ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Opelu Insignia Grand Sport
23. července 2019

Druhá generace Opelu Insignia se chlubí výrazně lepšími jízdními vlastnostmi, zajímavým designem i novými motory. Pořádně také narostla. Německá automobilka se díky ní znovu zapojila do lítého boje o místo zejména ve firemních flotilách.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Vzhledem ke sníženému profilu vozu se i za volantem logicky sedí níž než v minulé Insignii, podle konstruktérů značky je to o rovné tři centimetry. Dle mých prvních zjištění to ale na výhledu rozhodně neubírá, snad jen šikmo vzad kvůli slabému prosklení moc neuvidíte.

Opel jde s dobou a klasický budík nahradil displej. Otáčkoměr, ukazatel paliva a teploty jsou ale ručičkové. Toto řešení není ale součástí výbavy a tak je za něj nutné připlatit. Stejně tak se navíc platí i za head-up displej.

Ten jsme si vyzkoušeli na českých silnicích ještě jednou. Značky čte auto s proměnlivým úspěchem, ale i tak se hodí. Rozhodně usnadňuje řízení. Můžete si ho přikoupit samostatně nebo jako součást výbavového paketu, což je cenově výhodnější možnost.

Příplatkový displej navigace, zábavy a nastavení má solidní grafiku. Sice se hýbe o něco pomaleji něž zařízení některých konkurentů, ale zase je menu přehledné

V roce 2019 jsme testovali Insiginii s novou verzí zábavního systému. Ta je o poznání rychlejší a má i výrazně jemnější grafiku. Takto vypadá hlavní menu, které je velmi přehledné a snadno se v něm proto zorientujete.

Takto vypadá navigace. Ukazuje vaši polohu s ikonou osoby, což je u aut nezvyklé. Opel se tak víc přibližuje chytrým telefonům a to je pro uživatele jedině dobře.

Už v základní výbavě najdete volant potažený kůží, připlácí se za jeho vyhřívání. Věnec dobře padne do ruky.

Takto vypadá volant ve výbavě Dynamic, s perforovanou kůží a ovládáním autia na volantu. Má mírné zkosení ve spodní části, ale zároveň tlustší věnc než předchozí generace Insignie, dobře se drží.

Je dobře, že se Opel nevydal cestou přesunu všeho do displeje, a tak se klimatizace ovládá klasickými tlačítky, což je intuitivní.

Tlačítka na ovládání jízdních režimů či asistentů jsou k dispozici dole u nohy řadící páky.

V loketní opěrce je pak praktický držák na dobíjení chytrých telefonů. Mince byste ale z něj nevylovili, jak ukazuje diagram.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Opel Insignia Grand Sport jsem zatím testoval jen na mezinárodní prezentaci v okolí Frankfurtu, proto ho nemáme ještě přesně změřený. Jakékoliv následující postřehy k prostornosti kabiny jsou tedy spíš pocitové.

Vpředu je nyní trochu stísněnější prostředí. To kvůli vystouplejší palubní desce a nižšímu sezení. V závěru to ale nijak nevadí.

Opel se už dlouhou dobu chlubí spoluprací s německou asociací pro zdravá záda AGR a tak si můžete být jisti, že když si pořídíte tyto luxusní příplatkové sesle s elektrickým nastavováním, tak se budete ve voze i po dlouhé jízdě cítit dobře. Bez legrace, jsou opravdu příjemné.

Vzadu je více místa než bylo u minulé generace. To je projev zásadního nárůstu rozvoru. Nad hlavou jsem čekal méně prostoru, ale problém jsem nakonec neměl. Zadní sedadla jsou dostatečně hluboká, abych se nebouchal hlavou do stropu.

Kolegyně Eva měla možnost projet Insignii s benzinovým dvoulitrem a pohonem všech kol na českých silnicích. Potvrzuje, že v kabině je podstatně více místa než dřív, a to ve všech směrech. Za ní se ale sedí dobře i dvoumetrovému chlapovi.

Testovala model s koženým perforovaným čalouněním Brownstone. To vypadá vskutku luxusně, Insignii tak přidává body za vizuální dojem. Kůže je na omak velmi kvalitní.

Základní objem kufru je v případě liftbacku 490 litrů, což je o 40 litrů méně než u předchůdce. Kufr je ale dobře využitelný a nemám k němu žádné připomínky. Velmi snadno se také odmontovává plastový kryt zavazadelníku.

Po sklopení zadních sedadel vám auto nabídne 1450 litrů prostoru a lehký schod na hraně opěrek.

Sedadla lze prakticky sklopit zezadu pomocí tlačítek.

Mám ale jednu zásadní výtku, a to je k otvírání kufru. To se děje tak, že musíte silně stisknout logo automobilky na víku. Pak páté dveře lehce odskočí, vy vsunete ruku pod ně a zvednete je. Asi vám dojde, že jakmile je auto jen trochu ušpiněné, budete si muset po každém takovém otevření pořádně umýt ruce.

S touto výtkou souhlasí i Eva. Jde o velmi nepraktický detail.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Jak je v této kategorii dobrým zvykem, tedy alespoň u vozů německé provenience, nabízí Opel bohatou paletu pohonných jednotek. Zastaralé benzinové motory 1.4 Turbo a 1.6 SIDI Turbo nahradila zbrusu …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus