ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Peugeotu 208
15. června 2015

Malý hatchback Peugeot 208 sice patří mezi nejoblíbenější evropská auta ve své kategorii, ale na rozdíl od svých předchůdců s označením 206 a 207 se nestal číslem 1 mezi všemi modely. A jelikož jeho předchůdci oslňovali zejména designem, zaměřila se modernizace v roce 2015 nejvíce na tuto oblast.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Velmi netypická.

Zásadní odlišnost proti konkurenci spočívá v tom, že přístroje se srozumitelnou a moderně působící grafikou nenajdete za volantem, ale nad ním. Aby je nepřekrýval věnec kormidla, musí se sedět hodně vysoko a volant je naopak nutné posunout co nejníže. Pak jsem ale měl divný pocit, že držím volant někde pod sebou a některým kolegům dokonce trochu drhnul o nohy.

Dobře je to vidět u fotky kolegy Michala. Snímek pochází ještě z dob před modernizací, ta ale na poloze sezení nic nezměnila.

Většina z kolegů se s polohou za volantem dost prala, já jsem si zvykl relativně rychle. Největší potíže podle mne budou mít vyšší postavy, menším řidičkám a řidičům bude naopak Peugeot 208 vyhovovat lépe.

Vysoké sezení napomáhá výbornému výhledu z auta, i když prosklení směrem dozadu není bůhvíjaké. Měl jsem ale jasno v tom, kde se nachází záď Peugetou 208.

Nohy řidiče z levé strany utiskuje madlo ve výplních dveří extrémně vytrčené do prostoru pro posádku. Z pravé strany pro změnu prostor zmenšuje široký středový sloupek. Naštěstí jsou plochy, o které si řidič nohy opírá, příjemně oblé.

Spokojený jsem byl se sedadly. Slušně drží tělo ve většině zatáček. Pouze u těch extrémně projížděných se měkké bočnice vlivem velké odstředivé síly prolomí. Čalounění je příjemně gaučovité, ale zároveň dobře podepírá bedra. Rovněž délka sedáku a podpora stehen mi na malé auto vůbec nepřipadala špatná.

Zkoušel jsem i příplatkové kožené provedení. Peugeot 208 je jedním z mála aut, kde mi kožená sedadla připadají lepší než ta látková, dokonce jsem se v nich ani nepotil.

Volant, to je kapitola sama pro sebe. Menší jsem asi v běžném nikoli závodním autě nikdy neviděl. Působilo to na mne velmi sympaticky a sportovně. Na snímku vidíte verzi z nejvyšší výbavy Allure. Tlustý věnec standardně potažený hebkou kůží vklouzl do rukou stejně přitažlivě jako bych se dotýkal nejlákavějších partií ženského těla (ženy ať si doplní své představy, které domýšlet nechci :-).

Na snímku z verze před modernizací vidíte kormidélko z druhé verze Active bez potažení kůží. Díky tvarování se nedrželo špatně, ale věnec trochu klouzal v rukách.

Tady máte důkaz, jak maličký volant v Peugeotu 208 je. Chlap s rukama jako lopaty by ho přikryl dlaní.

Dalším klíčovým místem nového Peugeotu 208 je multimediální rozhraní nacházející se v autě od druhé výbavy Active ústící do velké dotekové obrazovky nacházející se na středovém sloupku. Její přednost spočívá v minimálním množství ovládacích tlačítek a snadném intuitivním dotekovém ovládání.

Skrz obrazovku jsme ovládali hlavně navigaci, ale slouží i k obsluze audiosoustavy nebo jako výstup palubního počítače, který se pak dubluje s displejem na přístrojích nad volantem.

Novinkou od faceliftu v roce 2015 je parkovací kamera (za příplatek). Přibyla také aplikace MirrorScreen, která dokáže na obrazovce vozu věrně zrcadlit vzhled displeje připojeného smartphonu, pokud s touto aplikací komunikuje.

Abych ale jen nechválil, tak navigace ani po modernizaci nedává možnost naprogramovat trasu. Musí se jezdit od jednoho bodu k druhému.

Na středovém sloupku budete marně hledat štěrbinu na cédéčka, chybí tam už od začátku výroby v roce 2012. Našli jsme jen dva USB porty. CD mechanika je pouze za příplatek, což v roce 2012 představovalo malou revoluci, která se ale rozšířila i do dalších nových aut. Cédéčka stejně jako kdysi kazety opravdu už vycházejí z módy...

Manuální klimatizace patří ke standardu od druhé výbavy Active.

A takhle vypadá luxusní automatická (standard u Allure) s možností nastavení jiné teploty pro řidiče a spolujezdce.

I po faceliftu lze přímo z volantu ovládat pouze rádio a mobilní telefon prostřednictvím bluetooth handsfree. Ostatní věci se obsluhují stejně jako dříve u modelu 207 okolo volantu.

Palubní počítač tlačítkem na konci stěračů.

Tempomat, který udržuje řidičem nastavené tempo, spolu s omezovačem rychlosti uchem, na které řidič skrz malý volant nemá šanci se dívat, ale rychle se ho naučí obsluhovat i poslepu.

Žíznivci se nemusejí bát, že na dlouhých cestách vyschnou. Velkoryse objemná schránka ve výplních dveří spolkla půllitrovou petku tak, že ta ani nebyla vidět.

Novinku po modernizaci v roce 2015 představuje bezpečnostní asistent Active City Brake (za příplatek), který v některých případech při rychlostech do 30 km/h dokáže sám za nepozorného řidiče zabrzdit před překážkou a odvrátit kolizi.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Modernizace v roce 2015 se projevila pouze na délce karoserie, která se protáhla o 1,1 cm na 3,97 cm a patří k průměru mezi malými hatchbacky velikosti Škody Fabia.

Proti Peugeotu 207 je novinka stále téměř o 6 cm kratší, ale podélnou prostornost jsme u ní na straně spolujezdce naměřili o 8 cm (!) lepší. Tím se Peugeot 208 dostal na absolutní špičku kategorie malých hatchbacků. Může za to šikovně vykousnutá přístrojová deska. Za řidičem bude o dost méně místa, protože většina šoférů se musí dost odsunovat dozadu, aby našla ideální pozici za volantem.

Nad hlavou jsme naměřili o 4 cm méně než u 207 a Peugeot 208 tam patří na opačný konec hitparády. Se svou výškou 174 cm jsem se nemohl napřímit a položit hlavu do opěrky, aniž bych se hlavou nedotýkal stropu. Zato přede mnou mohl sedět téměř dvoumetrový čahoun a vešli jsme se bez otlačení kolen. Díky velkorysé podélné prostornosti se mohou vyšší cestující vzadu bez problémů v pohodlných sedadlech sesunout a tím vyloučit kontakt hlavy se stropem.

Nedostatek komfortu nehrozí ani na prostředním místě vzadu, i když sem mohou ještě výrazně menší cestující než na kraje – takže spíš děti.

Z hlediska šířky na zadních sedadlech si 208 proti 207 pohoršila a patří mezi malými hatchbacky k podprůměru, takže sezení tří osob vedle sebe berte jako nouzovku.

Rozšiřování místa pro zavazadla probíhá naprosto standardně – sklápěním asymetricky dělených sedadel na pevné sedáky. Mezi položeným opěradlem a podlahou kufru se tvoří schod.

Samotný kufr je o 18 dm3 větší než u Peugeotu 207 a řadí se s 285 dm3 mezi soupeři k těm větším. Potěší nadprůměrná délka zavazadlového prostoru, proti 207 se zlepšila i šířka, která se dostala do standardu běžného u malých aut.

Líbily se mi i relativně geometrické tvary kufru, které narušuje jen zúžení v zadní části u opěradel. 

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Motory VTi a HDi se staly po roce 2015 historií. Nahradila je nová řada benzinových tříválců PureTech včetně variant dopovaných turbodmychadlem a čtyřválců BlueHDI splňujících nové emisní normy Euro…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus