ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Opel Corsa
13. února 2020

Na český trh přijíždí zbrusu nový Opel Corsa již v šesté generaci. Nabídne nadprůměrně úsporné motory, chytré světlomety a okouzlující jízdní vlastnosti. Jedinou pihou na kráse je chudá základní výbava, ve které nedostanete ani klimatizaci.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Motory, řazení, řízení, brzdy

Základní provedení se pojí s atmosférickým benzínovým tříválcem 1.2 o výkonu 55 kW/75 koní. Druhou zážehovou variantou je už silnější agregát se stejným počtem válců 1.2 s přeplňováním o výkonu 100 koní tedy 74 kW. O nejdivočejší svezení se pak stará zase tříválcová pohonná benzínová jednotka 1.2 s turbem, ale tentokrát naladěná na 96 kW/ 130 koní.

Pokud vám nevoní benzín a chcete raději naftu má Opel Corsa řešení. Je jím vznětový čtyřválcový agregát o objemu 1.5 litru s výkonem 75 kW/102 koní. Boduje především svou úsporností paliva.

Na český trh v blízké době dorazí také čistě elektrická verze Opelu Corsa. Výrobce u tohoto modelu slibuje dojezd až 337 km. Nejlevnější provedení bude stát od 739 990 Kč.

reklama

1.2

Tento motor nebyl dosud testován.

1.2 Turbo/74 kW

Motor 1.2 Turbo je dalším ovocem, které nese spolupráce s koncernem PSA, kde jej známe pod označením 1.2 PureTech. Jde o tříválec, což o sobě rozhodně neprozrazuje svým chodem. Možná za to vděčil poměrně slušnému odhlučnění kabiny, ale dovnitř nepronikal žádný klasický klapot tříválcových motorů a už vůbec ne vibrace. Až ve vysoký otáčkách vrněl poměrně hlasitě, což ale tolik nevadilo. Na dálnici jste se při českém limitu bát hluku nemuseli, díky šesti stupňům točil jen něco málo přes 3000 za minutu.

Zážehový agregát disponuje výkonem 74 kW. Šlo o dostatečnou sílu nejen na běžné jezdění, ale i na dynamičtější svezení nebylo potřeba se bát předjíždění, ani pospíchání na dálnici. S autem jsme pohodlně jeli 130 km/h a cítili jsme, že by rád akceleroval dále. V provozu se tedy rozhodně neztratil.

Dynamicky náročnější jízda ale u tohoto motoru zcela samozřejmě znamenala také mnohem vyšší spotřebu, než uvádějí tabulky. Tříválec si podle oficiálních údajů měl říci o 4,2 litru benzinu na 100 km. V realitě ale spotřeba poměrně kolísala. Ve městě jsme s ním při klidném popojíždění jezdili za celkem rozumných 6 litrů benzinu na 100 km. Na okresce při ekonomickém tempu to bylo i za 5. Ale jakmile jsme se vydali na dálnici a chtěli více pospíchat, bylo se nutné připravit na 8,7 litru. Při defenzivním stylu jízdy šlo ale o doporučitelnou pohonnou jednotku. Auto s ní zvládlo ujet kolem 500 kilometrů na jednu nádrž.  

1.2 Turbo/74 kW AT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.2 Turbo/96 kW AT

Tento motor nebyl dosud testován.

1.5 CDTI

Tento motor nebyl dosud testován.

Řazení

Benzinový motor v testovaném voze spolupracoval se 6stupňovou manuální převodovkou. Řazení bylo přesné a kultivované. Jen dráhy jednotlivých rychlostních stupňů byly poměrně dlouhé. Páka perfektně padla do ruky.  

Řízení

Řízení je agilní, dynamické, lehké a velmi zábavné.

Podvozek

Jízdní vlastnosti jsme porovnali s druhou žhavou novinkou mezi malými hatchbacky a tou je Peugeot 208, který s něměckou Corsou sdílí totožnou techniku. Ukázalo se nám však, že podvozkem a atraktivitou řízení jsou absolutně odlišný.

Oba vozy jsme testovali v top výbavách, což znamená GT Line (Peugeot) a GS Line (Opel).

Jízdní vlastnosti zkoušeného Opelu Corsa byly mnohem sportovnější než u porovnávaného Peugeotu 208. V ostrých pravoúhlých zatáčkách 208 odskakovala od nerovností a bojovala se silnou nedotáčivostí, zatímco Corsa zůstávala sedět jako přibitá. Celkově byl její podvozek v těžkých podmínkách čitelnější a stabilnější.

Opel ujížděl peugeotu i ve městě. Především díky perfektnímu řízení a komfortnějšímu podvozku. Skvěle žehlil menší nerovnosti a obstojně si vedl i na větších dírách, kde už se však ozývaly velké rány od kol. Těm se ale nevyhne ani Peugeot 208.

Na rychlostních komunikacích nás oba modely příjemně překvapily. Chovaly se sebevědomě a jistě i při vysokých rychlostech. Ani na chvíli jsme z aut necítili nervozitu.

reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus