ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Peugeotu 2008
11. března 2020

Druhá generace nejprodávanějšího malého SUV v Česku sází na nápaditý design, více prostoru na palubě a zajímavé moderní technologie. Peugeot 2008 bezesporu stojí za pozornost, ať už s povedeným naftovým motorem nebo benzinovými tříválci.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Jan MarkovičJan Markovič

Druhá generace nejprodávanějšího malého SUV v Česku sází na nápaditý design, více prostoru na palubě a zajímavé moderní technologie. Peugeot 2008 bezesporu stojí za pozornost, ať už s povedeným naftovým motorem nebo benzinovými tříválci.

I poslední rok svého prodeje (2019) se stala první generace Peugeotu 2008 nejoblíbenějším modelem ve třídě nejmenších SUV v Česku. Překonala dokonce i jedničku evropského trhu Renault Captur a nováčka v podobě Škody Kamiq. To jsou pro francouzský chic vůz také hlavní konkurenti.

Peugeot 2008 díky platformě CMP sdílí většinu techniky nejen s Peugeotem 208, ale i s dalšími modely koncernu PSA. Je navíc prostornější než jeho první generace a navíc i lépe jezdí. Auto bychom s přehledem doporučili i jako jediné do rodiny. Slušet bude i ženám.

Druhou generaci Peugeotu 2008 jsme v březnu 2020 jako první otestovali s naftovým čtyřválcem 1.5 BlueHDi, který byl kombinovaný s automatem. Nepůjde sice o nejprodávanější variantu, ale i tak si zaslouží pozornost.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Platforma CMP znamená pro Peugeot 2008 nárůst rozměrů. A to pořádný. Jen na délku se prodloužil o 141 mm, rozvor se protáhl o 68 mm. Z hlediska designu jde pak o posun přímo gigantický. Z nudně vypadajícího vozu se stalo zajímavé auto.
Nejvýraznější částí karoserie je samozřejmě příď vozu. Ve výbavě GT Line dostanete specifickou masku chladiče. Zajímavostí je nápis 2008 na přední kapotě s nulami propletenými do symbolu nekonečna.
To, že auto k testu dorazilo ve druhé nejvyšší výbavě dokládá i nápis na boku.
Zpět ale k přídi, kterou kromě masky zdobí i diodová světla. Ta jsou uspořádaná ve světlometech i v nárazníku, mají připomínat lví pařáty.
C sloupek je poměrně tlustý, navenek ho zdobí alespoň u testované varianty toto šrafování. Důvod je neznámý.
Jestliže se příď tak trochu podobá Peugeotu 208, záď je zase ukázkou spojení s větším SUV značky. Jde o Peugeot 3008. Nápovědou jsou i takto tvarované diody zadních svítilen.
Součástí výbavy GT Line jsou i tato 17“ kola, v našem případě obutá do zimních pneumatik Dunlop.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Jestliže jsou si Peugeot 2008 a 208 zvenčí docela podobní, v kabině je příbuznost obou vozů znatelná ještě víc. Palubní deska v malém SUV je podstatě totožná s tou v hatchbacku. Na fotkách vidíte mo…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus