ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Opelu Insignia Country Tourer
21. března 2014

Kombíky, které vypadají jako auta do terénu, to je jeden z módních trendů. Opel Insignia Country Tourer je mezi podobně laděnými zástupci střední, tedy převážně manažerské třídy, nejmohutnější. Délkou přesahující 4,9 m patří mezi vůbec nejrozměrnější kombíky na českém trhu.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Kombíky, které vypadají jako auta do terénu, to je jeden z módních trendů. Opel Insignia Country Tourer je mezi podobně laděnými zástupci střední, tedy převážně manažerské třídy, nejmohutnější. Délkou přesahující 4,9 m patří mezi vůbec nejrozměrnější kombíky na českém trhu.

Od běžného kombíku Insignia Sports Tourer se liší především převahou verzí s pohonem všech kol, i když nechybí ani varianty, u nichž se síla přenáší pouze na přední nápravu.

Zvýšení světlé výšky o 2 cm v porovnání se Sports Tourerem mírně vylepšuje schopnosti při jízdě na nezpevněných cestách. S řáděním v náročném terénu ale rozhodně nepočítejte. Auto rozhodně patří hlavně na silnice, kde se ve verzi s pohonem všech kol prezentovalo nadprůměrnými jízdními vlastnostmi.

Nejdelší kombi střední třídy není ani zdaleka uvnitř nejprostornější. I proto půjde častěji o služební než rodinný vůz.

Insignii Country Tourer bych doporučil těm manažerům, kteří jezdí o víkendech relaxovat na chatu nebo chalupu, k níž se dostanou pouze po polní cestě. Nebo častým návštěvníkům lyžařských středisek. Může posloužit i majitelům horských nemovistostí.

Opel Insignia Country Tourer se na českém trhu prodává od podzimu 2013, přijela tedy na trh společně s modernizací první generace klasické Insignie.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Terénní doplňky zvýrazňují robustnost trochu oteklé karoserie což podle mne dělá z Country Tourera zajímavější auto než z klasického kombíku. Už jeho design patří v rámci střední třídy k těm odvážnějším a prvky z něj se pochopitelně vyskytují i u "křižníku po venkově".

Zadní dveře připomínají nějaký pohádkový klobouk a z některých úhlů pohledu se klenou na vchodem do kufru až hrozivě. Fotku si zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Také vzpěry pátých dveří mi připadaly jako nějaké kyje pohádkových loupežníků.

Po otevření pátých dveří se objeví skrytá druhá sada zadních světlometů, které dodávají vstupu do kufru nepříliš líbivý, ale zajímavý retro nádech.

Country Toureru k atraktivnější vizáži pomáhají i standardně montovaná osmnáctipalcová litá kola.

Zvenčí i uvnitř se na spoustě míst objevuje motiv, který někomu připomíná bumerang, jinému trochu zdeformovanou podkovu.

Celkově bych design karoserie hodnotil jako zajímavý, ale ne krásný.

Uvnitř mi auto připadá pohlednější, už proto, že u Country Toureru nenajdete lacinější vizáž základních verzí běžného kombíku.

Zvlášť přístrojová deska navazující jako kokpit letadla na výplně dveří se opravdu povedla včetně detailů typu dokonalé grafiky příplatkové navigace.

Za kvalitu bych dal Insignii Country Tourer dvojku. Líbí se mi tlumené zavírání dveří i chod většiny ovladačů. Většina materiálů je příjemná na dotek. U několika testovaných aut (teď beru všechny karosářské verze modely Insignia) se ale občas ozývalo praskání z přístrojové desky.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Člověka za volantem obklopí, obejme. Vytváří to trochu dojem stísněnosti, ale ve skutečnosti jde spíše o útulnou a sportovně laděnou obestavěnost. Horší je to s výhledem z auta, při porovnání s …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus