ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Peugeotu 208
15. června 2015

Malý hatchback Peugeot 208 sice patří mezi nejoblíbenější evropská auta ve své kategorii, ale na rozdíl od svých předchůdců s označením 206 a 207 se nestal číslem 1 mezi všemi modely. A jelikož jeho předchůdci oslňovali zejména designem, zaměřila se modernizace v roce 2015 nejvíce na tuto oblast.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Malý hatchback Peugeot 208 sice patří mezi nejoblíbenější evropská auta ve své kategorii, ale na rozdíl od svých předchůdců s označením 206 a 207 se nestal číslem 1 mezi všemi modely. A jelikož jeho předchůdci oslňovali zejména designem, zaměřila se modernizace v roce 2015 nejvíce na tuto oblast.

Kromě toho výrazně omladil motorovou paletu, která v porovnání s konkurenty boduje zejména úsporností. Další přednosti podle mne představuje nečekaně velkorysé místo na natažení nohou na straně spolujezdce a strmé řízení v kombinaci s nejmenším volantem, který jsem kdy v masovém autě viděl.

Naopak slabinou před modernizací i po ní zůstává kulisa manuálního řazení a místo na hlavu ve druhé řadě. Spousta šoférů si těžko zvyká na netypickou polohu při řízení a netradiční rozmístění ovládacích prvků.

Typickými zákazníky Peugeotu 208 by měly být hlavně ženy - ať už samostatné, nebo s dětmi. Splňuje i roli druhého auta do rodiny, některé verze však mohou v Česku fungovat i v roli jediného vozu pro páry a menší rodiny. Zvlášť se silnějšími motorizacemi se pětidveřový Peugeot 208 hodí nejen do města, ale i na delší cesty.

Start prodeje Peugeotu 208 na českém trhu byl 10. května 2012, modernizovaná verze se nabízí od června 2015. Auta se na český trh dovážejí zejména z továrny v Trnavě, ale vyrábějí se i ve Francii..

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Modernizace v roce 2015 posunula design Peugeotu 208 od roztomilosti k agresivitě a výraznosti.

Vlevo vidíte původní verzi, vpravo tu modernizovanou. Zvětšila se přední maska, dostala výraznější chromování, změnil se design hlavních světlometů, mlhovek i spodní části nárazníku. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Takto vypadají světlomety od druhé výbavy Active. Jejich vnitřek kombinuje dvě barvy - černou a chrom. Nechybí LED denní svícení.

Výrobce se také hodně soustředil na barvy. Na horních obrázcích vidíte nový oranžový odstín.

Novinku a velkou specialitu představují dvě matné strukturované barvy Ice Grey (na snímku) a Ice Silver. Peugeot 208 se stává prvním autem, u něhož lze mít tento matný, na dotek hrubý a proti poškrábání více odolný lak přímo z výrobní linky. Příplatek za barvu přitom není o moc vyšší než u metalíz, při uvedení na trh v červnu 2015 stojí 17 tisíc korun.

Facelift také přinesl možnost přikoupit si k některým barvám kontrastní doplňky a to jak na karoserii tak v interiéru.

Uvnitř jsem také objevil zajímavou texturu přístrojové desky příjemnou pro oči i prsty.

Příplatkovou panoramatickou střechu lemují modré světelné LED lišty.

Architektura řidičovy zóny zůstává stejně jako před modernizací velmi svérázná. Nejdůležitější přístroje se sice nacházejí na straně šoféra, jenže nikoli za volantem, ale nad ním. O praktičnosti a nepraktičnosti takového řešení se rozepíšu v příští kapitole, avšak z designerského hlediska nemám námitek.

Druhý nejdůležitější „informační kiosek“ představuje velký dotekový displej na středovém sloupku, který je standardem od druhého stupně výbavy Active. Podobné řešení už tak originální není, průkopníkem byl multimediální systém Toyoty Yaris.

Testovali jsme vyšší úrovně výbavy Peugeotu 208 a jejich materiály vypadají na první pohled velmi moderně a hodnotně. Měkčené plasty přitom najdeme i v nejlevnějších verzích. Horší je to na poklep, křaplavý zvuk prozradí, že máme co do činění sice se stylovým, ale levným autem. Zabouchnutí dveří mi ale připadá méně kovové než u 207, nebo dokonce u 206. V jednom z testovaných aut se mi nelíbil trhavý chod stěračů.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Velmi netypická. Zásadní odlišnost proti konkurenci spočívá v tom, že přístroje se srozumitelnou a moderně působící grafikou nenajdete za volantem, ale nad ním. Aby je nepřekrýval věnec kormidla,…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus