ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test sportovního hatchbacku Hyundai i30 N
17. prosince 2018

Hyundai i30 N s pětidveřovou karoserií typu hatchback je prvním členem sportovního "týmu" značky Hyundai. Toto oddělení vzniklo pod vedením Alberta Biermanna, někdejšího šéfa divize M značky BMW. Na první pohled je německo-korejské spojení vidět na velmi povedeném designu a po prvním svezení si mou přízeň získaly i skvělé jízdní vlastnosti. To jsou hlavní výhody při porovnání s konkurencí - a platí zejména pro testovanou verzi Performance.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Bart BěhalBart Běhal

Hyundai i30 N s pětidveřovou karoserií typu hatchback je prvním členem sportovního "týmu" značky Hyundai. Toto oddělení vzniklo pod vedením Alberta Biermanna, někdejšího šéfa divize M značky BMW. Na první pohled je německo-korejské spojení vidět na velmi povedeném designu a po prvním svezení si mou přízeň získaly i skvělé jízdní vlastnosti. To jsou hlavní výhody při porovnání s konkurencí - a platí zejména pro testovanou verzi Performance.

Hyundai i30 N se totiž nabízí ve dvou variantách. Ve slabší s výkonem 250 koní nebo v silnější Performance s výkonem 275 koní. Obě verze pohání přeplňovaný benzínový dvoulitrový motor s označením T-GDI. Testovací vůz byl v silnějším provedení a právě to doporučujeme, i když jsme základ netestovali. Cenový rozdíl je totiž zanedbatelný a rozdíly ve výbavě velké.

Nelíbilo se mi hlasité přeřazovaní manuální převodovky mezi jednotlivými kvalty a slabý audiosystém. 

Sportovní provedení hatchbacku Hyundai i30 osloví lidi, kteří preferují radost z jízdy. A buď mají dost peněz na to, aby si "enko" pořídili jako druhé, třetí či bůhvíkolikáté auto do rodiny, nebo to jsou tak trochu šílenci, kterým podobné auto stačí jako jediný dopravní prostředek. Hyundai i30 N ale není autem, se kterým byste se museli bát jezdit každý den do práce.

Hyundai i30 N se v provedení hatchback prodává na českém trhu od konce roku 2017. Rok poté přijelo "enko" i jako fastback, který vedeme jako samostatný model. Obě "enka" se vyrábějí stejně jako všechny ostatní odnože modelu i30 v Nošovicích.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Hyundai i30 N proti klasické “třicítce“ přidal na agresivitě designu.

Testovaná verze Performance mě svým vzhledem vyzývala ke společné vyjížďce a nedalo se jí odolat.

Velkým lákadlem jsou například standardně montovaná devatenáctipalcová kola z lehkých slitin, skrzě nichž vyčnívají zářivě červené brzdové destičky.

Hyundai i30 N patří svým vzhledem ke zlatému středu mezi oponenty. Není tak nenápadný jako třeba VW Golf GTI a na druhou stranu není tak výstřední jako například nový Civic Type R.

Musím přiznat, že mne jako mladého řidiče vzhled vozu naprosto zaujal. A uměl bych si představit, že i30 N Performance přibude v mém pokoji jako plakát hned vedle Fordu RS.

K vnější výbavě každého Hyundaie i30 N patří full LED světlomety včetně mlhovek a denních světel vybavené automatickým přepínáním dálkových světel. To by ale mohlo fungovat o něco rychleji a ani svítivost LED světlometů u i30 N nebyla z mého subjektivního pohledu tak fenomenální jako u některých konkurentů vybavených stejným typem osvětlení. Zato naprosto parádně fungovalo přisvěcování do zatáček.

Od klasické i30 se "enko" liší i jiným tvarem nárazníku nebo černou maskou chladiče s emblémem.

O sportovní vzhled v zadní části se starají dvě mohutné koncovky výfuku s aktivním ventilem (standard verze Performance), které po nastartování zněly jako bublající láva těsně před explozí sopky. U kolemjdoucích si tak Hyundai i30 N získával pozornost.

Designu interiéru dominují sportovní anatomická sedadla.

U přístrojové desky potřebujete druhý pohled, který vás přesvědčí, že nesedíte v obyčejném voze Hyundai i30. O podrobnostech se dočtete v´další kapitole.

Odhlučnění kabiny je velmi dobré a z venku do interiéru neprocházely žádné nepříjemné zvuky, ani když jsme jezdili na širokých pneumatikách verze Performance.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Hyundai i30 N se prostorově na místě řidiče nijak neliší od klasického hatchbacku. Díky užší přístrojové desce jsem zaznamenal o něco lepší sezení za volantem než u konkurentů. Výplně dveří vlevo an…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus