ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test druhé generace kombíku Opel Insignia Sports Tourer
18. prosince 2019

Druhá generace Opelu Insignia Sports Tourer se proti té první ještě natáhla, takže na délku měří téměř pět metrů a je ve střední třídě skutečným gigantem. Naštěstí ale mezigeneračně výrazně zhubla, a to jak vizuálně tak reálně - v některých verzích až o 200 kg.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Test druhé generace kombíku Opel Insignia Sports Tourer

Řidičova zóna

přístrojová deska

Šofér sedí za volantem Opelu Insignia Sports Tourer nízko, jde o polohu až sportovní. Podle konstruktérů značky je to o tři centimetry níže než u předchozí generace. Ode mne za to má Opel plusové body, ale umím si představit, že pro spoustu zájemců o podobné auto to bude v době čím dál populárnějších SUV spíš negativum.

Parkovací asistent je pouze za příplatek, což není vzhledem k nepříliš dobrému výhledu z vozu dobrá zpráva. Některé bezpečnostní systémy jako hlídání prostoru před autem nebo upozornění na vybočení z jízdního pruhu ale patří ke standardní výbavě.

Seděl jsem v pohodlných sedačkách vybavených certifikátem od ortopedů s látkovým vnitřkem a koženými bočnicemi (standard od druhé výbavy Dynamic). Dobře drží tělo v zatáčkách, jejich tvar mi vyhovoval i na delších cestách.

Opravdovou lahůdkou sportovního provedení GSi byly tyto až závodní sedačky, které v zatáčkách držely mé tělo jako ve svěráku. Velkým překvapením byl i jejich komfort na dlouhých cestách. Nepocítil jsem žádnou bolest v zádech. Navíc vypadají perfektně!

Standardní výbava zahrnuje pohledný kožený volant, který příjemně padne do ruky. Tlačítky se z něj dá pohodlně ovládat řada funkcí.

A takto vypadá příplatkový sportovní volant s perforováním a zploštěním ve spodní části.

V testované Insignii Sports Tourer byly za volantem klasické kruhové přístroje s informačním displejem mezi nimi.

Za příplatek je ale možné mít částečně digitální přístroje, což je dnes módní prvek.

Středovému panelu každého Opelu Insignia Sports Tourer dominuje sedmipalcový dotekový displej multimediálního systému. Jeho odezva není nejrychlejší, ale pohyb v menu mi připadal intuitivní. Ocenil jsem velké aktivní plochy. Navíc se mi líbí, že některé funkce mají svá vlastní tlačítka. Za příplatek lze mít navigaci s větším osmipalcovým displejem (na snímku).

Dvouzónová automatická klimatizace patří ke standardu od druhé výbavy Dynamic. Její ovládání sice vypadá pěkně a oceňuji, že ji lze obsluhovat i tlačítky, nikoli pouze na displeji, ale trochu jsem se s ní trápil. Například nápis "Vypnout" na ní znamenal, že už je vypnutá a "Zapnout", že už je zapnutá, což mne přivádělo k šílenství. 

Celkově obsahuje řidičova zóna mezigeneračně o mnoho méně tlačítek než u předchůdce, kde jejich počet některé řidiče děsil, ale zároveň Opel nesklouzl k druhému extrému - tedy obsluhovat vše z displejů. A to je podle mne dobře.

V interiéru ostřejší verze GSi navíc disponuje vyhřívaným volantem, jenž je potažen sportovní kůží, řazením převodových stupňů pod volantem a sportovními pedály z lehkých slitin. Vše ostatní odpovídá nejvyšší výbavě Ultimate.  

 

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Proti předchůdci je Opel Insignia Sports Tourer o pořádný kus delší (+73 mm), širší (+7 mm) a nižší (-13 mm), rozvor, tedy vzdálenost mezi přední a zadní nápravou, se prodloužil o obrovských 92 mm na 2829 mm. Při porovnání s ostatními kombíky ve střední třídě je opel nejdelší. Chybí mu jen něco přes centimetr k pěti metrům a terénní verze Country Tourer dokonce tuto metu překonává.

Gigantické vnitřní rozměry se naštěstí na rozdíl od předchůdce povedlo většinou přenést i do interiéru. Největší generační vylepšení jsme zaznamenali v místě na nohy na zadních sedadlech, kde se Insignia Sports Tourer vyšvihla při porovnání s předchozí generací z podprůměru mezi nejlepší. Sice zároveň podle našeho měření došlo ke zmenšení místa na hlavu, ale prostor mezi sedadlem a střechou na krajních zadních místech je pořád natolik velkorysý, že se tam bez sklánění vejdou lidé s výškou kolem 190 cm. A nově nebudou mít problém ani s místem na kolena.

Bohužel se ale nedá Opel Insignia Sports Tourer označit za plnohodnotně pětimístné auto. Prostřední místo na zadních sedadlech je pouze nouzové. I autor článků s výškou 174 cm měl opěrku hlavy v nejvyšší poloze někde ve výšce krku. Podklad je navíc nepříjemně tvrdý.

Mezigeneračně se zlepšila i šířka interiéru - především na předních sedadlech. I v tomto parametru patří Opel Insignia Sports Tourer mezi kombíky střední třídy k nadprůměru.

Nejvíce si ale druhá generace Insignie ST polepšila délkou kufru. Ten je vůbec nejdelší ze všech kombíků střední třídy.

Bohužel je ale zároveň nejmělčí (tady došlo k mezigeneračnímu zhoršení), takže jeho garantovaný v porovnání s konkurenty nadprůměrný objem 560 litrů (plus 20 l proti první generaci) není příliš využitelný. Měli jsme problém se sbalit ve čtyřech na víkend na bruslích v kempu.

Potěší možnost sklápět opěradla zadních sedadel ze zavazadlového prostoru stejně jako věšáky na tašky nebo síťka na zachycení menších předmětů.

Od druhé výbavy Dynamic patří ke standardu praktické dělení opěradel zadních sedadel na tři díly v poměru 40:20:40, které ocení zejména lyžaři, kteří rádi převážejí své náčiní uvnitř auta.

Sklopená opěradla beze schodu navazují na podlahu kufru, ale plocha není zcela rovná.

Přihrádky pod podlahou pojmou opravdu pouze drobnosti.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Pod přední kapotou nové Insignie Sports Tourer mohou být výhradně přeplňované čtyřválcové motory uložené napříč. Tři pracují na benzín a čtyři na naftu. Základem nabídky je motor 1.5 Turbo/103 kW.…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus