ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Opel Corsa
13. února 2020

Na český trh přijíždí zbrusu nový Opel Corsa již v šesté generaci. Nabídne nadprůměrně úsporné motory, chytré světlomety a okouzlující jízdní vlastnosti. Jedinou pihou na kráse je chudá základní výbava, ve které nedostanete ani klimatizaci.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Na palubě nové Corsy převládají plasty, avšak ve vyšších výbavách nalezneme i luxusnější materiály v podobě kůže nebo aspoň měkčených plastů. Líbila se nám jednoduchost a uspořádanost veškerých přístrojů a ovladačů.

Volant testovaného auta se díky značnému tvarování, nadprůměrné tloušťce a potažení kůží držel parádně. Rozhodně ale nejde o základní provedení. Lze ho mít od druhé výbavy Edition.

Středový panel v této podobě zřejmě uvidíte u aut prodaných českým zákazníkům jen výjimečně. Dominuje mu totiž sedmipalcový barevný dotekový displej multimediálního systému, který je součástí nejvyšších výbav. Ve standardu je k dispozici 5“ displej audiosystému. Pokud vám ale nestačí ani velká testovaná obrazovka, lze si připlatit za ještě větší 10palcovou.

Analogové budíky jsou montovány do všech úrovní výbav. Působí konzervativně, až zastarale. Za příplatek je možné automobil vybavit digitálním informačním displejem, na kterém naleznete veškeré důležité informace o jízdě.

Velmi zklamaní jsme byli z klimatizace, jelikož ta je i v nejvyšší výbavě manuální (za automatickou se vždy připlácí). V základní výbavě klimatizace chybí úplně. Přitom třeba asistentů je už v základu plno. Neumřete při nehodě, ale upečete se.

Najdeme zde například senzor únavy řidiče, inteligentní tempomat, čtení dopravních značek, automatické brzdění s ohranou chodců i třeba asistent jízdy v pruzích, ale klimatizaci prostě ne. Všichni pomocníci fungovali při týdenním testu velmi dobře.

Pokud vlastníte chytrý telefon s možností bezdrátového nabíjení, doporučujeme si připlatit za tuto bezdrátovou nabíječku. Mobil skvěle drží a poměrně rychle doplňuje kapacitu baterií.

 

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Designéři novince nadělili pár milimetrů na délku, ubrali však pár milimetrů v pase a výšku srazili téměř o 48 milimetrů. Ve výsledku tak Corsa působí poměrně přikrčeně a dynamicky. Délka 4060 mm, výška 1433 mm, šířka 1765 mm, rozvor 2538 mm.

Corsa převeze vzadu tři dospěláky a průměrnou porci zavazadel. Dostatečně výsuvná opěrka hlavy umožní plnohodnotně využít i prostřední místo ve druhé řadě. Může si sem sednout dospělý s výškou kolem 175 cm. Pokud se ale rozhodnete cestovat ve druhé řadě Opelu Corsa ve třech, mělo by to být s lidmi, kterých se rádi dotýkáte.

Šířka v loktech je totiž i na poměry malých aut podprůměrná, takže se tu budou tři dospělí mačkat. I minimální šířka v oblasti sedáků se řadí mezi nejhorší ve své kategorii. Místem nad hlavou patří nová Corsa na zadních sedadlech k nadprůměru a na nohy k průměru, takže by si za sebe měli v pohodě sednout dva lidé s výškou přes 180 cm bez modřin. Kolena toho zadního ale budou mířit trochu nepřirozeně vzhůru.

Zavazadlový prostor nabídne objem 309 litrů, což je v porovnání s konkurenty průměrná hodnota. Po sklopení zadní lavice se lze dostat na 1081 litrů. V praxi nám přišel kufr dostačující.

Jediným parametrem, který patří ke špičce, je hloubka. Naopak šířkou se Corsa řadí k nejhorším, což nepotěší rodinu s kočárem.

Oceňuji geometrické tvary zavazadelníku bez zákoutí komplikujících převoz větších předmětů. Na druhou stranu tady třeba na rozdíl od Fabie není možnost někam uložit menší předměty, aby po kufru nelítaly jako neřízené střely.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Základní provedení se pojí s atmosférickým benzínovým tříválcem 1.2 o výkonu 55 kW/75 koní. Druhou zážehovou variantou je už silnější agregát se stejným počtem válců 1.2 s přeplňování…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus