ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Peugeotu 2008
11. března 2020

Druhá generace nejprodávanějšího malého SUV v Česku sází na nápaditý design, více prostoru na palubě a zajímavé moderní technologie. Peugeot 2008 bezesporu stojí za pozornost, ať už s povedeným naftovým motorem nebo benzinovými tříválci.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Jestliže jsou si Peugeot 2008 a 208 zvenčí docela podobní, v kabině je příbuznost obou vozů znatelná ještě víc. Palubní deska v malém SUV je podstatě totožná s tou v hatchbacku. Na fotkách vidíte model ve verzi GT Line, takže druhý nejvyšší. Palubka je proto zdobena karbonovým dekorem, kůží a barevným prošíváním.
Výhled z místa řidiče nepatří k dobrým vlastnostem vozu. Za přední sloupek se toho schová dost, navíc je skleněná plocha čelního skla velmi malá.
Výhled dozadu je samozřejmě ještě horší, je to možná daň za zvukovou izolaci. C sloupek je pořádně tlustý, to se musí nechat.
Peugeot tvrdošijně trvá na svém malém volantu. Autu to dodává sportovní švih. Na druhou stranu v malých modelech francouzské automobilky si lidé vyšších postav musí dát volant nepřirozeně dolů, aby vůbec viděli na přístroje. Jinak se jim naskytne pohled jako na obrázku. Výsledkem je ale fakt, že se pak do vozu mnohem hůř přistupuje přes kombinaci nízko posazeného volantu a malého vstupního prostoru.
Samotný volant s miniaturním věncem je ale vlastně fajn. Parádní je v provedení GT Line. Dobře se drží a máte pocit, že vás vtáhne do hry. Líbí se také řidičkám.
Už od výbavy Allure dostanete speciální novinku – 3D kokpit. To je nová futuristická „fíčura“ Peugeotu, kterou nikdo jiný nemá. Jde o displej, na jehož krycí sklo se promítají další údaje. Výsledkem je pocit, že informace jakoby plavou ve vzduchu. Nejde o praktičnost, tohle je čistě na efekt. Ale proč ne!?
Jak to celé funguje vidíte na fotografii z boku, která odhaluje převrácený barevná head-up displej, jenž promítá informace na sklíčko. Celé je to pěkně barvné.

Peugeot stále trvá na tom, že by se měly některé jeho funkce ovládat přes displej zábavního systému. To je trochu nepříjemné. Třeba v tomto menu musíte vypínat start-stop. V jiném je zase schovaná klimatizace.
Přitom palubní deska vozu není zcela bez tlačítek. Moc hezká a pěkně na očích jsou třeba tato. Řekněte mi, jak často je ale budete používat? Já za celý týden ani jednou.
Nepovedlo se ani ovládání příplatkového vyhřívání sedadel. Ne, že by nebyla dotyková plocha pěkná, ale z pozice řidiče na ni přímo nevidíte a tak se musíte vyklánět, abyste věděli, jestli je aktivovaná nebo ne.
I když bychom se přihrádce měli věnovat až v další kapitole, zaměřme se na tuto. Podrží totiž sebevětší chytrý telefon ve správné poloze tak, abyste jej měli pořád na očích a případně ho mohli i pohodlně ovládat. Samozřejmě jen pokud s vozem nejedete!

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Peugeot 2008 jsme pečlivě změřili a tak ho rovnou můžeme porovnat s minulou generací. I když je pocitově místo v kabině větší, naměřili jsme mu 151 cm na délku, což je o tři centimetry méně. Šířka ve druhé řadě je prakticky totožná, vpředu o 2 cm větší. Konkurenční Škoda Kamiq má uvnitř na délku 152 cm, šířku v druhé řadě 144 cm a vpředu 147 cm. Kompletní měření Peugeotu 2008 najdete zde.
Kufr má v základu 434 litrů, po sklopení zadních sedadel pak 1467 litrů. Základní velikost znamená nárůst oproti minulé generaci o celých 84 litrů a je to lepší výsledek než u Kamiqu s jeho rovnými 400 litry. Sedadla se sklápí v poměru 60:40, ale ne do roviny.
V zavazadelníku najdete praktickou mezipodlahu, která chytře drží v zarážkách a velmi snadno se s ní manipuluje. Pokud ji máte v její horní poloze, pak navazuje na opěradla.
Moc se nám nezamlouvá varchlatý kryt kufru. Nejde o jeho zpracování, ale o úchytky, které jsou nasazené na gumové tkaničky. Celé se to pak trochu moc hýbe. Kufru také chybí elektricky ovládané dveře.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Peugeot 2008 se v březnu 2020 prodává buď s benzinovými motory 1.2 PureTech o výkonu 100, 130 a 150 koní nebo naftovým 1.5 BlueHDi o výkonech 100 a 130 koní. Řadí se buď manuální šestistupňovou přev…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus