ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Peugeotu 301
22. května 2017

Pokud upřednostňujete komfort před sportovní jízdou a chcete mít relativně prostorné auto za velmi rozumné peníze, pak by vás mohl Peugeot 301 oslovit.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Eva SrpováEva Srpová

Pokud upřednostňujete komfort před sportovní jízdou a chcete mít relativně prostorné auto za velmi rozumné peníze, pak by vás mohl Peugeot 301 oslovit.

Kompaktní čtyřdveřový sedan boduje mezi konkurenty hlavně nízkou cenou, pětiletou značkovou zárukou, podélnou prostorností, délkou kufru a pohodlím na nekvalitních cestách. Velkým obloukem by se mu měli vyhnout příznivci sportovní či zkrátka sebejisté jízdy.

S na první pohled líbivým vzhledem přístrojové desky kontrastují některá velmi laciná řešení zvlášť v oblasti zavazadelníku. Kabina je hodně úzká a někomu mohou vadit pahýly místo hlavových opěrek na zadních sedadlech, ale také hlučnost v kabině a celkově spíše lehce podprůměrné jízdní vlastnosti.

Auto představuje levnější alternativu například ke Škodě Rapid a naopak krok kupředu pro bývalé majitele podobně laděných, ale lacinějších a menších vozů Dacia Logan a Renault Thalia.

Podle mě ho v Česku budou kupovat hlavně páry staršího věku z venkova, posloužit však může i méně náročným rodinám.

Peugeot 301 se vyrábí spolu se svým dvojčetem Citroënem C-Elysée na lince ve španělském Vigu. V Evropě se prodává pouze ve východní části kontinentu. Na náš trh přijel v listopadu 2012, na konci roku 2016 prošel faceliftem. Ten je pouze velmi minoritní, vůz dostal modernizovanou příď a jiný tvar předních světlometů, lehce upravené zadní svítilny, jiný design litých kol a v kabině má větší, sedmipalcový displej s dotykovým ovládáním. Ten je bez příplatku součástí vyšší výbavy Allure. Mimochodem, v ceníku už po modernizaci figurují jen dva stupně výbavy, Active a Allure, zatímco dříve byla řada obohacena ještě o základní Access. Nyní tedy pozici nejlevnější 301 zastupuje celkem uspokojivě bohatá verze Active.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Peugeot na menší sedan zdařile narouboval příď připomínající manažerský model 508. Ostatní části auta už působí konvenčněji, zkrátka jako cenově dostupný sedan.

Lacinost není zřetelná na první pohled. Stačí ale poklepat na víko kufru a máte pocit, že ťukáte na prázdnou plechovku od šprotů. Také pohled na zcela nezakryté kovové části poklopu zavazadelníku a jeho držadel svědčí o velkých úsporách na některých místech Peugeotu 301. Něco takového u Škody Rapid nenajdete. Fotku si můžete zvětšit kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Přístrojová deska působí stejně jako design karoserie na první pohled líbivým a kvalitním dojmem, i když jde o výhradně tvrdé plasty. Až tuhý chod ovladačů nebo hlasité zavření schránky před spolujezdcem prozradí, že máme co do činění s kategorií opravdu levných vozů.

Na druhou stranu ani při jízdě po rozbitých silnicích nikde nic nedrnčelo. Auto je totiž na drsné používání speciálně připraveno. Například přístrojová deska není uchycená pouhým nacvaknutím, ale festovním přišroubováním, to samé třeba výplně dveří. Docela tlumené mi připadalo jejich zavírání, tedy na rozdíl od víka kufru, o kterém už byla řeč.

Karoserie se jeví jako docela tuhá, při přejíždění nerovností se téměř neotřásá, pouze ve chvíli, kdy v zatáčce trefíte výmol, pocítíte jednoduchost zadního zavěšení kol, auto přímo odskakuje. Také nás otravoval při jízdě vyšší rychlostí značný rámus od podvozku a aerodynamický hluk.

Peugeot 301 je vozem značných kontrastů – některé věci vypadají téměř luxusně, jinde se dají odhalit velmi laciná řešení.  

Nejvýraznější změnou v rámci faceliftu nakonci roku 2016 jsou přední světlomety, ty mají poupravený tvar a LED denního svícení. Mimochodem, zejména v noci je znát, jak slavé má 301 halogeny, kdo má s viděním v noci nebo za šera problémy, bude v Peugeotu 301 trpět.

V rámci faceliftu Peugeot 301 dostal také nový 7palcový dotykový displej, kteý navíc podporuje aplikaci Android Auto a Apple CarPlay.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
I tady musím některé věci chválit a jiné kritizovat. Zatímco z hlediska výšky budou naprosto spokojeni i cestující vyšších postav, šířka v loktech patří ke slabinám Peugeotu 301, i když jsme tu n…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus