ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Opel Astra Sports Tourer
18. května 2020

Opel Astra koncem minulého roku prošel omlazující kůrou. Facelift přinesl jen menší změny na designu, avšak pod kapotou tam se děly věci. Veškeré motorizace jsou již nyní tříválcové a nepocházejí od Francouzů. My jsme se dnes zaměřili na více rodinnou verzi Sports Tourer, tedy kombi.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor

Řidičova zóna

přístrojová deska

I změny v interiéru jsou po faceliftu v roce 2019 opět minimální. Potěší však novinky v podobě bezdrátového nabíjení telefonů, vyhřívaného skla, audio systému Bose nebo nové kamerky za zpětným zrcátkem. Sice je menší, díky novému procesoru ale nabídne podstatně lepší funkčnost, což se projevilo u řady asistenčních systémů – včetně rozeznávání dopravních značek.

Hatchback a kombík se neliší z hlediska stupňů výbav a tedy ani tím, jak vypadá okolí řidiče. Okamžitě mne zaujalo, jak vysoko se v Opelu Astra kombi sedí. Ani v nejnižší poloze sedadla jsem i se svými 174 cm výšky neměl žádný důvod posouvat se výš.

Díky štíhlosti přístrojové desky jsem mohl sedět hodně blízko u volantu, aniž by mi něco překáželo na kolena. Případné dotekové plochy jsou hladké, nic mne do nohou nerylo, ani když jsem řídil v kraťasech.

V námi zkoušeném voze byla příplatková ergonomická sedadla. Zde vidíte jejich látkové provedení. Jsou výborně tvarovaná a velmi pohodlná.

Jenom slova chvály jsem měl pro hezký kožený volant s ideálním tvarováním v místech úchopu a spoustou tlačítek na ovládání nejrůznějších funkcí (standard od výbavy Elegance).

Z volantu můžete obsluhovat například palubní počítač, rádio, telefon připojený přes bluetooth handsfree, tempomat s omezovačem rychlosti nebo dobře fungujícím přednárazovým asistentem s možností nastavení citlivosti, kdy si můžete určit, zda chcete být před střetem s autem vpředu varování dlouho dopředu, nebo až na poslední chvíli.

Většina funkcí navíc patří ke standardní výbavě. Například i tempomat je součástí nejlacinější varianty Astra. Za příplatek pak může být i adaptivní.

Parádním designem oplývají napůl digitální palubní budíky. Před oči řidiče servírují veškeré důležité informace o jízdě.

Zatím jsme testovali pouze exemplář, které měl v palubní desce zabudovanou příplatkovou nejvyšší verzi multimediálního systému s obrazovkou o velikosti 8 palců. Potěšila mne jeho docela rychlá odezva i logika listování v menu. Základní provedení disponuje barevným dotykovým displejem o velikosti 7palců.

Výhled z auta se mezigeneračně zlepšil. Směrem vzad nám připadá lepší než u hatchbacku.

O příplatkových světlech LED Matrix už byla řeč v kapitole Design. Vyzkoušeli jsme ale ve tmě i jejich funkci včetně automatických dálkových světel, která fungují tak, že vždy některé z osmi diod zhasnou, abyste neoslnili auto, které jede proti vám nebo ho dojíždíte. Poprvé to fungovalo výborně, za celou dobu nás nikdo neprobliknul. Parádní je i světelnost zařízení na plný výkon.

Kolega pak s těmito světlomety absolvoval noční cesty k moři a zpět. Svítivost si velmi chválil, funkce automatických dálkových světel ale občas některé řidiče oslnila - zejména v místech se zarostlým středovým pruhem na dálnici nebo na zvlněné vozovce, kde se auto kolébalo. Na tisíci kilometrech ho probliklo asi pět řidičů.

reklama

Kabina a kufr

sedadla přednísedadla zadní
kufr základníkufr maximální

Proti předchůdci označovaném písmenem J vydává Opel za velkou přednost zvětšený zavazadlový prostor a vzdušnější kabinu. Měření, které provedl kolega, ale dávají výrobci za pravdu jen částečně.

Vnější rozměry vozu se oproti předcházející generaci téměř nezměnily. Je dlouhý 4702 milimetrů (+ 4 milimetry v porovnání s verzí J), šířka se sklopenými vnějšími zpětnými zrcátky činí 1871 milimetrů (+57 milimetrů) a výška se dokonce o 25 milimetrů snížila na nynějších 1510 milimetrů.

Rozvor, který je stejný jako u hatchbacku a charakterizuje ho číslo 2662 milimetrů, je teď rovněž kratší (-23 milimetrů).

Kolegovo měření ukázalo, že podélná prostornost zůstala proti minulé generaci nezměněná a patří mezi kombíky nižší střední třídy k slabšímu průměru, ale nad hlavou ve druhé řadě mezigeneračně přibylo pět centimetrů a opel v tomto ohledu soupeře poráží. Mírně se zlepšila také šířka v loktech.

Vzadu se sedí velmi pohodlně a bezpečně, k čemuž přispívá i dostatečně vysoko výsuvná opěrka hlavy. Ani na prostředním místě druhé řady to není úplně špatné. Místo může použít i na delší jízdu menší dospělý, takže Astra ST generace K patří mezi opravdu pětimístná auta.

Technická data vozu udávají objem kufru 540 litrů, což je o čtyřicet více než dosud. Při sklopených zadních sedadlech lze dovnitř umístit až 1630 litrů. V tomto parametru je nárůst 80 litrů. Oba rozměry jsou sice stále menší, než je možné nalézt u řady konkurentů, Opel si však zakládá na přísně geometrickém tvaru podlahy a kolmých stěnách kufru. Zavazadlový prostor je tedy skutečně možné využít beze zbytku.

Kolega v kufru nové Astry ST naměřil úplně stejnou délku a minimální šířku jako u předchůdce s označením J. Hloubka mezi podlahou a roletou se dokonce o dva centimetry zhoršila.

Chválím použití rozděleného opěradla zadních sedaček v poměru 40:20:40, který ocení zejména lyžaři, kteří rádi převážejí své nářadí uvnitř auta. Je to ale výbava na přání. V základním provedení je klasické dělení 60:40.

Potěšila mne také možnost sklápět zadní sedadla tlačítkem z kufru nebo snadná manipulace s krycí roletou.

Výšku, do které se mají zadní dveře otevřít, je možné snadno nastavit pomocí otočeného ovladače umístěného na obložení dveří u řidiče.

Pokračovat na další kapitolu
Motory
Opel Astra ST se po modernizaci v roce 2019 na českém trhu prodává se třemi motorizacemi. Dvě jsou benzinové a jedna naftová. Nově jsou všechny tříválcové a nepochází od Francouzů. Základní verze …
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus