ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Peugeot 208
11. listopadu 2020

Nesmírně atraktivní, skvěle jezdící a po střechu nabytý nejmodernějšími technologiemi - to je nový Peugeot 208, který se právem zasloužil o vítězství v prestižní anketě Evropské auto roku 2020.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Bart BěhalBart Běhal

Nesmírně atraktivní, skvěle jezdící a po střechu nabytý nejmodernějšími technologiemi - to je nový Peugeot 208, který se právem zasloužil o vítězství v prestižní anketě Evropské auto roku 2020.

Druhá generace "dvě stě osmičky" stojí na zbrusu nové platformě CMP (Common Modular Platform). Tato platforma určená pro segmenty B a C doplňuje platformu EMP2 (Efficient Modular Plateform). Jak vyplývá z názvu, platforma CMP je modulární z hlediska rozměrů a variant motorů. Dokáže pojmout pohonnou jednotku s jakýmkoliv zdrojem energie, takže si zákazník může zvolit mezi spalovacím (benzinovým/dieselovým) a elektrickým agregátem.

Jak už to bývá u automobilů zvykem, vše co je nové, je také větší. Výjimkou není ani Peugeot 208, jenž přerostl svého předchůdce takřa ve všech možných disciplínách. Bohužel roztomilý Francouz není jediným rozměrově nabývajícím malým hatchbackem, a proto jsou jeho hodnoty nadále průměrné.

Oproti konkurenčním modelům, jakými jsou například Citroën C3, Kia Rio, Ford Fiesta, Opel Corsa či Volkswagen Polo, boduje lev z Paříže podmanivějšími jízdními vlastnostmi, temperamentnějším designem jak karoserie, tak interiéru a bohatší základní výbavou, ačkoli na úkor vyšší pořizovací ceny.

Začátkem listopadu roku 2020 jsme za účelem testování obdrželi "dvě stě osmičku" v tom vůbec nejlacinějším provedení Active. Pod jeho kapotou dřímala atmosférická dvanáctistovka výrobcem označovaná jako 1.2 PureTech, která spolupracuje výhradně s pětistupňovou manuální převodovkou. Ať se tato kombinace může zdát více než děsivá, v některých ohledech nás mile překvapila.

Už tradičními zákazníky Peugeotu 208 by měly být hlavně ženy - ať už samostatné, nebo s dětmi. Splňuje i roli druhého auta do rodiny, některé verze však mohou v Česku fungovat i v roli jediného vozu pro páry a menší rodiny. Zvlášť se silnějšími motorizacemi se pětidveřový hatchback ze země galského kohouta hodí nejen do města, ale i na delší cesty.

Druhé vydání francouzského bestselleru dorazilo na český trh koncem roku 2019. Od té doby získalo po celém světě řadu prestižních ocenění. Vyvrcholením byla zlatá medaile z uznávané ankety Evropské auto roku 2020. Ve stejnojmenné, avšak české anketě se Peugeot 208 umístil na páté pozici. Auta se na český trh dovážejí zejména z továrny v Trnavě, ale vyrábějí se i ve Francii.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

V minulosti byla značka Peugeot v rámci designu velmi usedlá a řekli bychom absolutně nezajímavá. Její modely více než na styl, sázely na moderní technologie, prvotřídní motorizace a špičkové jízdní schopnosti. Před pár lety se však něco změnilo a z výrobních linek začaly sjíždět vozy, které svou vizáží doslova ohromily celý svět. Přesně to samé platí i pro novodobou "208čku".

Se současným designovým jazykem automobilky vůbec poprvé přijel manažerský Peugeot 508. Další postupně přicházející modely si tento styl z velké části převzaly a upravily jej podle svých karoserií. Pětidvéřový malý hatchback díku tomu vypadá mnohem vyspělejší a extravagantnější než lecjaká německá prémiovka. Posun od minulé generace, co se vzhledu týče, je tedy obrovský.

Nejjasnějším podpisem francouzské značky jsou světlomety, jejíchž spodní část (LED denní svícení) připomíná zub tygra šavlozubého. Hlavní světla v námi zkoušeném základním provedení potom obdržely pouze halogenové žárovky, od výbavy Active Pack jsou už kompletně osazeny LED technologií.

Varianta Active se dále vyznačuje například předním a zadním nárazníkem, klikami dveří a kryty vnějších zpětných zrcátek v barvě karoserie, černou mřížkou sání s chromovanými dekory a lištou mezi zadními sdruženými svítidly v černé lesklé barvě.

Zadní světla krášlí typická kresba tří drápů. "Ledkové" jsou až od třetího výbavového stupně Allure.

Zvláštním designovým prvkem je tento prolis do tvaru jakési šipky. Vrcholná verze GT v těchto místech ukrývá stejnojmenný nápis.

Kola dělají auto, nikoliv tedy v případě Peugeotu 208 Active. Příplatkové šestnáctipalcové "plecháče" Taksim totiž vůz spíše zohyzdily. Standardem jsou zde 15palcové hliníkové disky Lapa.

Nová "dvě stě osmička" se na českém trhu prodává v mnoha barevných odstínech. Zdarma je však pouze testovaná žlutá, za všechny ostatní se připlácí od 6 do 17 tisíc korun.

Celková vizáž Peugeotu 208 patří mezi ty nejatraktivnější ve své třídě. Dá se předpokládat, že právě design zde bude pro zákazníka tím hlavním faktorem k výběru nového auta.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Interiéry vyšších výbavových stupňů překypují krásou a luxusem. Bohužel my jsme si museli vystačit se základním provedením Active, které je určené především pro šetřílky. A pochopitelně se zde na dr…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus