ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Opelu Cascada
25. května 2013

Velký, luxusně vybavený kabriolet s plátěnou stahovací střechou za cenu běžného sedanu střední třídy - to je Opel Cascada.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
reklama
Ondřej BěhalOndřej Běhal

Velký, luxusně vybavený kabriolet s plátěnou stahovací střechou za cenu běžného sedanu střední třídy - to je Opel Cascada.

Při porovnání s ostatními kabriolety potěší velmi komfortním podvozkem a skvělým odhlučněním kabiny.

Jako největší slabinu vidím vyšší hmotnost a tím pádem lenost některých motorů, která navíc subjektivně vypadá hůř než podle udávaných parametrů.

Cascada osloví tradiční milovníky jízdy bez střechy nad hlavou. Kvůli plátěné střeše půjde spíš o sezonní třetí až čtvrté auto do bohatších rodin,  i když by se dala teoreticky používat celoročně.

Opel Cascada se na českém trhu prodává od května 2013.

reklama

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

I když vizáž přídě vychází z kompaktního modelu Astra, nemá podle lidí z Opelu Cascada s Astrou mnoho společného a od začátku byla konstruována jako kabriolet.

Design auta sice stejně jako u ostatních nových opelů připomíná ocucaný bonbón a připadá mi trochu boubelatý, přesto Cascadě nechybí kromě prvolánové líbivosti ani dynamika. Atraktivně vyhlíží hlavně netradičně pojatá záď s chromovanou lištou rozdělující světlomety. Podle mého patří Opel Cascada mezi nejhezčí kabriolety na trhu.

Plátěná střecha se elektricky skládá prostřednictvím tlačítka na středovém panelu - a to i při jízdě až do rychlosti 50 km/h, jak jsme vyzkoušeli na vlastní kůži. Když do toho trochu foukne vítr, máte z auta plachetnici, ale mechanismus je na to údajně testovaný. Snímky si můžete zvětšit kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Složení nebo natažení trvá celkem 17 vteřin.

Aby mohlo proběhnout, musíte mít v kufru aktivovanou přepážku vymezující prostor na složení střechy. V tu chvíli do auta naložíte jen hodně placaté věci, které se navíc z velmi dlouhého zavazadelníku špatně vyndávají.

Skládání střechy probíhá tiše. Střecha jednoho ze dvou zatím testovaných aut si ale vždy v jedné poloze trochu zavrzala.

Obě zkoušené Cascady měly luxusní třívrstvou střechu s lepší akustickou izolací, která se dá pořídit za příplatek. Základní jednovrstvá by mě možná tak nenadchla dokonalým odhlučněním interiéru.

Kabinu obou testovaných vozů zdobily luxusní doplňky za příplatek - pastvou pro oči, nos i hmatové senzory je například hnědá perforovaná kůže Nappa, která pokrývala elektricky ovládaná a ventilovaná přední sedadla. Velmi působivě ale vypadá i seznam základní výbavy, takže jsem si jistý, že se ani z nejlevnější Cascady nevytratí luxus a pocit kvality, který se může měřit s takzvanými prémiovými značkami typu Audi, BMW nebo Mercedesu.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
Nejvíc nás samozřejmě zajímalo, při jakých rychlostech se dá jezdit se staženou střechou. Až do devadesátky jsem neměl se svou výškou 174 cm žádný problém i bez nasazení protivětrného deflektoru.…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus