ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Peugeotu Partner Tepee
28. září 2010

Peugeot Partner Tepee doplácí na to, že je zatím Čechy vnímán pouze jako dražší kopie oblíbeného Citroënu Berlingo. Jiný důvod k tomu, že se jeho prodej pohybuje hluboko pod čísly bratra s šípem ve znaku, nevidím.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Peugeot Partner Tepee doplácí na to, že je zatím Čechy vnímán pouze jako dražší kopie oblíbeného Citroënu Berlingo. Jiný důvod k tomu, že se jeho prodej pohybuje hluboko pod čísly bratra s šípem ve znaku, nevidím.

Přitom "Berlingo od Peugeotu" nabízí podle mých zkušeností proti "originálu" výrazně komfortnější podvozek, lépe utlumenou kabinu a možnost převozu až sedmi pasažérů. I když jeho základní cena bývá o něco vyšší, poměr ceny a výbavy mívá Partner Tepee občas v některých specifikacích lepší.

Tepee je i ve své druhé generaci osobní verzí dodávky Partner. Užitkový původ nezapře v porovnání s čistokrevnými multifukčními vozy MPV hlavně při porovnání jízdních vlastností. V zatáčkách proti nim působí těžkopádně a kymácivě.

Na druhou stranu ale poskytuje proti běžným MPV výhodnější cenu a více místa v kabině i kufru, nabízí množství praktických řešení pro stěhované lidi. Rovnat se s běžnými MPV může i ohledně komfortu, jímž mezi sobě podobnými nadchne.

Peugeot Partner Tepee je podle mne asi nejvíce rodinným autem ze všech odvozenin malých dodávek. To ale neznamená, že by si jej neměli pořizovat živnostníci nebo páry třeba s velkými psy.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Zatím jsem testoval vždy pouze nejvyšší výbavu Outdoor s designovými prvky převzatými od terénních vozů, která mne vzhledem nadchla.

Speciální nárazníky, kryty nebo lišty odlišující se od barvy auta spolu s výraznými kulatými mlhovkami vhodně rozbíjejí velké plochy krabicovité karoserie. Podle mne se díváte na největšího fešáka mezi osobními verzemi malých dodávek. Základní provedení Comfort bez všech těch šminek ale bude vypadat mnohem usedleji a méně zajímavě.

Ani členitá přístrojová deska nepostrádá na atraktivitě. Výhradně tvrdé a na poklep hlučné plasty nebo umělohmotný volant (kožený se dá pořídit i v nejvyšších výbavách jen za příplatek) ale snižují její útulnost.

Naopak zvyšuje ji příplatková multifunkční střecha Zenith se čtyřmi samostatnými okny bez možnosti otevírání. Tady se designeři opravdu vyřádili a podle mne se jim dílo hodně povedlo.

Prostřední konzole slouží jako jedna velká odkládací přehrádka. Věci se do ní ukládají shora.

Zároveň funguje jako ventilační a klimatizační jednotka se schopností parfémovat vzduch v kabině. Mon Dieu, tohle umějí fakt jen Francouzi...

Součástí střechy Zénith je i zadní schránka s dvojitým přístupem. Dá se do ní totiž dostat jak z kabiny...

...tak zvenčí po otevření pátých dveří. Zavřená ani příliš nesnižuje vstup do kufru, navíc se lehce z auta vyndat.

Potěšilo mne i skvělé odhlučnění kabiny, které o parník překonává nejen příbuzné Berlingo, ale i většinu běžných osobních aut.

Místo hluku se do interiéru při jízdě po panelové části dálnice D1 přenášely drobné vibrace, které také občas způsobily mírné popraskávání v palubní desce.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Praktická a na poměry auta vzniklého z dodávky i relativně útulná. Šířkou v loktech i výškou nad hlavou se Partner Tepee řadí mezi víceúčelovými vozy MPV vzniklými z dodávek k podprůměru, ale ve s…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus