ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Opelu Combo Life
5. června 2019

Combo je jméno, které se u Opelu objevuje už od roku 1986. Nejprve šlo o čistě užitková auta, která vznikla pomocí skříňových vestaveb do modelů Kadett a Corsa. Teprve od čtvrté generace se jedná o klasickou malou dodávku a od ní odvozenou osobní verzi.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Combo je jméno, které se u Opelu objevuje už od roku 1986. Nejprve šlo o čistě užitková auta, která vznikla pomocí skříňových vestaveb do modelů Kadett a Corsa. Teprve od čtvrté generace se jedná o klasickou malou dodávku a od ní odvozenou osobní verzi.

V minulé generaci byl Opel Combo sourozencem Fiatu Dobló a jeho osobní verze nesla jméno Tour. Aktuální Opel Combo Life patří do jedné rodiny s legendou této kategorie - Citroënem Berlingo a Peugeotem Rifter.

Opel Combo Life nemá tak nápaditý design jako jeho francouzští bráchové. Vybavením interiéru i jízdními vlastnostmi se ale blíží čistě osobním MPV, která pomalu vymírají a nahrazují je vozy kategorie SUV. Stále však občas nezapře, že se prodává i jako čistě užitkové dodávkové auto.

V porovnání s čistě osobními MPV nabídne Combo Life lepší ceny a víc prostoru v kabině i kufru. Zároveň však majitel dostane chudší standardní výbavu, liknavější základní naftový motor a o něco neohrabanější jízdní vlastnosti. Combo Life nabízí v roce 2018 ze všech tří sourozenců nejnižší vstupní cenu, ale také nejméně prvků výbavy základní verze. Zamrzí zejména absence klimatizace.

Při porovnání s přímými konkurenty potěší objemný a široký zavazadlový prostor i úspornost pohonných jednotek.

Kromě pětimístného existuje za příplatek i sedmimístné provedení. Jako samostatný model vedeme prodloužené Combo Life XL.

Opel Combo Life si budou pořizovat zejména živnostníci, rodiny a aktivní páry staršího věku z menších měst a vesnic.

Vyrábí se svými sourozenci Citroënem Berlingo a Peugeotem Rifter ve španělském Vigu a portugalském Mangualde. 

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Vizáž přídě Opelu Combo Life navazuje na ostatní modely značky, takže proti extravagantním francouzským sourozencům působí dost nevýrazně, až nudně a fádně. Umírněný design by ale mohl vyhovovat starším zájemcům o osobní verzi malé dodávky.

Také interiér není tak nápaditý jako třeba u Berlinga a to ani u testované nejlépe vybavené verze Innovation s některými prvky příplatkové výbavy. Přesto spousta elementů působí moderně a zejména přístrojová deska připomíná spíše osobní auto než dodávku.

Asi nejzajímavějším prvkem je panoramatické střešní okno s odkládacími prostory (standard stupně Innovation). 

Tady se na průhledný podélný odkládací panel podívejte shora.

Součástí panoramatické střechy je schránka upevněná v zadní části stropu.

Lze se do ni dostat jak z kabiny tak zvenčí po otevření pátých dveří.

Aby se nemusely velké a těžké páté dveře vyklápět celé, lze otevřít pouze jejich prosklení (tato funkce patří také ke standardu verze Innovation).

Dodávkový původ auta stále trochu připomíná o něco hlasitější zavírání dveří, schránek a chodu některých ovladačů. Z hlediska celkového odhlučnění se však Opel Combo Tour dostal na úroveň osobních vozů. A to i u verze s naftovým motorem.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Šoférovo pracoviště je útulné a relativně vzdušné, byť z pravé strany je pán vozu trochu omezen středovým panelem, ze kterého vyrůstá řadicí páka, a na něj navazující příplatkovou konzolí s obřím úl…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus