ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Opelu Corsa 3dv.
28. dubna 2010

Opel Corsa čtvrté generace patří k těm hatchbackům, u nichž se tří a pětidveřové varianty liší jen minimálně. Přesto jsem několik podstatných rozdílů objevil.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Opel Corsa čtvrté generace patří k těm hatchbackům, u nichž se tří a pětidveřové varianty liší jen minimálně. Přesto jsem několik podstatných rozdílů objevil.

Tím pro mne nejzajímavějším bylo kromě přirozeně chybějícího páru zadních dveří o pět centimetrů delší místo na kolena ve druhé řadě. Třídveřová Corsa je tak premiantem třídy! Dlouháni se ale dozadu bohužel stejně posadit nemůžou, zabraňuje jim v tom nízko položená střecha. I ta patří mezi důvody, proč by se o třídveřovou Corsu měli zajímat spíše jednotlivci, případně páry a ne celé rodiny.

Rozdíl v jízdních vlastnostech jsem nezaznamenal. Stejně jako u pětidveřové varianty patří podvozek u malých aut mezi nejjistější. Vyčnívá až šestiletá záruka na nejdůležitější části vozu. Unikátní je mezi běžnými malými hatchbacky také možnost nastavení sklonu opěradla ve dvou polohách.

Naopak mne irituje systém blinkrů bez aretace, se kterým má drtivá většina řidičů problémy.

Čtvrtá generace Corsy se v Česku začala prodávat v září roku 2006 a získala titul tuzemského auta roku pro rok 2007. Na jaře roku 2010 prošla modernizací. Ta se nedotkla vzhledu auta, zato způsobila významné změny parametrů většiny motorů. Měnilo se i nastavení podvozku.

Takzvaný designový facelift s proměnou tváře, ale bez dalších technických změn, se v Česku odehrál o necelý rok později, tedy v únoru 2011.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Stejně jako u pětidveřové verze velmi dobře odolává zubu času, hlavně když bereme v úvahu tvary karoserie. Corsa stále působí naprosto soudobě a moderně.

Třídveřová varianta na mě působí o něco dynamičtějším dojmem než ta pětidveřová, jejíž záď mi ale připadá líbivější. Zde mi její tvar přijde až moc vejčitý. Trochu mi něčím připomíná první generaci Fordu Ka.

Stejně jako u většiny malých aut se výrazně liší vzhled základních variant a těch lépe vybavených. Auta v nejlevnějším provedení Selection bez mlhovek, s černými klikami a interiérem bez ozdobných dekorů, kožených doplňků a barevných displejů vypadají proti speciální edici Color na obrázcích z testovacích jízd trochu jako chudí příbuzní.

Příplatkovým doplňkům typu navigačního displeje se také daří rozbít jinak docela strohou přístrojovou desku. Totéž se dá říct o dvoubarevném provedení palubky u limitované verze Color Edition.

Některé plasty v interiéru vypadají trochu lacině, nezaregistroval jsem ale z jejich útrob vrzání nebo jiné projevy nekvalitního zpracování.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Až na lepší přístup do auta v podobě delších předních dveří a tradiční problémy při lovení bezpečnostního pásu daleko za sebou se třídveřová verze vpředu od té pětidveřové nijak neliší. Potěší sed…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus