ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test nového Opelu Corsa
24. října 2014

Velmi dospělý malý hatchback, který dokáže ve spoustě případů suplovat funkce většího, tedy rodinného vozu - to je Opel Corsa páté generace označovaný písmenem E.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

Prostorové poměry na předních sedadlech nového Opelu Corsa nejsou moc velkorysé. V loktech sice patří mezi malými hatchbacky k průměru, ale kolena řidiče a zejména spolujezdce omezuje přístrojová deska a masivní středový panel.

Výhled z auta směrem do předoboku stejně jako u Corsy D zlepšuje dělení předního sloupku. Nebýt toho, vznikla by opravdu masivní neprůhledná plocha.

Sedadlo řidiče díky masivním bočnicím slušně drží tělo v zatáčkách, šířka sedáku vyhoví i naprůměrně vyvinutému americkému pozadí. Škoda ale, že je sedák příliš krátký. Mě s výškou postavy 174 cm podpíral nohy jen do půlky stehen.

Až na tenhle drobný problém jsem se cítil za volantem zrelaxovaně.

Volanty testovaných aut se díky značnému tvarování, nadprůměrné tloušťce a potažení kůží držely parádně. Rozhodně ale nejde o základní provedení.

V nejlevnější corse zcela určitě nenajdeme ani funkční tlačítka podobná jako u Astry. Vlevo se pohodlně obsluhuje tempomat a omezovač rychlosti, vpravo rádio a telefon. Nechybí možnost zadávat hlasové příkazy.

Škoda, že nezbylo místo na palubní počítač, který se stejně jako u předchozí generace ovládá ne zcela šťastně kruhovými pohyby na páčce světel a tlačítky na jejím těle a konci.

Mám ale dobrou zprávu pro všechny, které stejně jako mě u Corsy D neskutečně štvaly blinkry bez klasické aretace. Tudy ne, přátelé, této slepé cestě je naštěstí konec! U nové corsy vše funguje stejně přirozeně jako u většiny ostatních aut.

Pochybuji o tom, že v základní výbavě bude tento typ přístrojů s parádním velikým displejem uprostřed, na který se v pohodě vejdou tři různé údaje z palubního počítače. Připomíná to přístroje u mnohem dražších manažerských aut, i když ty většinou bývají barevné.

Také středový panel v této podobě zřejmě uvidíte u aut prodaných českým zákazníkům jen výjimečně. Dominuje mu příplatkový sedmipalcový barevný dotekový displej multimediálního systému IntelliLink. Ten mimo jiné umožňuje používat po propojení s mobilním telefonem několik užitečných aplikací.

Zkoušeli jsme například navigaci BringGo a byli z ní trochu rozpačití. Zvlášť, když jsme některá místa v okolí Frankfurtu viděli nechtíc čtyřikrát... Určitě je navigace z mobilů na rozdíl od té dražší vestavěné trendem budoucnosti, připadá mi ale, že v tomto případě auta trochu předběhla dobu. To se ale může rychle změnit.

Zajímavě graficky pojatá mi připadala automatická klimatizace převzatá z menšího Adama. Jen mě moc nenadchlo zobrazení intenzity větrání a místa, kam klimatizace směřuje, pomocí více či méně svítícího bodu. Zvlášť ve slunečném dni jsem se musel hodně soustředit, abych uhádl, jaká ikonka právě svítí víc než ty ostatní.

Potěší dostatek rozměrných odkládacích prostor.

Mezi řidičem a spolujezdcem jsme objevili vychytaný gumový držák před řadicí pákou.

Běžně je přichlíplý k okraji. Když ho odchlípnete, tak drží třeba mobil nebo flašku.

Corsa může být vybavena řadou komfortních a bezpečnostních asistenčních systémů. Zkoušeli jsme například užitečné hlídání mrtvého úhlu prostřednictvím diody ve zpětných zrcátkách. Smysl má i varování před hrozící kolizí s autem vpředu pomocí zvukového signálu. Novou corsu lze vybavit třeba i automatickým parkovacím asistentem, který vyhledá vhodné místo a sám točí volantem tak, aby vůz do mezery vklouzl.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Corsa převeze vzadu tři dospěláky a průměrnou porci zavazadel. Nabízí několik praktických řešení, ale ne vše je zcela ideální.

Dostatečně výsuvná opěrka hlavy umožní plnohodnotně využít i prostřední místo ve druhé řadě. Může si sem sednout dospělý s výškou kolem 175 cm. Pokud se ale rozhodnete cestovat ve druhé řadě Opelu Corsa ve třech, mělo by to být s lidmi, kterých se rádi dotýkáte. Šířka v loktech je totiž i na poměry malých aut podprůměrná, takže se tu budou tři dospělí mačkat.

Na druhou stranu minimální šířka v oblasti sedáků patří k nadprůměru, takže je tu jistá šance, že si mezi dvě dětské sedačky sedne i třetí dítě nebo hodně vysportovaná babička.

Místem nad hlavou patří nová Corsa na zadních sedadlech k nadprůměru a na nohy k průměru, takže by si za sebe měli v pohodě sednout dva lidé s výškou přes 180 cm bez modřin.

Kolena toho zadního ale budou mířit trochu nepřirozeně vzhůru a stejně jako vpředu má auto i ve druhé řadě krátké sedáky.

Sliboval jsem praktická řešení. Tady je první. Zadní opěradlo může být stejně jako u starší Corsy D skloněné ve dvou různých úhlech. Vzpřímenější polohou se dá o něco zvětšit objem místa pro zavazadla. Také je při ní o 2 cm více místa nad hlavou než v té ležaté - tedy pokud máte hlavu položenou v opěrce.

Základní objem zavazadlového prostoru udává výrobce 285 l, tedy úplně stejně jako u předchozí generace. Jde o průměrnou hodnotu.

Jediným parametrem, který patří ke špičce, je hloubka. Naopak šířkou se Corsa řadí k nejhorším, což nepotěší rodinu s kočárem.

Oceňuji geometrické tvary zavazadelníku bez zákoutí komplikujících převoz větších předmětů. Na druhou stranu tady třeba na rozdíl od Fabie není možnost někam uložit menší předměty, aby po kufru nelítaly jako neřízené střely.

Testovaná auta byla vybavena mezipodlahou, která se může nacházet ve dvou různých výškách. Dá se také z auta úplně vyjmout.

Ve vrchní poloze podlaha navazuje beze schodu na sklopená opěradla zadních sedadel.

Jinak je tam značný schod, ale také mnohem větší hloubka kufru.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Základní pohonnou jednotku pro Corsu E tvoří čtyřválcová dvanáctistovka bez turba s maximálním výkonem 51 kW. Jde o průměrně žravý a líný motor, jeho dynamika je ale přece jen výrazně lepší než u li…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus