ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Opelu Mokka X
20. března 2017

Škodě Yeti první generace přibyl na podzim roku 2012 rozměrově blízký konkurent. Opel Mokka sice vznikl na přepracované platformě malého hatchbacku Corsa, délka karoserie 4,28 m ho ale povyšuje z malých aut mezi vozy SUV nižší střední neboli kompaktní třídy.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Eva SrpováEva Srpová

Škodě Yeti první generace přibyl na podzim roku 2012 rozměrově blízký konkurent. Opel Mokka sice vznikl na přepracované platformě malého hatchbacku Corsa, délka karoserie 4,28 m ho ale povyšuje z malých aut mezi vozy SUV nižší střední neboli kompaktní třídy.

Mokka prošla v roce 2016 faceliftem, který přinesl také malou změnu přímo v názvu. Nově se do něj přidalo písmeno X, které značí rodinu terénně zaměřených aut značky Opel.

Mokka X každopádně patří k autům, která by měla bez větší úhony zvládnout i jiné cesty než asfaltové. Praktické zkoušky sice ukázaly, že o žádný teréňák zvlášť s pohonem pouze přední nápravy nejde, čtyřkolka však bude vhodná pro ty, kteří musí pravidelně zdolat nezpevněnou nebo kluzkou cestu k chalupě.

Mezi silné stránky Mokky v porovnání s konkurenty řadím propracované okolí řidiče, rozmanitou nabídku motorů a rozumnou cenu.

Největší slabinu představují některé rozměry kabiny a kufru.

Opel Mokka X stejně jako předfaceliftový model podle mne zaujme hlavně páry všech věkových generací, které vyhledávají automobily s vyšším posazem. Poslouží i rodinám nenáročným na prostor. S faceliftem se mu navíc podařilo ubrat si vizuálně pár roků, takže působí trochu svěžeji než dříve.

Mokka se vyráběla v Koreji stejně jako její sourozenec Chevrolet Trax. Ten se ale stejně jako celá značka se zlatým křížem z českého trhu odsunul. Od roku 2015 se Mokka produkuje i ve španělské Zaragoze, kde se samozřejmě od roku 2016 vyrábí také faceliftovaná Mokka X.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Je to samozřejmě otázkou vkusu, ale Mokka mi vždy připadala jako auto s usedlým designem.

Facelift ale příď výrazně přepracoval (červené auto je z doby před modernizací), nová je maska a ostře řezané světlomety. Zde můžete oba modely porovnat. 

Mokka X má nově AFL LED světlomety, tedy diodové světlomety, které si též "přisvěcují do zatáček", ale jinak než systémem vypínání diod jako u Matrix LED světel u Astry nebo Insignie. Jde o levnější variantu, která naopak jednotlivé diody odcloňuje.

Nová Mokka X má více lakovaných částí, to jí podle mě pomohlo, protože verze před faceliftem měla na můj vkus až příliš oplastování.

Záď i předfaceliftového modelu působí trochu asijsky a také kolegovi Ondrovi Běhalovi hodně připomíná jiné SUV - Ssangyong Korando. To se po modernizaci příliš nezměnilo.

Ondrovi připadá Mokka X nejpřitažlivější z boku. Vypadá jako malá vzpěračka - robustní, svalnatá, dynamická.

S přejmenováním na Mokku X a facelift se zásadně změnila přístrojová deska, a to k dobrému. Je teď mnohem uklizenější. Tlačítek je tu sice pořád dost, ale už to není chaos.

Celkově se dá říci, že vnitřek působí zaplněně a pohledně. Dojmu z interiéru nicméně pomáhá i kávové provedení koženého čalounění, které se v ceníku jmenuje Jasmin a s příchodem vozu na trh stálo 33 000 Kč. Nejvyšší výbava Innovation má polokožené čalounění ve standardní výbavě.

Kolegovi Ondrovi vadila při testu špatně odhlučněná kabina. Dovnitř hlasitě pronikal jak zvuk naftové šestnáctistovky, tak rány po dopadech osmnáctipalcových kol do propadlých kanálů a jiných nerovností.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Prostornost a vůbec pocit pohodlí řidiče je jednou z nejsilnějších stránek Opelu Mokka. Ohromí především výška pro řidiče. Když se sedadlo nastaví do co nejnižší polohy, méně vzrostlá postava by s…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus