ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Opelu Insignia Grand Sport
18. prosince 2020

Opel zmodernizoval svůj manažerský model Insignia. Doslova revoluce se odehrála pod kapotou. Menších kosmetických změn se pak dočkal exteriér vozu, v kabině přibyly vyspělejší a propracovanější technologie. Opravdovou lahůdkou jsou nové světlomety IntelliLux LED Pixel.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Bart BěhalBart Běhal

Opel zmodernizoval svůj manažerský model Insignia. Doslova revoluce se odehrála pod kapotou. Menších kosmetických změn se pak dočkal exteriér vozu, v kabině přibyly vyspělejší a propracovanější technologie. Opravdovou lahůdkou jsou nové světlomety IntelliLux LED Pixel.

Druhá generace Opelu Insignia se chlubí výrazně lepšími jízdními vlastnostmi, zajímavým designem i novými motory. Pořádně také narostla. Německá automobilka se díky ní znovu zapojila do lítého boje o místo zejména ve firemních flotilách.

V roce 2009 vybojoval Opel Insignia titul auto roku, velmi rychle ale zestárl a většina konkurentů ho zásadně předběhla. Těžký sedan a liftback ale na začátku roku 2017 nahradila nová generace. Nyní se už Insignia prodává jen jako praktičtější liftback (navíc dostala nové jméno Grand Sport), anebo jako kombi (Sports Tourer).

Auto se proměnilo snad ve všech směrech. Je vidět, že si v Rüsselsheimu dali opravdu záležet. Nový Opel Insignia je o poznání delší, širší, ale i nižší. Výrazně zhubl, dostal parádní moderní design a nové motory. Do boje se tak postaví hlavně proti konkurentům, kteří usilují o firemní klientelu. Úhlavními nepřáteli jsou Volkswagen Passat, Škoda Superb nebo Ford Mondeo.

Líbit by se také mohl podnikatelům, kteří potřebují přes týden solidní reprezentaci, ale o víkendu si chtějí vyrazit s rodinou na výlet. Díky praktickému řešení pátých dveří typu liftback je i poměrně praktický. Větší rodiny ale zřejmě zvolí kombi.  

V prosinci roku 2020 jsme mezi prvními v České republice měli možnost vyzkoušet Opel Insignia v modernějším balení a rovnou v té nejvyšší sportovně laděné specifikaci GSi. Pod pokličkou už nečekejte žádný "přeturbený" diesel, nově se zde totiž usadil výkonný benzinový dvoulitr s výkonem 230 koní!

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Druhá generace Opelu Insignia sází podobně jako předchůdce na opravdu líbivý design, přičemž facelift v roce 2020 to jen utvrzuje.

Kromě přepracované masky Opel vyzdvihuje nové diodové světlomety IntelliLux LED Pixel. V praxi se jedná o chytrá adaptivní diodová světla, která eliminují oslňování okolních řidičů. Světelný kužel tvořený pomocí 84 samostatných diod je plynule upravován podle aktuální situace tak, aby cesta před vozidlem byla vždy optimálně osvícena a nedocházelo k osvětlení ostatních účastníků silničního provozu. Pozitivní zprávou je fakt, že i v základu už nekoupíte Insignii s klasickými žárovkami, vždy se bude jednat o LED světlomety.

Rovněž zadní světla jsou již od vstupní verze osazeny LED technologií.

Označení GSi patří k Opelu jako GTI k Volkswagenu či Peugeotu nebo RS ke Škodě. Poprvé se objevilo už u sportovní verze někdejšího Kadettu a od té doby se s jistými pauzami stále objevuje coby záruka dobrého rychlého svezení. Vrcholnou verzi mimo jiné poznáte taky podle dvou širokých koncovek výfukového systému.

Standardem sportovní varianty GSi jsou také dvacetipalcová kola a výkonné brzdy od firmy Brembo.

Nechybí ani drobné "křídlo" na pátých dveřích.  

Ještě abychom nezapomněli, verze GSi má samozřejmě dynamičtěji tvarované nárazníky, díky nimž působí agresivnější.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Uvnitř na posádku číhají samé pěkné věci. V Insignii, lhostejno zda v kombíku (ten má vzadu víc místa nad hlavou) či liftbacku (ten je hezčí), je především všeobecný dostatek prostoru, pocitově i ře…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus