ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Opel Crossland
16. června 2021

Opel Crossland se stal predátorem ve vlastním stádu. Jde o novinku mezi módními malými poloterénními auty kategorie SUV, která nahradila model Meriva - tedy v Česku velmi oblíbený multifunkční vůz kategorie MPV.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Kdo si SUV pořizuje kvůli tomu, že se v nich sedí vysoko, bude s Crosslandem spokojen. Po modernizaci se výrazných změn interiér nedočkal a prakticky na první pohled je od předchozí verze k nerozeznání.

Potěší výhled do předoboku, který je díky šikovnému umístění zrcátka i dělenému přednímu sloupku nadprůměrně dobrý.

Výhled do zadoboku je o něco horší vlivem širšího C-sloupku, ale v porovnání s konkurencí nic neobvyklého.

U testovaného auta navíc s orientací kolem pomáhala parkovací kamera. Ta je stejně jako senzory za příplatek.

Zkoušeli jsme i upozornění na auto ve slepém úhlu. Varování probíhá klasicky prostřednictvím oranžové diody ve zpětných zrcátkách. Mohlo by být ale výraznější a doplněné třeba nějakým akustickým upozorněním, když se řidič chystá do obsazeného pruhu vjet. Několikrát jsme diodu v přímém slunečním světle úplně přehlédli.

Řidič sedí velmi daleko od čelního skla. Za prvé kvůli masivní přístrojové desce a za druhé kvůli tomu, že volant nelze k palubní desce přirazit moc blízko. Pro nás to byl dost nezvyk a oba tyto faktory výrazně snižují místo na nohy na zadních sedadlech za řidičem. Šoférovi však nic nepřekáží a sedí se mu pohodlně.

To ale jen tehdy, pokud není ramenatý a nemá vedle sebe podobně vyvinutého jedince. Šířka interiéru v loktech je totiž i subjektivně hodně slabá.

Sedadla u testovaného kusu byla typická "oplí", s příjemným tvarováním a možností manuálního prodloužení sedáku. Šlo o příplatkovou ergonomickou verzi. Čalounění kombinací látky a kůže vypadá luxusně. Opěrky předních sedadel nám ale připadaly extrémně tvrdé. V základních sedadlech jsme zatím neseděli.

Volant se podobá těm z jiných vozů Opel. Vypadá hezky a příjemně se díky dobrému tvarování drží. Ten, který vidíte, tedy potažený kůží, patří již ke standardu. Před modernizací se v základu objevoval i plastový věnec řízení.

Různými typy ovladačů se z něj dá ovládat řada funkcí už od základní výbavy Edition například tempomat nebo audiosoustava, u testovaného kusu i příplatkové vyhřívání volantu.

Palubní počítač se však bohužel obsluhuje u opelů tradičně na páčce ovládání světlometů. Mezi jednotlivými stránkami menu se listuje posouváním okruží, což není ideální řešení, protože ruka musí daleko a krkolomně z volantu.

Také přístroje se neliší od ostatních opelů.

Středovému panelu testovaného auta dominuje už od základní výbavy sedmipalcový barevný dotykový displej multimediálního systému. Líbila se nám jeho grafika, slušná byla i odezva, orientace v menu nebo velikost plošek při zadávání cílů v příplatkové navigaci. Prostě spokojenost. Navíc se jeho displej moc neopatlával.

Potěší i dvojice USB konektorů (za příplatek, ve standardu je jeden port).

Spokojení jsme byli také s tvarem, počtem a velikostí odkládacích schránek. Když to shrneme, tak je řidičova zóna u Opelu Crossland až na její malou šířku a netypicky velkou vzdálenost od čelního skla velmi příjemná a přátelská.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Opel Crossland měří na délku 4217 mm a mezi nápravami 2604 mm. Mezi malými SUV jde jednoznačně o jedno z nejdelších aut v segmentu. Překonává ho jen Peugeot 2008, Škoda Kamiq nebo a o pouhý centimetr Renault Captur. Opel také vyniká výškou 1605 mm, naopak se šířkou 1765 mm je mezi konkurencí jedním z nejužších modelů.

Interiér Opelu Crossland jsme si změřili naší metodikou. Přes rekordní délku karoserie mezi malými SUV patří auto z hlediska podélné prostornosti pouze k lepšímu průměru. Přesto by si za sebe pohodlně sedli dva cestující s výškou kolem 180 cm. To ale platí o místě za spolujezdcem.

Když si náš kolega se svou výškou 174 cm sedl "za sebe" za sedadlem řidiče, rezerva na kolena nebyla velká, takže cestující s výškou kolem 180 cm už by problém měli. Na krajních sedadlech se nám nicméně sedělo pohodlně.

Potěší, že je Opel Crossland plnohodnotně pětimístným autem, protože opěrka kvalitně opírá hlavu i prostřednímu cestujícímu v druhé řadě. Navíc není prostřední místo nějak extrémně tvrdé, a dokonce i opěrky nám tu připadají měkčí než na předních sedadlech. Dvakrát škoda malého místa v loktech, pohodlně se do druhé řady vedle sebe vejdou jen útlejší jedinci. Z hlediska šířky interiéru se Opel Crossland řadí k nejslabším malým SUV. 

Standardem nejvyšší výbavy Ultimate jsou posuvná zadní sedadla s polohovatelnými opěradly. Pro nižší stupeň Elegance pouze za příplatek.

Základním objemem kufru 410 litrů německo-francouzský model většinu malých SUV převyšuje. Podle našich měření je zavazadlový prostor nadprůměrně dlouhý i hluboký, ale velmi úzký.

V základním provedení se zvětšuje klasicky sklápěním opěradel asymetricky dělené zadní levice. Slouží k tomu posuvné tlačítko, na které v pohodě dosáhnete i ze zavazadlového prostoru.

K dispozici je v kufru i mezipodlaha, která sloužila k vyrovnání schodu, který se jinak touto činností vytváří (standard nejvyšší výbavy Ultimate). Falešná podlaha se dá uložit i ve spodní poloze, nebo zcela z vozu vyjmout. Manipuluje se s ní dobře. Totéž se ale nedá bohužel napsat o krytu zavazadlového prostoru, s jehož demontáží jsme se trochu prali.

Kufr Crosslandu trochu připomíná holobyt. Nejsou v něm žádné doplňky, které by nějak zlepšovaly jeho praktičnost vyjma háčků na bocích.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Základním motorem je nepřeplňovaná tříválcová zážehová dvanáctistovka s výkonem 61 kW. Tři válce a objem 1.2 litru, ovšem s přeplňováním turbodmychadlem, mají také dva zbývající benzinové motory. Je…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus