ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test nového Opelu Corsa
24. října 2014

Velmi dospělý malý hatchback, který dokáže ve spoustě případů suplovat funkce většího, tedy rodinného vozu - to je Opel Corsa páté generace označovaný písmenem E.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Velmi dospělý malý hatchback, který dokáže ve spoustě případů suplovat funkce většího, tedy rodinného vozu - to je Opel Corsa páté generace označovaný písmenem E.

Stejně jako předchozí generaci označovanou písmenem D i nový Opel Corsa charakterizuje především vyváženost. Ve většině parametrů i vlastností patří auto při porovnání s konkurenty lehce nad průměr. Těžko hledat nějaká zásadní negativa.

Nejvíc bych po prvních testech v okolí Frankfurtu při porovnání se soupeři vyzdvihl nový tříválcový benzinový turbomotor s objemem 1,0 l a maximálním výkonem 85 kW. Při premiéře, tedy koncem roku 2014, jde podle mne o nejlepší tříválec mezi všemi malými auty. Okouzlil mne zejména neuvěřitelně klidným a tichým chodem, pružností a ochotou zrychlovat. Nový Opel Corsa také chválím za schopnost bezpečného převozu tří dospělých osob na zadní lavici. Unikátní je mezi běžnými malými hatchbacky možnost nastavení sklonu opěradla ve dvou polohách.

Slabinu představuje základní benzinový motor 1,2 l, který dělá z nové Corsy jeden z nejlínějších malých hatchbacků. Připadal jsem si také stísněný na předních sedadlech v oblasti kolen.

Opel Corsa patří mezi typické pětimístné hatchbacky s délkou kolem čtyř metrů, které v západní Evropě slouží hlavně jako druhé vozy do rodiny, nebo auta pro začínající řidiče a mladé páry. Celkem důstojně ale může s pětidveřovou karoserií plnit i roli jediného vozu pro menší rodiny, které nepřevážejí větší náklady. Vyjíždí i ve sportovněji vyhlížejícím třídveřovém provedení, které vedeme jako samostatný model.

Pátá generace Corsy se vyrábí v továrnách v německém Eisenachu a španělské Zaragoze. Na českém trhu se začne prodávat v nejbližších dnech, ceny ještě nejsou známé.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Když se podíváte na siluetu karoserie nové Corsy a nebudete se soustředit na detaily, zjistíte, že se proti předchozí generaci prakticky vůbec nezměnila, což platí i pro vnější rozměry. Přesto údajně není ani jedna součástka převzatá bez úprav.

Tady se můžete podívat na všech pět generací Corsy seřazených zleva od nejstarší. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Kabátek novinky samozřejmě vypadá moderněji než u Corsy D, zároveň se design přiblížil ostatním opelům. Některé rysy si Corsa vzala z minivozu Adam, jiné z větších modelů Meriva a Astra. Nemůžu říct, že bych byl z jejího designu nějak odvařený, ale ani mě nepohoršuje.

Musím zmínit, že jsme zatím na mezinárodní prezentaci testovali pouze vyšperkované kousky se sedmnáctipalcovými litými koly a interiérem plným příplatkových prvků. U minulé corsy byl přitom docela rozdíl mezi vizáží a vnímáním kvality u základních a nejlépe vybavených verzí.

Interiér testovaných variant doznal proti předchozí corse mnohem výraznějších změn než karoserie a zejména přístrojová deska se mi opravdu líbí. Objevil jsem na ní spoustu kvalitně působících měkčených plastů, zajímavých dekorů a moderně vyhlížejících přístrojů.

Nestalo se, že bychom zaregistrovali při přejíždění nerovností nějaké pazvuky. Na druhou stranu se mi ale třeba zvuk zavírání schránky před spolujezdcem nebo dveří zdál docela křaplavý.

Odhlučnění karoserie mi připadalo solidní, ale o něco horší při porovnání s nedávno testovanou novou Škodou Fabia.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Prostorové poměry na předních sedadlech nového Opelu Corsa nejsou moc velkorysé. V loktech sice patří mezi malými hatchbacky k průměru, ale kolena řidiče a zejména spolujezdce omezuje přístrojová de…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus