ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Peugeot 3008
9. července 2021

Peugeot 3008 ve své druhé generaci povyrostl do všech směrů a z dřívějšího pojetí ve stylu crossoverů, tedy kříženců více kategorií, se chce zapojit přímo v čím dál populárnější kategorii SUV.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Peugeot 3008 ve své druhé generaci povyrostl do všech směrů a z dřívějšího pojetí ve stylu crossoverů, tedy kříženců více kategorií, se chce zapojit přímo v čím dál populárnější kategorii SUV.

Na konkurenci útočí neotřelým vzhledem, který ho na první pohled odlišuje od ostatních, stejně tak prostorným kufrem nebo úspornými motory. Francouzi ale stejně jako u předchůdce nenabízejí pohon všech kol (respektive ho nabízí pouze u hybridní verze se zadními koly poháněnými elektromotorem), což je v této kategorii výjimečné.

Francouzská novinka proto zaujme hlavně ty, kteří hledají vysoké sezení za volantem a vzhled vozu SUV bez toho, aniž by měli větší ambice jezdit mimo asfalt. Půjde tak zejména o jednotlivce, páry a menší rodiny z měst. Vůz stojí na platformě s označením EMP2, takže je nejbližším příbuzným hatchbacku Peugeot 308.

Auto potěší bohatou výbavou i zajímavým příslušenstvím. Peugeot tak chce cílit i na mladší řidiče a nadšence do moderních technologií. Tomu bezesporu odpovídá i design interiéru.

Peugeot 3008 se na českém trhu prodává od podzimu 2016. O čtyři roky později se dočkal modernizace.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Nový Peugeot 3008 je proti předchůdci o poznání větší, což ale není znát na první pohled, protože působí kompaktním dojmem. Na délku se natáhl na celých 4447 mm, což je prodloužení o více než osm centimetrů.

Kompaktní SUV se v polovině roku 2021 nabízelo v šesti výbavách. K nám se dostala ta druhá nejvyšší s označením GT, která ve standardu zahrnuje například pěkná 18“ kola v designu Detroit.

Základní dvě verze vyjíždějí na sedmnáctipalcových kolech, Allure a Allure Pack na zmíněných osmnáctipalcových a top výbava GT Pack na 19“ kolech. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Chromované lišty zdobí od výbavy Allure boky a lemy kolem oken, standardem jsou i hliníkové střešní nosiče. Díky přední a zadní ochraně do terénu působí vůz jako do přírody vybavené SUV.

Výbavy GT a GT Pack poznáte například podle chromovaných koncovek výfuku (falešných, zplodiny jimi nejdou) nebo krytů zrcátek v černém laku.

Nejnápadnější je na Peugeotu 3008 příď, která se ještě více zvýraznila po modernizaci na podzim roku 2021. Zajímavě je pojatá bezrámová maska chladiče s mřížkou prohnutou směrem dovnitř a s bočními částmi mizejícími do ztracena.

Zde se můžete podívat na přední část vozu před modernizací. Prokoukla, že?

Agresivnější vzhled dotváří LED denní svícení ve tvaru tesáku. Již od základní výbavy jsou k dispozici přední diodové světlomety.

Hezká jsou i zadní brzdová světla standardně využívající LED technologii. Jsou rozdělena na každé straně do tří samostatných šikmě položených cihliček nebo chcete-li tygřích drápů. Kolem nich je lesklý povrch. Auto celkově působí jako futuristický koncept.

Vnější design auta alespoň u testovaných nejvyšších verzí patří mezi konkurenční výhody auta. Za celou dobu testů jsme nepotkali nikoho, komu by se nelíbil.

Pracoviště řidiče připomíná kokpit nějakého vozu ze sci-fi filmu. Interiéru rozhodně nechybí nápaditost a v testovaných verzích jsme byli velmi spokojeni také s kvalitou materiálů a jejich zpracování. Nikde nic nevrzalo, neskřípalo, auto i s panoramatickou střechou působilo v dobrém slova smyslu jako ingot.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Už v první generaci se designéři interiéru 3008 snažili řidiče obklopit ovládacími prvky a tak pro něj postavili téměř oddělený prostor od zbytku posádky. Nový model v tom pokračuje snad ještě vehem…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus