ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Opelu Zafira
10. listopadu 2016

Opel Zafira už se po faceliftu nejmenuje Tourer, ale pouze Zafira. Název byl potřeba v době, kdy se Zafira Classic i Zafira Tourer prodávaly paralelně mezi roky 2012 a 2014, tedy aby se minulá generace Zafiry (nabízená jako Classic) a ta nová (Tourer) od sebe odlišily. Teď, kdy už je v prodeji pouze stávající generace, je jméno vozu opět jednoduché.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Eva SrpováEva Srpová

Opel Zafira už se po faceliftu nejmenuje Tourer, ale pouze Zafira. Název byl potřeba v době, kdy se Zafira Classic i Zafira Tourer prodávaly paralelně mezi roky 2012 a 2014, tedy aby se minulá generace Zafiry (nabízená jako Classic) a ta nová (Tourer) od sebe odlišily. Teď, kdy už je v prodeji pouze stávající generace, je jméno vozu opět jednoduché.

Ač ji výrobce skromně řadí do nižší kategorie, může konkurovat i větším vozům typu Ford S-MAX a Galaxy. Jde o velmi žádaný vůz u těch zákazníků, pro které je zásadní prostornost kompaktního MPV a také občasně potřebují využít všech sedm sedadel.

Modernizovanou Zafiru jsem vůbec poprvé zkoušela v pětimístné variantě, proto se budu v následujících rubrikách podrobněji věnovat zavazadelníku.

Nejvíce mě Zafira v porovnání se soupeři i předchozí generací nadchla vyváženým podvozkem, který umožní i jistou a překvapivě svižnou jízdu do zatáček. Na větších kolech však někdy byla poněkud tvrdší a konkurenční francouzská MPV měla pohodlnější podvozky. Řidiči to obvykle nevadí, ale posádka ocení na rodinném voze poddajnější styl jízdy. S modernizací se pohodlí Zafiry zvýšilo.

Mezi negativa však řadím to, že některé vnitřní rozměry auta nekorespondují s těmi vnějšími. Jde třeba o šířku v loktech, která je proti ostatním kompaktním MPV podprůměrná. A protože se faceliftem neměnila žádná zásadní konstrukční řešení, tedy ani rozměry, Zafira je stále vozem s užším interiérem, než má například zmíněný Ford. 

Přesto Zafira pobere až sedm dospěláků a konkurenty drtí podélnou prostorností v prvních dvou řadách sedadel.

Typickými zájemci o Zafiru jsou středně a dobře situované rodiny, které chtějí pětičlenné posádce dopřát dost prostoru a občas využijí všech sedm míst.

Opel začal prodávat Zafiru Tourer v Česku začátkem roku 2012 a faceliftovanou Zafiru nabízet na podzim roku 2016.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Nejviditelněji se modernizace podepsala na designu přídě s novou mřížkou chladiče a především nových předních světlometech. Přední maska má teď jednolitější vzhled a chromovaná páska s logem přechází přímo do světlometů na stranách.

Jak můžete vidět na fotkách (lze je po kliknutí zvětšit, stejně jako všechny fotografie v článku), světlomety už nemají extravagantní zahnutí připomínající bumerang nebo také hokejky, jsou konzervativnější a podle našeho názoru přitažlivější.

Navíc je krášlí zdvojené LED pásky. Adaptivita světlometů, které jsou k dispozici pro vyšší výbavu (v době testu byly standardem pro výbavu Innovation a za příplatek 35 200 Kč pro základní verzi) však není tak inteligentní jako AFL světla v Astře. Mají sice až 9 světelných režimů a funkci automatické aktivace dálkových světel, jednotlivé diody se však neodstiňují jako v již zmíněném kompaktním modelu. Po zkušenosti s jízdou v noci ale uznávám, že Zafira velmi dobře svítí, má ideální jas a také barvu světla, takže ani dlouhé noční cesty oči řidiče tolik neunaví.

Příď je tedy výrazně modernější, a proto je okamžitě poznat, zda se jedná o vůz před, anebo po faceliftu. A navíc působí podobně přitažlivě jako model Astra.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
V kabině se udála další nejzásadnější změna v rámci faceliftu. Přístrojová deska je mnohem uklizenější, zmizela přebytečná tlačítka a ovládání je teď daleko jednodušší a intuitivnější.  Tak…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus