ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

První test Peugeotu 108
30. června 2014

Jedno z nejmenších aut na trhu sjíždí spolu se svými sourozenci Citroënem C1 a Toyotou Aygo z pásů továrny poblíž středočeského Kolína.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Jedno z nejmenších aut na trhu sjíždí spolu se svými sourozenci Citroënem C1 a Toyotou Aygo z pásů továrny poblíž středočeského Kolína.

Kromě pětidveřové verze nabízí Peugeot 108 i třídveřovou, kterou vedeme jako samostatný model. Přestože většinu potenciálních zákazníků tvoří jednotlivci nebo páry na začátku, nebo naopak konci řidičské kariéry, v drtivé většině dávají pětidveřovému provedení přednost - třeba kvůli pohodlnějšímu převážení kamarádů nebo vnoučat.

Design auta míří stejně jako u předchozího modelu 107 hlavně na ženy, fialová barva testovaného provedení v nich většinou vzbuzovala nadšení. To se rozhodně nedá říct o nás, heterosexuálních mužích - testmenech. Raději jsme seděli přilepeni na dveřích co nejdál od sebe a nedívali se na reakce okolních šoférů...

Silnými zbraněmi Peugeotu 108 v porovnání s ostatními miniauty jsou kromě designu a stylu komfortní podvozek a vyspělost multimediálního systému. Litrový tříválcový motor potěší nízkou spotřebou, k dispozici je i silnější, dynamičtější, ale také neurvalejší dvanáctistovka.

Mezi největší slabiny patří malý zavazadlový prostor a některé příznaky lacinosti jako třeba plechový zvuk při otvírání a zavírání zadních dveří.

Peugeot 108 se v Česku nabízí od začátku léta 2014.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Zatímco u dalšího auta od Kolína, Toyoty Aygo, došlo z hlediska designu doslova k šokujícímu posunu, mezi Peugeotem 107 a 108 takový skok nenastal. Příď novinky stejně jako u předchůdce odkazuje k větším modelům Peugeot. Vypadá to roztomile. Asi jako když se tříleté dítě navlékne do obleku s motýlkem.

Automobilka vůz opět ukazuje nejvíce ve fialové barvě a znovu se vydává dobývat hlavně srdce ženského publika.

Stejně jako ostatní auta z Kolína lze i karoserii i vnitřek Peugeotu 108 za příplatek přizpůsobit osobnímu vkusu. Zatímco Aygo na to jde prostřednictvím výměnných dílů, 108 zvolila cestu tematických polepů. Na obrázku vidíte motiv Barcode neboli čárový kód. Na výběr je i z dalších motivů - třeba šachovnicové vlajky nebo imitace tetování. Fotky si zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Oba Peugeoty 108, které jsem zatím testoval, disponovaly příplatkovou plátěnou střechou s elektrickým otvíráním. Peugeot tuto verzi modelu 108 označuje jako TOP. Po stažení střechy se odkryje obří otvor o rozměrech 80x76 cm. Jde tedy téměř o kabriolet až na to, že všechny sloupky zůstávají na svém místě. Podobný systém používá třeba Citroën DS3 Cabrio.

Se střechou ve třech různých barevných provedeních se dá manipulovat až do rychlosti 120 km/h a lze ji stáhnout buď částečně jako menší střešní okno, nebo úplně. Když jsem to udělal, tak do kabiny pronikal docela značný hluk od obtékajícího vzduchu, slyšet jsou i poryvy. Na posádku ale nefouká. Kolega Radek měří 186 cm a registroval jen drobné ovívání špičky hlavy.

Vadilo mi ale, že po stažení střechy téměř "oslepl" velký displej na středovém panelu. Sluneční světlo se od něj odráželo tak, že jsem skoro nic nemohl přečíst. A to bylo slunce částečně schované za mraky a nesvítilo do interiéru přímo.

Zásadní změny proti Peugeotu 107 se odehrály na přístrojové desce, která působí u 108 zvlášť v nejvyšší výbavě s velkým displejem multimediálního systému podstatně modernějším dojmem.

I když z přístrojové desky sálá moderna, detailní průzkum odhalí výhradně tvrdé a například při zavírání schránky spolujezdce i velmi křaplavé plasty. Ještě horší je zabouchnutí zadních dveří, a vrcholem lacinosti pro mě byl zvuk puštěné kliky na nich. Hodně připomínal kopnutí do prázdné konzervy. Peugeot 108 se zkrátka nezbavil zdaleka všech příznaků lacinosti sto sedmičky. Některé ovladače pracují příliš hlučně - platí to třeba pro ovládání manuální klimatizace nebo o zvuku doprovázejícím blinkry.

Kabina Peugeotu 108 mi však připadala lépe odhlučněná než u 107, zejména při jízdě po dálnici.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Došlo tu k velkému generačnímu posunu proti Peugeotu 107 a to nejen vizuálnímu. Podle údajů výrobce sedí řidič o centimetr níž než dosud, subjektivně mi rozdíl připadal ještě větší. Zhoršil se tím…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus