ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

První test modernizovaného Opelu Meriva
17. ledna 2014

Auto, které mělo od začátku o publicitu postaráno díky netradičnímu otvírání dveří od sebe, posunulo vnímání automobilových tříd mezi velkoprostorovými vozy. I když ho s oběma přimhouřenýma očima stejně jako výrobce řadím mezi malá auta, se svou délkou téměř 4,3 m Meriva patří o kategorii výš. Ale nejen délkou. Také díky jistotě podvozku, suverénním jízdním vlastnostem, vysoké míře komfortu a výkonným motorům přeplňovaným turbem. Potěší i nadprůměrná variabilita interiéru.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Auto, které mělo od začátku o publicitu postaráno díky netradičnímu otvírání dveří od sebe, posunulo vnímání automobilových tříd mezi velkoprostorovými vozy. I když ho s oběma přimhouřenýma očima stejně jako výrobce řadím mezi malá auta, se svou délkou téměř 4,3 m Meriva patří o kategorii výš. Ale nejen délkou. Také díky jistotě podvozku, suverénním jízdním vlastnostem, vysoké míře komfortu a výkonným motorům přeplňovaným turbem. Potěší i nadprůměrná variabilita interiéru.

Opel Meriva druhé generace zkrátka může zvláště v českých poměrech sehrát roli plnohodnotného rodinného auta. Právě mladým famíliím je vůz určen, druhou velkou skupinu zákazníku představují starší páry, většinou s vnoučaty.

Brzdou prodeje byla hlavně na začátku prodeje vyšší základní cena než u konkurentů. To se ale s přibývajícím věkem výrazně změnilo k lepšímu.

Na netradiční pojetí zadních dveří, ale vlastně celého designu karoserie, si je třeba chvíli zvykat. Odvaha zavádět do občas trochu standardizovaného světa masově prodávaných aut inovátorské prvky by se ale měla spíš cenit než kritizovat. Trochu víc zamrzí, že se konstruktérům příliš nepodařilo přetavit extrémní délku auta do vnitřní podélné prostornosti. Pět dospělých nadprůměrně vysokých postav se v autě pohodlně nesveze.

Opel Meriva druhé generace se začal v Česku prodávat koncem července 2010, začátkem roku 2014 prodělal modernizaci.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Zůstává i po úpravách v roce 2014 kontroverzní.

Vlevo vidíte verzi před modernizací a vpravo po ní. Fotky si zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu. Novější verze Merivy má pozměněnou přední masku, světlomety i mlhovky. Příď působí horizontálněji, takže auto opticky rozšiřuje, přibylo chromu. Šminkováním se trochu podařilo skrýt baculatost auta.

Nové zadní světlomety s tímto trendem souzní. Přidávají autu na líbivosti, ale také pouťovitosti. Některé designerské prvky Merivy na mne stále působí odtažitě.

Velkým nezvykem je samozřejmě otvírání zadních dveří od sebe, to má ale svůj půvab. Nevadí mi ani extrémně silné boční sloupky, které si konstrukce dveří vyžádala.

Mnohem disharmoničtěji na mě působí zub v boční linii pod druhou řadou oken. Musím říct, že mě vzhledově vadí víc než neladící napojení přední a zadní části Roomsteru.

Lidé od Opelu ho zdůvodňují nejen jako "cool prvek", ale argumentují i výrazně lepší viditelností z druhé řady sedadel než u konkurentů.

Tahle vlna nebo zub se pak objevuje i na dalších místech auta, například předních i zadních světlometech. Nikde mě její použití nepřipadá nijak zvlášť pohledné.

Nepoměrně líbivěji na mě působí vzhled interiéru, který využívá úspěšného konceptu Insignie, Astry nebo Mokky. Dají se mu vytknout jen drobnosti typu trochu lacině působících plastů ve spodní části masivní přístrojové desky nebo nepříliš citlivého zasazení kapličky multimediálního systému do přístrojovky.

Z pohledu malých vozů na mě ale vnitřek auta udělal dojem nadprůměrné kvality. Slušně tlumené je zavírání dveří nebo třeba dvířek schránky před spolujezdcem.

Specialitu představuje kolejnicový systém mezi řidičem a spolujezdcem označený FlexRail (standard od druhé výbavy Cosmo). Ten doznal s modernizací drobných změn k lepšímu, k nimž se ještě vrátím v příští kapitole.

Zatím jsem měl možnost poznat pouze auta vybavená mnohem lépe, než činí běžný průměr dodávek pro české zákazníky.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Vzdušná a s dobrým výhledem všemi směry. Obsahuje několik specialit typu kolejnicového systému mezi předními sedadly. Přístrojová deska se prakticky neliší od té v Astře. Znamená to nezaleknout se m…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus