ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Opel Crossland
16. června 2021

Opel Crossland se stal predátorem ve vlastním stádu. Jde o novinku mezi módními malými poloterénními auty kategorie SUV, která nahradila model Meriva - tedy v Česku velmi oblíbený multifunkční vůz kategorie MPV.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Opel Crossland se stal predátorem ve vlastním stádu. Jde o novinku mezi módními malými poloterénními auty kategorie SUV, která nahradila model Meriva - tedy v Česku velmi oblíbený multifunkční vůz kategorie MPV.

Zatímco Meriva patřila už díky svým protisměrně otvíraným dveřím k velmi originálním vozům, Crossland mezi malými SUV nějak nevyčnívá. Nejzajímavější na něm je, že jde o první produkt spolupráce Opelu s francouzskou skupinou PSA zahrnující značky Citroën, DS a Peugeot. Tato kooperace vznikla ještě předtím, než Opel skončil pod křídly společnosti PSA. Zejména technikou tak jde více o francouzské než německé auto.

Od toho se odvíjejí i jeho výhody a nevýhody. Při porovnání s ostatními malými SUV potěší zejména objemný zavazadlový prostor s možností dalšího zvětšování prostřednictvím posuvu zadních sedadel, úspornost většiny motorů a kultivovanost silnějšího testovaného dieselu. Za slabinu naopak považujeme zejména jízdní vlastnosti na nerovném povrchu v zatáčkách a u testované verze i kostrbaté řazení.

Stejně jako drtivá většina ostatních malých SUV neslouží Opel Crossland k jízdě v terénu. Vždyť ani nemůže mít pohon všech kol, což je v této kategorii spíše standardem než výjimkou. Kupovat si ho budou zejména jednotlivci a páry na začátku a konci řidičské kariéry, dobře však poslouží i menším rodinám.

Opel Crossland se vyrábí ve španělské Zaragoze a na českém trhu se začal prodávat od června 2017. V tu dobu měl za jménem ještě písmeno X, které se na zádi vozu drželo přes tři roky až do modernizace z prosince 2020.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Konstruktérům se podařilo francouzské auto zabalit do designu Opelu téměř dokonale - a to jak zvenčí tak zevnitř.

Karoserie nese většinu znaků typických pro opely, auto vypadalo zvlášť v testované bílé barvě se spoustou kontrastních doplňků výrazně. Rozhodně se vzhled od faceliftu posunul vpřed. Z nejistého oplácaného tlouštíka se tak rázem stalo sebevědomější SUV, a to především při pohledu zepředu.

Posuďte sami. První fotka je před úpravami a druhá již po nich.

Na zádi stačilo málo a hned to přidalo na atraktivitě. Znak automobilky se zmenšil a posunul o něco výš do nového černého pole spojujícího oba světlomety. Pod něj se přemístil název modelu již bez „X“ a offroadový plastový prvek na nárazníku má ostřejší rysy a výrazné prolisy.

Opel Crosslad každopádně budí svým designem dojem výrazně většího auta, než ve skutečnosti je.

Přístrojová deska, sedačky i ovladače, to vše se nese v duchu značky s bleskem ve znaku. Jen občas se objeví páčka či tlačítko, u něhož člověku z branže probleskne hlavou, že už ho viděl v některém citroënu nebo peugeotu.

Uvnitř není auto z našeho pohledu tak výrazné, nezměnily to ani úpravy v roce 2020, zato působí sympatičtějším a líbivějším dojmem.

Zajímavým prvkem interiéru je například netradiční tvar parkovací brzdy.

Kvalita materiálů i jejich zpracování nám u vyšperkované testované verze připadala na malé SUV nadprůměrně vysoká. Míra hluku v kabině běžná. Nelíbil se nám pouze trhavý chod stěračů v některých případech.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Kdo si SUV pořizuje kvůli tomu, že se v nich sedí vysoko, bude s Crosslandem spokojen. Po modernizaci se výrazných změn interiér nedočkal a prakticky na první pohled je od předchozí verze k nerozezn…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus