotu podařilo dokonale trefit do současné módy.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Kříženec několika automobilových kategorií, kterým se Peugeotu podařilo dokonale trefit do současné módy.

Zvenčí i uvnitř vypadá robustně jako terénní auto. Tvarem karoserie a prostorností kabiny a kufru se může v některých parametrech měřit s víceúčelovými vozy MPV a chováním na silnici se blíží klasickým hatchbackům a kombíkům.

Co na tom, že někteří škodolibí novináři viděli Peugeot 3008 na začátku kariéry tak, že v terénu toho kvůli pohonu pouze jedné nápravy neumí zdaleka tolik jako "esúvéčka", vnitřní variabilitou za čistokrevnými vozy MPV zaostává a v zatáčkách je těžkopádnější než hatchbacky a kombíky, proti nimž je také dražší.

Zákazníci rozhodli o tom, že kříženec bude mít úspěch. A po zkušenostech s ním se jim nedivím. Ať už ho zařadíte do jakékoli škatulky, jde hlavně o pohodlné auto se skvělým odhlučněním kabiny a přátelským ovládáním. Robustní vzhled navozuje bezpečí. I proto si jej často pořizují rodiny, v nichž o koupi auta rozhoduje žena. Připadá mi jako dobrá volba i pro lépe situované páry s aktivním způsobem života. Coby kříženec několika kategorií ale dokáže oslovit prakticky kohokoli.

Jak už bylo zmíněno na začátku, nevýhody se dají najít skoro ve všem, záleží v rámci jaké kategorie Peugeot 3008 hodnotíte. Osobně mne ale vadilo snad jen popraskávání v přístrojové desce karoserie při prudkých průjezdech zatáčkami, které nesvědčilo o ideální kvalitě zpracování. V letních horkách bylo nepříjemné, že se při vypnuté klimatizaci u jednoho z testovaných aut valil z průduchů ventilace vzduch ještě o několik stupňů teplejší než okolní prostředí.

Peugeot 3008 se na českém trhu prodává od roku 2009.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Peugeot podle mne úspěsně skloubil pro něj typickou designerskou lehkost s robustním vzhledem karoserie. Výsledek má styl a šarm.

Stejné je to uvnitř. V málokterém autě řidiče obklopují takové velehory plastů, přesto výsledek působí velmi sympaticky, útulně a hlavně bezpečně.

Škoda už zmíněného popraskávání v palubní desce u jednoho z testovaných exemplářů prakticky při každém razantnějším průjezdu zatáčky. Trochu to kazilo dojem kvality, který na pohled i dotek vzbuzují nejen materiály, ale také příjemně tlumený chod ovladačů. Zabouchnutí dveří by také mohlo mít o něco méně zvonivý dozvuk.  

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Šofér je doslova integrován mezi množství ovladačů a masivy z plastů, které ho ze všech tří stran obklopují. Je to trochu paradox. I když je v Peugeotu 3008 více místa v loktech i nad hlavou než v…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus