ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Opel Corsa
13. února 2020

Na český trh přijíždí zbrusu nový Opel Corsa již v šesté generaci. Nabídne nadprůměrně úsporné motory, chytré světlomety a okouzlující jízdní vlastnosti. Jedinou pihou na kráse je chudá základní výbava, ve které nedostanete ani klimatizaci.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Bart BěhalBart Běhal

Na český trh přijíždí zbrusu nový Opel Corsa již v šesté generaci. Nabídne nadprůměrně úsporné motory, chytré světlomety a okouzlující jízdní vlastnosti. Jedinou pihou na kráse je chudá základní výbava, ve které nedostanete ani klimatizaci.

Nová Corsa si odbyla světovou premiéru na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem v září 2019 a byla čtenáři německého magazínu AutoBild zvolena „Firemním vozem roku“ . Dominantně si počínala také v anketě AutoBest „Nejlepší auto Evropy“ za rok 2020, kde si vybojovala zlatou pozici.

Jde o auto, které sdílí techniku s novým Peugeotem 208, protože značka Opel patří do koncernu PSA spolu s Citroënem, DS a právě Peugeotem. Na první pohled ale není použití shodné techniky patrné, a to ani zvenčí ani zevnitř. Odlišení Corsy od 208 a její co největší svébytnost měl na starosti početný tým vývojářů z Rüsselsheimu.

V České republice se bude muset vypořádat se silnou konkurencí, jelikož spadá do stále přehlceného segmentu B, tedy malých hatchbacků. Lídrem je zde mladoboleslavská Škoda Fabia. Mezi další rivaly patří například Peugeot 208, Renault Clio, VW Polo nebo třeba Toyota Yaris. Po týdenním ježdění ale víme, že Corsa má předpoklady k tomu, aby se zařadila mezi elitu.

Malý německý hatchback je u nás k dispozici výhradně v pětidveřové karoserii s obzvláště úspornými motory. Všechny benzinové jsou tříválcové a kromě základní verze je dopuje turbo. Naftový je čtyřválec z dílen PSA. Disponují výkony v rozpětí od 55 kW (75 k) až po 96 kW (130 k) a pojí se jak s manuální převodovkou tak i s osmistupňovým automatem. Záleží na motorizaci a stupni výbavy.

Na výběr má zákazník hned ze čtyř provedení Corsa, Edition, Elegance a sportovní GS Line. Navíc je k dispozici akční verze Smile, která by měla mít nejlepší poměr ceny a výbavy. Nám se pod ruce dostala sportovně vyhlížející výbava GS Line.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Nová Corsa ze sebe vyzařuje dynamiku díky sportovnímu designu. Obzvláště to platí pro kombinaci dvou laků karoserie. Námi testovaný vůz oblékal bílou karoserii s černou střechou. Linie střechy připomíná tvary kupé a je o 48 mm nižší než u předchozí generace. To však nijak neomezilo prostor pro řidiče či spolujezdce.

Již od prvního pohledu se nám malý hatchback s bleskem ve znaku moc líbil. Působil roztomilým a přitom dynamickým dojmem. Nijak nevybočuje z již zavedeného "oplího" stylu, i přes to, že je stvořen ve spolupráci s francouzskou skupinou PSA. 

Na této fotografii můžete vidět všech šest generací Opelu Corsa vedle sebe. První a poslední model od sebe dělí 37 let. Za tu dobu jich německá automobilka dokázala prodat 14 miliónů. Jednotlivé věkové kategorie také značně odlišuje jejich design a musím přiznat, že v tomto případě vypadá ta poslední (6. generace) opravdu nejlépe. Líbí se mi ostré rysy exteriéru a atraktivní vzhled světlometů i masky chladiče. Škoda jen toho nudného výrůstku na střeše. Kéž by byl nahrazen agresivní žraločí ploutví. Je to ale jen malá piha na kráse celého auta.

Opel do nové Corsy montuje adaptivní neoslňující světlomety IntelliLux LED Matrix, které se vůbec poprvé objevují ve třídě malých vozů. Osm LED částic je kontrolováno čelní kamerou, která přizpůsobuje světelný paprsek situaci a okolí (za příplatek).

Zkoušený vůz ve variantě GS Line byl postaven na 16“ kola z lehkých slitin. Zaujal nás jejich dynamický vzhled. Jako by se točily, i když stojíte. Základním obutím jsou patnáctipalcové ocelové ráfky.

Sportovní ambice dynamické varianty GS Line jsou zřejmé, a to jak zevnitř, tak zvenku. Sportovní sedačky řidiče i jeho spolujezdce, hliníkové sportovní pedály, černé polstrování stropu a červený dekor přístrojového štítu podtrhují sportovního ducha. Corsa GS Line je okamžitě rozpoznatelná díky chromované koncovce výfuku a sportovními nárazníky. Sportovní režim dodává dynamičtější řízení a odezvu plynu. Další designové prvky zahrnují B sloupek v lesklé černé barvě a spoustu prvků personalizace.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Na palubě nové Corsy převládají plasty, avšak ve vyšších výbavách nalezneme i luxusnější materiály v podobě kůže nebo aspoň měkčených plastů. Líbila se nám jednoduchost a uspořádanost veškerých přís…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus