ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test druhé generace kombíku Opel Insignia Sports Tourer
2. října 2018

Druhá generace Opelu Insignia Sports Tourer se proti té první ještě natáhla, takže na délku měří téměř pět metrů a je ve střední třídě skutečným gigantem. Naštěstí ale mezigeneračně výrazně zhubla, a to jak vizuálně tak reálně - v některých verzích až o 200 kg.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Test druhé generace kombíku Opel Insignia Sports Tourer
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Druhá generace Opelu Insignia Sports Tourer se proti té první ještě natáhla, takže na délku měří téměř pět metrů a je ve střední třídě skutečným gigantem. Naštěstí ale mezigeneračně výrazně zhubla, a to jak vizuálně tak reálně - v některých verzích až o 200 kg.

Díky tomu se s ní velmi lehce, ale přitom stále komfortně jezdí. Zkrátka k ní už mnohem lépe sedí označení Sports Tourer. V interiéru je více místa než u předchozí Insignie ST a to jak do šířky, tak zejména na nohy. Do kabiny si teď pohodlně sednou i čtyři basketbalisté.

Konkurenční výhodou jsou i příznivé ceny.

Naopak jako slabinu stále vidím parametry motorů, i když i zde došlo k mezigeneračnímu pokroku. 

Zavazadlový prostor potěší délkou, ale zamrzí jeho mělkost.

K dispozici jsou verze s pohonem přední nápravy i všech kol.

Opel Insignia Sports Tourer se řadí k typickým manažerským kombíkům. Pořizovat si ho budou zejména dobře placení muži, většinou tátové od rodin, kteří z nějakého důvodu nechtějí, nebo v práci nesmějí jezdit SUV a chtějí něco jiného než obligátní dvojici Superb-Passat.

Druhá generace Opelu Insignia Sports Tourer se na českém trhu prodává od poloviny roku 2018.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Opel Insignia Sports Tourer mezigeneračně zeštíhlel. Z velké plnoštíhlé holky se stala ještě delší šíhlá modelka. 

Změny se mi moc líbí, předchozí design byl hodně oteklý a dostával se do křížku s praktičností. Novinka působí svěže a moderně. Označení Sports Tourer konečně dává logiku a nepůsobí jako oxymorón.

Za adaptivní LED světlomety se připlácí, ale rozhodně bych o nich uvažoval. Moc hezky vypadají a ještě lépe svítí. I mezi vozy střední třídy patří ke špičce.

Design interiéru se nese v duchu ostatních opelů. Také u přístrojové desky se dá psát o štíhlosti a sportovnosti. Nechybí kvalitní materiály příjemné na pohled i dotek. Podotýkám, že jsem testoval spíš levnější variantu Insignie (prostřední stupeň Dynamic s některými doplňky), i ta ale vypadá velmi dobře.

Velkou pochvalu si zaslouží odhlučnění interiéru. Díky za to patří mimo jiné skvělé aerodynamice, která se projevuje jak při vysokých rychlostech na dálnici, kde téměř není slyšet obtékání vzduchu, tak po vyřazení rychlosti a jízdě na neutrál. Nová Insignia Sports Tourer dlouho a tiše plachtí jako nějaká luxusní jachta.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Šofér sedí za volantem Opelu Insignia Sports Tourer nízko, jde o polohu až sportovní. Podle konstruktérů značky je to o tři centimetry níže než u předchozí generace. Ode mne za to má Opel plusové bo…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus