ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Opelu Insignia Grand Sport
14. července 2017

Druhá generace Opelu Insignia se chlubí výrazně lepšími jízdními vlastnostmi, zajímavým designem i novými motory. Pořádně také narostla. Německá automobilka se díky ní znovu zapojila do lítého boje o místo zejména ve firemních flotilách.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Jan MarkovičJan Markovič

Druhá generace Opelu Insignia se chlubí výrazně lepšími jízdními vlastnostmi, zajímavým designem i novými motory. Pořádně také narostla. Německá automobilka se díky ní znovu zapojila do lítého boje o místo zejména ve firemních flotilách.

V roce 2009 vybojoval Opel Insignia titul auto roku, velmi rychle ale zestárl a většina konkurentů ho zásadně předběhla. Těžký sedan a liftback ale na začátku roku 2017 nahradila nová generace. Nyní se už Insignia prodává jen jako praktičtější liftback (navíc dostala nové jméno Grand Sport) a později přibude i kombi. Auto se proměnilo snad ve všech směrech. Je vidět, že si v Rüsselsheimu dali opravdu záležet.

Nový Opel Insignia je o poznání delší, širší, ale i nižší. Výrazně zhubl, dostal parádní moderní design a nové motory. Do boje se tak postaví hlavně proti konkurentům, kteří usilují o firemní klientelu. Úhlavními nepřáteli jsou Volkswagen Passat, Škoda Superb nebo Ford Mondeo.

Líbit by se také mohl podnikatelům, kteří potřebují přes týden solidní reprezentaci, ale o víkendu si chtějí vyrazit s rodinou na výlet. Díky praktickému řešení pátých dveří typu liftback je i poměrně praktický. Větší rodiny ale zřejmě zvolí kombi.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Hledat podobnost mezi novou a starou Insignií lze opravdu jen těžko. Designéři se pořádně vyřádili a autu to velmi prospělo. Než se ale vrhneme na vzhled, pozornost si zaslouží změna rozměrů. Novinka je o celých 55 mm delší, má o 92 mm (!!!) delší rozvor a je také o 7 mm širší. Naopak se jasně snížila o celých 43 mm. I proto se auto chlubí přídomkem Grand Sport a víc než klasický sedan nebo liftback působí jako zástupce kategorie sedan-kupé.

Sportovní look vozu se opravdu povedl. Na novou masivní masku chladiče s velkým logem Opelu navazují úzké, ale výrazně světlomety. Ty zdobí LED pro denní svícení ve tvaru obráceného bumerangu.

Přední kapota dostala uprostřed „hřebínek“, aby auto vypadalo ještě drsnějši.

Při pohledu z boku vynikne nízké prosklení vozu a jeho silueta se svažující se střechou. Opravdu se díváme na obyčejný sedan, nebo je to sedan-kupé?

Na zádi se nám líbí nová brzdová světla z LED trubic. Když za autem za šera jedete, připomínají trochu BMW.

Na českých silnicích jsme také otestovali vrcholnou verzi Insignie, kterou pohání motor 2.0 Turbo/191 kW a je k dispozici buď ve verzi Innovation, nebo Dynamic. Tedy, jde o vrcholnou verzi do doby, než na trhy dorazí model OPC. Nutno ale dodat, že v bílé to Insignii velmi sluší na sportovním vzhledu se podepsalo i to, že vůz měl za příplatek dokonce 20" kola. Varianta Dynamic také znamená, že vůz má chromované lišky okolo oken.

Design interiéru už ale není úplně překvapivý. Jde o směr, který Opel „jede“ u několika posledních modelů. Pokud jste seděli v Astře, budete se okamžitě orientovat. Hlavní je, že se automobilce podařilo zbavit obrovského množství tlačítek. Kabina je teď mnohem příjemnější.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Vzhledem ke sníženému profilu vozu se i za volantem logicky sedí níž než v minulé Insignii, podle konstruktérů značky je to o rovné tři centimetry. Dle mých prvních zjištění to ale na výhledu rozhod…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus