ZPĚT NA ČLÁNKY & RECENZE

Test Opel Astra Sports Tourer
18. května 2020

Opel Astra koncem minulého roku prošel omlazující kůrou. Facelift přinesl jen menší změny na designu, avšak pod kapotou tam se děly věci. Veškeré motorizace jsou již nyní tříválcové a nepocházejí od Francouzů. My jsme se dnes zaměřili na více rodinnou verzi Sports Tourer, tedy kombi.
Sexy faktor
Rodinný faktor
Byznys faktor
Fun faktor
OFFroad faktor
Ženský faktor
Bart BěhalBart Běhal

Opel Astra koncem minulého roku prošel omlazující kůrou. Facelift přinesl jen menší změny na designu, avšak pod kapotou tam se děly věci. Veškeré motorizace jsou již nyní tříválcové a nepocházejí od Francouzů. My jsme se dnes zaměřili na více rodinnou verzi Sports Tourer, tedy kombi.

Opel vyrábí kombíky ve velikostní kategorii nižší střední třída už přes padesát let. Vůbec prvním nabízeným modelem se v roce 1963 stal Kadett A Caravan. Označení Caravan značka s bleskem ve znaku používala až do roku 2010, kdy se kombíky Opelu začaly jmenovat Sports Tourer.  

V dubnu roku 2016 se na trh dostala kompletně nová generace odvozená od hatchbacku Opel Astra K. Koncem roku 2019 se pak tento model dočkal modernizace.

Na rozdíl od předchůdce už Sport v označení kombíku trochu dává smysl. Výrazně se totiž mezigeneračně snížila jeho hmotnost a tak kombi působí zatáčkách mnohem lehčí dojmem než obtloustlá minulá generace. Při porovnání s konkurencí ale stále o žádného sportovce nejde. Spíš o auto s vyváženými jízdními vlastnostmi mezi relativní hbitosti a komfortem.

Pořád je to kus auta. Začátkem roku 2020 šlo o jedno z nejdelších kombi nižší střední třídy, delší než Škoda Octavia Combi. Vnitřní rozměry ale patří většinou k průměru.

Mezi ostatními kombíky nižší střední třídy zaujme Opel Astra Sports Tourer především kultivovaností a nízkou spotřebou nového benzinového agregátu 1.2 Turbo, kterou se nám ale v praxi nepodařilo zcela potvrdit. Nadprůměrně úsporná je podle laboratorních údajů většina motorů. Také největší zápor souvisí s pohonnými jednotkami. Ty nejslabší i přes výrazné mezigenerační zlepšení zůstávají stále mezi loudy.

Jde o typický rodinný kombík, který se uplatní i jako služební auto.

Design

¾ zepředu dopravabok dopravazáď čistá¾ zezadu dolevapříď čistá

Omlazení koncem roku 2019 přineslo opravdu jen nepatrné změny na designu auta. Nejvýraznější novinkou exteriéru je přepracovaný přední nárazník, který se dočkal nepatrně pozměněných tvarů a nové horní i dolní mřížky. Designéři se pustili také do pár aerodynamických úprav. Vše ostatní zůstalo při starém.

Chloubou Opelu Astra ST jsou připlatkové LED světlomety pojmenované Matrix. Vypadají parádně za světla i rozsvícené za tmy.

Design vozu občerstvuje poměrně masivní kovová lišta, která na zádi klesá z horní linie bočních okének a končí na spodním okraji zadního skla.

Dalším výrazným designovým prvkem jsou dělené zadní skupinové svítilny. Možná někomu mohou připomínat řešení použité u některých vozů značky Mercedes-Benz.

Větší revoluce se podle mne odehrála na přístrojové desce, která také výrazně zeštíhlela, ubylo na ní tlačítek, některé funkce se přestěhovaly na dotekový displej a celkově podle mne vypadá parádně. Vrchní část navíc pokrývá luxusně měkký plast. Ten tvrdší ve spodní části je zase dobře slícovaný. Po zatlačení na něj jsem neslyšel žádné popraskávání.

Zatím jsem testoval pouze vyšperkovanou verzi se spoustou příplatkových prvků. Základní provedení asi nebude zvenčí ani zevnitř vypadat zdaleka tak honosně.

Mírný mezigenerační ústup od slávy jsem vnímal z hlediska odhlučnění kabiny. Zřejmě v rámci odtučňovací kůry došlo i na několik tlumicích materiálů, protože odhlučnění nové Astry Sports Tourer mi nepřipadalo tak fascinující jako u té předešlé. Přesto patří i v tomto ohledu minimálně nad průměr.

Rozčilovalo mne jen hvízdání vzduchu při jeho obtékání kolem zrcátek při dálničních rychlostech kolem 130 km/h. Se zvyšující se rychlostí přecházelo ve vibrace.

Pokračovat na další kapitolu
Řidičova zóna
I změny v interiéru jsou po faceliftu v roce 2019 opět minimální. Potěší však novinky v podobě bezdrátového nabíjení telefonů, vyhřívaného skla, audio systému Bose nebo nové kamerky za zpětným zrcát…
reklama
ZOBRAZIT KOMENTÁŘE
komentare

reklama
blog comments powered by Disqus