ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Peugeotu 2008
11. března 2020

Druhá generace nejprodávanějšího malého SUV v Česku sází na nápaditý design, více prostoru na palubě a zajímavé moderní technologie. Peugeot 2008 bezesporu stojí za pozornost, ať už s povedeným naftovým motorem nebo benzinovými tříválci.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

Peugeot 2008 se v březnu 2020 prodává buď s benzinovými motory 1.2 PureTech o výkonu 100, 130 a 150 koní nebo naftovým 1.5 BlueHDi o výkonech 100 a 130 koní. Řadí se buď manuální šestistupňovou převodovkou nebo osmistupňovým automatem. Všechny verze mají pouze pohone předních kol, 4x4 platforma CMP neumožňuje.

reklama

1.2 PureTech/74 kW

Tento motor nebyl dosud testován.

1.2 PureTech/96 kW

Tento motor nebyl dosud testován.

1.2 PureTech/96 kW EAT8

Tento motor nebyl dosud testován.

1.2 PureTech/114 kW EAT8

Tento motor nebyl dosud testován.

1.5 BlueHDi/81 kW

Tento motor nebyl dosud testován.

1.5 BlueHDi/96 kW EAT8

Tahle motorizace asi nebude patřit k nejpopulárnějším a to nejen kvůli její vysoké ceně, ale i kvůli kombinaci nafty a automatu, což právě není v této třídě příliš populárním řešením. Týdenní test za jejím volantem jsme si ale užili. Motor je sice po nastartování poněkud hlučnější, ale jakmile se zahřeje, přede si pěkně. A vůbec neruší. Ani ve vyšších otáčkách. I díky tomu je ideálem na delší cesty.

Výkon 96 kW (130 koní) je na malé auto dostatečný. Navíc kombinace nafty a automatu u Peugeotu 2008 neznamená, že byste měli co do činění s těžkým vozem. Auto je pořád lehké a je to cítit při jízdě po okreskách, nafty se tedy bát nemusíte. Navíc má k dispozici solidních 300 Nm, což znamená, že budete mít dostatek síly k předjíždění i ve vyšších rychlostech. Tohle auto pohodlně použijete i při cestě s rodinou do Chorvatska a ne jen ve městě a v jeho okolí.

Parádní je pak ale i spotřeba. Tabulka je poměrně nerealistická, na 4,2 litru zřejmě jen tak nedosáhnete. Na okreskách pod klidnou nohou se ale můžete dostat i na 5,5 litru nafty na 100 km Ve městě a na dálnici je to o litr víc a tak je zřejmé, že jsme týden končili na průměru s rovnými šesti litry. Nízká spotřeba je v tomto případě také potřeba, auto má poměrně malou palivovou nádrž – jen 41 litrů.

Řazení

K řazení nelze mít asi větších výhrad. Osmistupňová automatická převodovka funguje perfektně v normálním režimu a není potřeba ani řadit pádly pod volantem. Ve sportovním ale naftový motor, se kterým byla v testu kombinovaná, vytáčí možná až příliš do vysokých otáček.

Řízení

Řízení je přesně takové, jaké jsme ho od kompaktního SUV čekali. Měkké, posilovač je velmi aktivní. A to je vlastně dobře. S malým volantem to jde docela dobře dohromady. Přechod na sportovní režim je pak zklamáním. Posilovač jen nepřirozeně ztuhne, až má člověk pocit, že by se měl s autem prát. Raději tedy pořád v normálu nebo Eco.

Brzdy

Brzdy jsou na malý vůz velmi účinné. Pokud je sešlápnete prudčeji, rozblikají se varovná světa.

Podvozek

Opravdu jsme nečekali, že bude Peugeot 2008 jezdit tak, jak jezdí. Francouzi totiž tvrdí, že oproti hatchbacku změnili jen nápravnici. Nám se ale zdá, že to musely být ještě minimálně tlumiče a možná i další součásti podvozku. Auto totiž funguje výborně a to i na rozbitých českých cestách. Jasně, není to tak, že by je přímo žehlilo, ale vůbec se nemusíte bát rychlé jízdy ani na rozbitém povrchu. Auto se navíc ani nenaklání. Vše je tedy dobře naladěno a mezigenerační posun je obrovský.

K dispozici jsou tři jízdní režimy, tedy Eco, Normal a Sport. My doporučujeme jezdit jen na Normal, Sport totiž nemá cenu. Tlumiče nemají proměnlivé nastavení, zrychlí se jen reakce plynového pedálu a pak ztuhne posilovač, což nepřinese řidiči nic navíc. Automat motor zbytečně vytáčí výš. Přitom auto právě nejlépe funguje v režimu Normal.

Peugeot 2008 se povedl na výbornou, tedy alespoň z jízdního hlediska. Čekáme na test s benzinovými motory, se kterými by mohl být na silnici pocitově ještě lehčí a tím i zábavnější.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus