ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test modernizovaného Peugeotu 2008
23. září 2016

Modernizace v roce 2016 posunula Peugeot 2008 od křížence kombíku a terénního auta mnohem blíže ke kategorii SUV, tedy mezi auta, co se tváří, jako že by mohla okamžitě sjet ze silnice do lesa.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama

Modernizace v roce 2016 posunula Peugeot 2008 od křížence kombíku a terénního auta mnohem blíže ke kategorii SUV, tedy mezi auta, co se tváří, jako že by mohla okamžitě sjet ze silnice do lesa.

Není divu, tahle kategorie na českém i evropském trhu roste. Takže jestli Peugeot ideového nástupce kombíku 207 SW při uvedení na trh v roce 2013 šalamounsky nazýval crossoverem, protože si možná nebyl úplně jistý, jestli mají větší budoucnost kombíky, nebo SUV, v roce 2016 už se situace vyjasnila.

Posun se neodehrál pouze v rovině verbální, ale podepsal se i na vizáži auta. Novinka dostala širší blatníky, upravenou příď s kapotou přečnívající směrem dopředu, což dodává na robustnosti, a ve dvou nejvyšších výbavách standardně plastové lemování celé karoserie. Rozměry karoserie ani v interiéru se ale zásadně nezměnily. A to platí i o silných a slabých stránkách auta.

Už předchozí provedení Peugeotu 208 se hodně líbilo a vynikalo stylovostí, což ještě posiluje nová nejvyšší výbava GT Line. Mezi ostatními malými SUV boduje 2008 rovněž útulnosti a některými prostorovými parametry interiéru, úsporností všech motorů nebo příjemně agilním řízením. Podařila se i nová automatická převodovka. Největší nevýhody představuje horší kvalita manuálního řazení a lenost základních motorů na benzin i naftu.

Peugeot 2008 mi dříve připadal jako vyloženě holčičí auto, ale jeho drsnější rysy po modernizaci mají podle výrobce přitáhnout více mužů než žen. Moc se mi to nezdá. Umím si ho představit i jako jediné auto pro menší rodiny.

Peugeot 2008 se dá považovat za větší, prostornější, praktičtější a odolnější variantu malého hatchbacku 208. Pro evropské trhy se vyrábí ve francouzských Mylhúzách. Oficiální uvedení modernizované verze na český trh se datuje na 15. června 2016.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Proti hatchbacku 208 je Peugeot 2008 nejen o 10 cm vyšší a 20 cm delší, ale díky „brnění“ sloužícímu jako ochrana proti kamenům působí i mnohem robustněji a odolněji.

Tento pocit ještě posílila modernizace v roce 2016, která auto definitivně posunula mezi malá SUV. To platí zejména o dříve nejvyšší výbavě Allure a novém vrcholném provedení GT Line (na fotkách červené auto), jejichž standard zahrnuje i plastové ochrany podběhů kol a šedé kryty pod předním i zadním nárazníkem. Výbavu GT Line krášlí i sedmnáctipalcová litá kola. Testovaná 2008 ve druhém stupni Active s některými prvky vyšší výbavy Allure (na obrázcích bílé auto) obouvalo šestnáctky, základní verze vyjíždí na patnáctkách.

Design auta přitažlivě kombinuje dynamiku s robustností.

Zajímavě působí posunutí „nosu“ kapoty směrem vpřed, k němuž došlo v roce 2016. Připomíná to řešeni u Mini Countryman. Fotku zvětšíte stejně jako všechny ostatní v textu tím, že na ni kliknete.

Proti verzi před modernizací se opticky zvýraznila originální vlnka ve vrchní části karoserie.

Tady si můžete prohlédnout rozdíly mezi mřížkou masky u výbavy Allure (vlevo) a nejvyšší GT Line. Ta se mi líbila o dost více než levnější provedení, které proti ní vypadají trochu jako chudobky. První dva stupně Access a Active nemají například chromované lišty nebo kryty pod nárazníky.

Interiéru dominuje svérázné provedení přístrojové desky převzaté z modelu 208. Nejdůležitější přístroje se sice nacházejí na straně šoféra, jenže nikoli za volantem, ale nad ním. O praktičnosti a nepraktičnosti takového řešení se rozepíšu v příští kapitole, avšak z designerského hlediska nemám námitek.

Druhé nejdůležitější informační centrum představuje velký dotekový displej na středovém sloupku, který je standardem od třetího stupně výbavy Allure.

Také uvnitř vypadá výbava GT Line mnohem přitažlivěji než levnější verze Active. Interiéru sluší červenočerná kombinace čalounění u GT Line stejně jako například diodové orámování přístrojů.

Z pěti testovaných verzí před modernizací jsem si jen u jedné všiml prohřešku proti kvalitě – povrzávaly stěrače. Obě varianty zkoušené po faceliftu v roce 2016 byly z tohoto hlediska v pořádku.  

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Až na malé výjimky ji Peugeot 2008 převzal z hatchbacku 208 a při porovnání s ostatními vozy nejen kategorie SUV jde o velmi netypické řešení označované Peugeotem jako i-Cockpit. Zásadní odlišnos…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus